• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • KaOl

snart: japp det kan man

vt: magbilder kommer - inte hunnit än bara

Ååååh - min brudklänning kom idag. känner mig så himla fin i den!!! *längtar*

• BebisVagga

hejsan.. Dopet gick bra... var rejält trötta på kvällen bara

• jeng

bv, åhh vad fina ni var allihopa
    vilka är det mer än ni på bilden? faddrar? syskon?

• Vilda Tiger

Snart
    Haha! Nä, man måste inte visa den om man inte vill. Jag gillar INTE att visa upp min mage annars men ni som vet hur jag kämpar med vikten kan få se, för jag är rätt stolt över att ha gått ner såpass bra ändå. Min mage är fortfarande mjuk och fettig, men det har den alltid varit så det stör mig inte alls. Det är sådan jag är skapt. Men det ska bli kul att komma några gamla kläder snart. Ja, du kan lämna tillbaka i vilken Lindex som helst.

Jucea
    Vi lär också börja med smakisar vid fyra månaders ålder. Är alldeles för nyfiken på att se hur L reagarar för att kunna vänta längre. MEN jag ska bara "varna" dig lite... Om man börjar med frukt och söta saker så är det risk att Teda inte vill ha annat än söta saker sedan. Många rekommenderar ju att man startar med potatis, ärtor och sånt, och tar söta pureer först när barnet tar det andra. Och så tar det ofta en v innan barnet vant sig vid en ny smak, så kämpa med en liten sked varje dag i en v och se om han gillar det mer och mer.

kaOl
    ÅHHHHH! Kan vi få en litet förhandstitt? Eller vill du vänta tills du har gift dig, så får vi se klänningen sedan? Gud va fin du kommer att vara och känna dig! *Minns känslan och drömmer mig tillbaka lite*

• Vilda Tiger

Salvia
    Ja, jag känner igen dikten! Tage Danielsson skrev mkt bra. ÄLSKAR hans text om sannolikhet!

• BebisVagga
    jeng skrev 2008-10-27 12:48:43 följande:
    bv, åhh vad fina ni var allihopa vilka är det mer än ni på bilden? faddrar? syskon?
    han som står med ljuset e gudfar (mattias Bror).. den långa brunhåriga tjejen brevid mattias e Fadde (min brorsdotter) o hon som håller Gabriel e gudmot ( min syster.)

o så prästen
  • Zitrus

Jag måste säga att jag är alldeles för slö för att läsa igenom allt, jag minns inte vem de va som sa att de provat cerazette sist jag skrev, men de va någon som sa att de blödde ett par dagar men att de "gav sig sedan".

Har hämtat ut dem idag, så frånochmed nu blir de inga barn på ett tag!

Grimm ligger och sover som en stock, vi har vart ute på stan och handlat lite mat, och ätit lunch!

Gud va kul det är med en bildtråd!

• Hallonsocka

Hej hej!

Ser att ni pratar om frissan och hår... jag skulle behöva göra nått åt mitt :-/ det
    är mest bara långt nu.
    Heidi: Du får lägga upp bild sen så att vi får se hur det blev
    WHAAAT!? Jag hade blivit VANSINNIG! Absolut! Det är sånt A SKÄMTAR om då han vill
    få mig att reagera (han är glasstokig)... Fast vi har sagt att sötsaker godis/glass
    m.m får vänta tills hon blivit äldre, alltså ett par år... I början får godis vara
    typ russin (då hon börjat äta bara mat alltså) Dessutom ska vi vänta lite extra
    med komjölk (kanske inte lika länge som med godis och så, men ni fattar) fast det
    är mest pga att jag var så fruktansvärt allergisk mot allt som innehöll det. Och
    från att någon haft skeden i munnen, ja det skulle väl vart ok om det var nära
    släkt... annars NOOOO WAY (hispig? jAvisst :-P)

VT: Ja, fy faaaan för sånt... Jag är ju uber köttätaren men skulle aaaahahaldrig
    få för mig att ens tänka på att ge någon som är vegetarian kött. Självklart framförallt
    eftersom jag inte skulle leka förälder med någon annans barn och dessutom eftersom
    hon säkert skulle bli jäkligt dålig om hon utan att vänjas vid det skulle få kött.
    Nej uurk allt sånt går fetbort. (haha vad jag låter som en ungdom, but hey det är
    man väl tills man är 25?! Så ett år till !)

Saliva: naaw vilken sötnosas!

• Amelie

VT: Jag tog ju bilden på magen, jag kunde bara inte lägga ut den igår. Nu kommer den strax...

Svar på tråden Augustibebisar 2008