• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Jucea
    Vilken skön natt! Han fick tanka upp lite, Tedpluppen. Lyckeli skulle gå upp kvart i sju idag, busungen, så det var tur att det var marcus tur att ta morgonen.

• jeng

vt, glömde ju skriva. sådär med tungan, så gör ted också! om jag säger mat tex. men sen tog vi ju ett bad i badkaret i veckan, hans första bad, och han stack ut tungan hela tiden och skulle dricka vatten!

• goshheidi

Jag behövde aldrig gå till läkaren :)  Jag droppade tre droppar saltvattenlösning i vardera näsborre och alla problem försvann. Han nös fyra, fem gånger efteråt och då kom en stoooor grön boll ut ur hans vänstra näsborre och därefter blev han så nöjd o go. Inget mer flåsande och flämtande, och han för inte längre händerna mot vänstra örat.

Sen tycker jag igen att min mjölk har börjat sina... brösten har blivit alldeles slappa liksom :) Men än får han ut lite mjölk därifrån...

• Vilda Tiger

heidi
    Men det där har bla Jucea skrivit om , att brösten känns helt tomma. Det hör till fasen. De käkar mer och mjölken kommer att öka, tydligen, igen.

• goshheidi

VT, ok. Tack. Blev redan lite orolig och var påväg till affären efter några burkar ersättning just in case. Men det kan säkert vara bra att ha några förpackningar här hemma ändå. Förr eller senare kommer det ju att ta slut ändå.

• Vilda Tiger

heidi
    Ja, det är nog en bra ide. Och det behöver ju inte va så att mjölken helt tar slut förrän man börjar med lite erättning heller. Man kan ju t.ex. ge på kvällen för att de ska sova längre på natten. Det vet jag många som gör. Och så kan de va bra om man själv är sjuk och inte kan amma pga det. Mjölken kan ju sina lite då. Eller om man ska bort, you name it.

• Wiem

Jucea tack för länken förresten, *virrig*

• goshheidi

snart sommar... hmmm... Min brors dotter hade jätte stora problem med sin mage när hon var bebis. Hon bajsade typ var tionde dag eller nåt sånt. De gav henne malt extrakt, men jag vet inte från och med vilken ålder hon fick det... Kanske du kan höra med nån doktor?

• Vilda Tiger

SPJUNK, va trist väder! Regn och regn och regn. Jag säger som MissH gör på sig blogg: det blir inte många knop idag,  inte! Har inte ens fått i mig frukost. Får ta och äta nu, sockret faller.

• jeng

heidi, vad skönta tt det löste sig!

jag hör till dom som har ersättning hemma. har både på pulver och på tetra, vi föredrar tetran faktiskt, för det är så himla smidigt. *lat* näe vars, men oftast vill man ju ha maten NU och då är det ju skönt med en som inte måste kokas och sedan svalna av!!

iaf, jag ammar alltid först, och sen om han fortfarande är hungrig så får han äta. men vi håller oss till kvällsmålet kl 18-19 och eventuellt nattmålet kl 1. enstaka ggr har vi gett även dagtid, typ då vi skulle ha fest här, då gav vi honom ersättning innan för då var vi i en produktionsökningsfas, och jag vill ju inte ha honom skrikandes eller hängades i tutten hela kvällen då!! jag kan inte påstå att det känns som det jag har gett har påverkat mjölkmängden i tuttarna! det är bara vissa dagar som han vill ha lite mer. och kanske det är så att jag har lit emindre just den dagen pga vad jag har ätit eller om man har druckit dåligt eller är förkyld eller vad som...

Svar på tråden Augustibebisar 2008