• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Kvack

Vi har inte heller tagit något kort till tidningen.

Här åt vi kotletter o stekt potatis o sås.

• Saliva123

Beata har de senaste dagarna, i likhet m flera av era bebisar, haft jobbigt m gaser i magen. Jag upplever att hon nästan blir sämre av minifom... vet inte om jag inbillar mig... Har slutat med dem ett par dagar och tycker nu att det blivit lite bättre, men fortfarande ligger hon och krampar och gråter när hon ammar. Ofta är det bra ett tag och sedan blir det jobbit. Har som Jucea tror jag det var, kollat och klämt och vt att det finn mjölk kvar, så det borde inte vara det utan det känns mer som ont när hon drar ihop sig som en räka. Jobbigt...

• Vilda Tiger

Hoppas era bebisar blir av med alla fisar snart... Jag har lagt in två kort från babysimmet på bloggen: www.troll.bloggagratis.se Det under vattnet blev sådär men vi ska försöka ta ett bättre nästa gång.

• Saliva123

jag vill också se..!

Kvack,  nu kan du se :) Tack Amelie. Jo han har mycket hår för att vara så liten och det har vuxit mycket tycker jag. Det första håret faller bort för många bebisar men hans sitter kvar.
    [/citat]

• Saliva123

Det förra inlägget var till heidi alltså... om att se dina bilder. Nu ska jag kolla in Lyckeli under vattnet!

• Vilda Tiger

Det är lugna gatan här nu för tiden... Men det är ju så det är när man har små barn. Ibland kan jag sakna våra 100sidoromdagen-race! Fast då hade jag aldrig hunnit läsa ikapp, kan jag lova. Nu är man ju med hela tiden iaf. Imorgon ska jag ut och äta middag med tjejgänget från gymnasiet. Vi är tio st som ännu hänger ihop lite smått - åtta år senare. Lyckeli får vara hemma och mysa med sin pappa. God natt på er!

• Mareldsbarn

Todiloo! Idag har vi flängt som bara den tycker jag. Fixat och donat inför dopet på söndag. Imorn kommer mina föräldrar från sthlm ner och hjälper mig under helgenmed allt arrangemang. D är tvungen att jobba på lördag så han får tyvärr inte möjlighet att delta i fixeriet men känner jag honom rätt så är han rätt nöjd med det

Åh jag kan bara inte komma på hur jag ska dekorera borden Jag kommer ha vita dukar och servetter som är på en söt baby som går i lite rosa. Hade tänkt mig värmeljus på assiettfat men va sjutton det ser ju aptråkigt ut! Måste ha någe mer ju! Får ut o snurra imorn antar jag.

Vi har inte heller slängt in någon annons på Julia. Låter bli det också faktiskt. Hade varit en sak om hela vår släkt bodde i samma stad men nu gör dom inte det och då skulle priset blivit dyrare. Nej, vi bloggar (oh jag är dålig med det med iofs ) så alla kan följa henne lite och så sparar vi dom pengarna och åker till solen med istället hihi

VT; I doppresent kommer Julia få ett sparkonto av min mor o far som dom har öppnat. Där kommer dom på autogiro sätta in 100 kr varje månad tills hon fyller 18 år. D och jag kommer även vi autogirera 100 kr i månaden för henne. Vi börjar med 100 kr i varje fall. När båda jobbar kanske vi ökar men hon får ju saker vi sidan om också under tiden. Tanken är att hon med dessa pengar sedan skall kunna ta sig ett körkort, studera eller lägga in i ett eget boende.

Nej nu måste jag nattaplugga igen...suck

• Mareldsbarn

VT; Guuuud så söt hon är på babysimmet! Vilka söta badbyxor också! Gullunge! Superduktig är hon! Vad kul att simmet går bättre och bättre!

Svar på tråden Augustibebisar 2008