• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • goshheidi

:( Har bokat första läkartiden åt Felix. Han för handen hela tiden mot vänstra örat och är täppt i näsan :( och är gråtigare än vanligt. Hoppas att jag bara innbillar mig om detdär med örat.

• KaOl

heidi: håller tummarna för att det inte är något m örat!!

Är det fler bebbar som helt plötsligt blivit mer skrikiga? Måns har aldrig skrikit spec mkt, bara lite när han är hungrig - nu kan han skrika upp till en halvtimme i streck och är då helt otröstlig. Ingenting funkar!!! Det här händer 1-2 ggr per dag och har gjort det några dagar nu. Jättejobbigt . Till slut lyckas man få honom att sluta och så somnar han... Tolkar inte det som magen, men blir banne mig inte klok på det!

• Vilda Tiger

Snart

Sparkonto... det kanske man borde ordna... Äh, vi har spargris till Lyckeli hemma. Det funkar lika bra!

Hallon
    Jag är ju diab och då är det bäst att slippa influensan. Kan jag inte äta riskerar jag ju att hamna i koma.

Heidi

Hoppas verkligen att Felix "bara" är förkyld och att det inte är ngt med örat. Men om de är så kommer läkarna se till att han snart blir bättre! En öroninflammation botas ju snabbt med antibiotika, som tur är. Min brorsdotter är öronbarn, hon hade problem JÄMT tills de opererade in rör i öronen.

Mareld

Tack! Jag mår faktiskt  bättre idag. Men fortfarande känner jag mig helt mosig i kroppen. Men idag kommer M hem så jag kan vila någon timma innan babysimmen i em.

Lyckeli kände kanske på sig att hennes mamma var hängig för hon sov gott inatt. Ville inte upp förrän kvart över åtta.

• KaOl

Vilda Tiger skrev 2008-11-06 09:55:00 följande:

KaOlÄr de inte tremånaderkrisen då?
    ja jag lurar på om det kan vara det... Och inte lyckas pappa trösta heller - det som funkat så himla bra fram tills nu
  • jeng

heidi:
    sådär gör ted också! vi var ju ute förra torsdagen, då det var snöoväder här! ted var glad hela tiden, och verkade ju inte jättekall... men sen efter det så har jag inbillat mig att han för handen upp mot ena örat. men han har inte varit grinig av det, och ingen vätska eller nånting har kommit ut... sen var vi ju på bvc i måndags och de sa heller inget om det, utan det var normalt att de lixom tar i sina öron och fötter och sådär, eftersom det är den fasen de är i nu!

kaol:
    ted också!!! det känns som det är magen, men jag vet inte... han skriker ungefär likadant som han gjorde då han hade magontet iaf! men det är som hos dig, pappa duger inte heller! jag har tolkat det som att det är 3månaderkrisen, då de blir mer klängiga och mamma-kära!!

• Vilda Tiger

Lyckeli har inte varit jättemammig. Hon gillar ju mamma, men det oftast lika bra med pappa. Med undantag då hon ska sova, då funkar det liiite bättre med mamma.

• jeng

jag tror det beror mkt på att pappa inte bär rätt. han bär "vagga" lixom, men nu vill ted bara sitta på höften eller hänga kramander om halsen. jag får lixom inte heller bära i vagga!!

• lillastjärnan

Märks att man går åt "sjukdomstiden" nu, massor av snuvor och tydligen hade ngn fått kräksjukan redan...
    Andra dagen idag på min "diet", känns jättebra! Var ute o joggade igårkväll, märks att konditionen är bättre - men lååångt ifrån bra! Så skönt att ha kommit igång, bara det kommer märkas på måttbandet oxå...
    Pratade äntligen m prästen igår. Vi ska ju döpa på en familjegudstjänst och den enda utan julmusik o jultema var sista november - lite tajt om tid typ... Så det fick bli i januari, vet inte riktigt vilket datum än. Blir vi sist ut här då kanske??

VT: skönt att du känner dig bättre, hoppas d inte sitter i så länge. Alltså biverkningen menar jag, hoppas ju absolut att sprutan sitter i länge!! Snurrig, trött mamma..

KaOl: inte skrikigare, men mer högljudd är hon. Och otroligt mkt tuttigare o det betyder ju oxå att pappa inte funkar lika bra längre...

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Hallonsocka

VT: Ah, ja just det! Ja då förstår jag verkligen att du vill vaccineras. Men det var inte fler som gjorde det?

Här blir jag i alla fall mer och mer kry, tror det börjar lossna nu, nyser och hostar som tusan men känner mig rätt pigg. Ska inte ut ur lägenheten idag tänke jag :-P Ska gå och plocka bara lite här hemma

Svar på tråden Augustibebisar 2008