• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl

MissH: jättefina kläder du har köpt (och vilket bra pris!!) - Måns har en sån body m ballonger på

Heidi: jag hade blivit tokig om någon hade gjort så med Måns! så himla korkat gjort!

• Vilda Tiger

Lille
    Om du känner att det är ett steg framåt att du och Ws pappa ska ge förhållandet en ny chans så säger jag GRATTIS! Himla kul att man kan hitta tillbaka så, och om du mår bra är vi glada.

Heidi
    jag tycker  INTE att du reagerade för mkt, jag hade blivit vansinnig! Mest för att folk tar sig friheter att mata mitt barn, och det här har vi haft MYCKET diskussioner om här, eftersom Lyckeli kommer att äta vegetariskt tills hon är stor nog att välja själv. (Typ skolålder.) Och det kommer finnas folk som ska ge "det stackars barnet" lite korv så att det får smaka, det är jag övertygad om! Men det får de inte, det är jag och m som är ansvariga för henne och då ska andra respektera det. Punkt.

Salvia
    Jättesöt liten Beata!

mareld
    Tack! ja, det var en superbra dag.

God natt!

• goshheidi

Ok, känner mig något lugnare när jag vet att jag inte överreagerade åtminstone. Men än idag är jag faktiskt bitter... Att han inte ens frågade för det första, utan bara gjorde, och sen glassen och sen skeden. Åååh!! Ni förstår säkert.

Om två o en halv timme ska jag till frisörskan :) En nära vän kommer och tar hand om Felix för två timmar. Det blir första gången som jag är ifrån honom så länge.... Men det ska nog gå bra.
    Bara hon inte matar honom med glass!!? ;)

Ha en bra dag allihopa!

• Mareldsbarn

Heide; Lycka till hos frissan! Vad roligt! Man blir så mycket piggare av ett frisörbesök tycker jag!

om 1 timme ska jag ut och möta en kompis som fick en son 1 mån efter mig. Idag ska vi rulla mot stan och storma cafén för att häva i oss en latté och prata bajsblöjor. Något som jag aldrig trodde jag skulle komma att göra med den här vännen Ska även passa på att spana in kläder till dopet har jag tänkt och så måste jag köpa mig ett par gummistövlar

Vad ska ni andra göra idag?

• lille08

Mareld: Hoppas du får det trevligt på stan!

Vi ska iväg till bvc idag. Ska bli spännande att se vad lillskrutten kan tänkas väga nu.

• Vilda Tiger

Mareld
    Det låter mysigt! Barn kan förena de mest udda människor. Åh, gummistövlar behöver jag med. Ska se till att skaffa det snart. Värdelöst att gå med gympadojs när det pissregnar som det gjort det senaste.

Lille
    Spännande att se vad han väger! Lyckeli vägde 6020 i torsdags, 61 lång. Tror du att W väger mer?

Heidi
    Åh, låt oss se resultatet sedan!

Hörrni, det var BARA jag som visade magen igår i fotoleken!

• jeng

Heidi:
    Jag hade nog faktiskt inte brytt mig om det hade varit typ min mamma, mormor eller moster typ... De kan jag lita på att de har förnuftet själva. Men jag tror nog att det jättemycket beror på dels att vi själva har låtit Ted smaka någon droppe av mjukglass och grädde när vi ätit och han varit med vid bordet! Sedan är vi inte alls känsliga vad gäller baciller osv, utan med de vi känner så är det samma sak där, de vet själva att de inte ska pussa och greja när de är sjuka lixom!!

MEN, jag förstår fortfarande hur DU reagerar!!! Det är ju DITT val! Eller det ska ju vara det menar jag!!! Och jag önskar också att det frågas innan det matas! Och om det hade varit som Lyckeli, som ska få vegetarisk mat, då hade jag blivit fly förbannad om jag hade kommit på någon med att mata med kött "bara för att"... Nej, det hade jag inte accepterat!

Sa du till?? Och vad fick du isåfall för respons?

• Saliva123

Kul dikt om far av tage Danielsson i min presentation nu

• jeng

Förresten, vem var det som frågade om barnmat? Hur länge man tänkte vänta, vad man tänkte börja med osv???

Jag har iaf köpt hem äpplegröt (står från 5 mån på den) och en kartong med 4 stk fruktpuré (HIPP, från 4 mån) som nu bara står och väntar på att jag tycker Ted är tillräckligt stor. Så, ja, vi lär börja vid 4 mån, och inte vid 6 som de tydligen ändrat sig till nu!

Däremot så tänker jag ju fortsätta amma, sålänge det känns bra, och sålänge han inte skaffar massa tänder!! Vi har också sagt att sålänge han inte kan hålla en flaska själv och äta välling eller tillägg, så finns det ju ingen anledning att sluta amma. Därmot sen när han kan hålla flaskan och äta mer på egen hand, så kan det ju vara en tidsbesparande lösning menar jag! men vi får väl se!!!

• Snart sommar

Vilda Tiger: sorry, men jag visar ICKE magen . Men du har ju gjort ett jättebra jobb med alla dina promenader!

goshheidi: nä, jag hade också blivit sur. Man matar inte andras ungar/spädbarn på det sättet!

Jag köpte byxor igår, behöver det. Slarvade och orkade inte prova i affären, men dom är för små. Tog samma storlek jag har på det enda paret jag kan ha nu, men det hjälpte inte. Kan man byta/lämna tillbaka Lindexbyxor i annan butik än där dom är köpta?
    Jättesnygga är dom, men buhu... Eller så får jag ha dom kvar och vänta ett tag med att ha dom, men då får jag ju ändå springa och köpa ett par till nu... Jag är inte direkt gjord av pengar.

Nu har jag köpt alla kläder till barnen, förutom ett litet svart skärp till mellanpojken. Någon som vet var man kan hitta det till en pojke på 1½? Det var ju en omöjlighet att hitta snygga finskor så han fick svarta tennisskor istället. Inte så snyggt, men vad göra?
    Jag brukar inte bry mig om barnens kläder, men när det är högtider slår jag på stort .

A försöker somna i babysittern nu. Han trivs rätt bra i den faktiskt. Tog egentligen ner den för att kunna sälja den, men nu får den vara kvar ett tag till.

Svar på tråden Augustibebisar 2008