• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Kvack

Ja vi är inte lika aktiva härinne längre. Idag har Ida suttit på tutten och ätit hela dagen käns det som, det är väl produktionsökning pågång. Hon blir ju snart 3 månader. Otroligt vad tiden går fort.

VT: babysimmet ser jättehärligt ut. Ha så roligt imorgon på middagen.

• Snart sommar

Har inte satt in kort på något av barnen.
    Funderar på att lägga ut ett på webbisar ändå. Men så ska man ju få ihop alla så att det blir en någorlunda fin bild också .

Alltså, lillen har fortfarande inte bajsat. Han fick lite olja i morse, men ärligt hur gott kan det ha varit? Han spottade och fräste iallafall så jag gav upp det. Funkar ju inte för mig att pumpa ur heller så jag kan ju inte ha ner det i mjölken och mer ersättning vill jag inte ge.
    Försökte lite fint med en termometer förut, men det fungerade inte heller. Första gången någonsin jag ens övervägt det och provat så jag kanske gjorde fel. Men jag lägger nog ner det också.
    Han är ju pigg och glad, men skriker ju som en stucken tjur när han äter istället. Han småäter nu och jag kan tänka mig att det beror på magen.
    Det kommer väl ett lass på lördag i kyrkan kan tänka . Börjar dock bli lite orolig iom att han fått ersättning förut och då bajsade han nästan som vanligt. På lördag har det gått en vecka utan att han bajsat och han brukade göra det ett par gånger varje dag.

Jag har gett maken hela söndagen att göra vad han vill som Fars Dagpresent. Så blir det lite lugn och ro här hemma . Nä, men han uppskattar det mer än att få en present, för det han vill ha har jag inte råd med nu ändå .

• KaOl

godmorgon!!
    Vet ni... Nu väger jag 0,1 kg UNDER "före-vikten" . HURRA!! (tack stegräknartråden, bidrar nog till att det börjat minska igen!!!)

• jeng

KaOl:
    GRATTIS!!! Inte illa!
    Jag säger det samma, himla bra idé med stegräknartråden! Jag hör skött kosten senaste veckan dessutom, och vågen visar nu 76.1 kg!! jag som stått plakat-still på 77.5 i 10 veckor nu!!!!

• jeng

Inatt förresten så somnade Ted för kvällen kl 19. MEN, kl 20.30 vaknade han, då vi åt, och kollade på tvn (Han ligger på govlet framför den) sen ville han äta igen och så somnade han kl 21! Första gången på evigheter som han vaknade under sitt kvällspass!! Sen vaknade han igen kl 1 så då ammade jag och sen gick jag och la mig! Sen vaknade jag klockan ÅTTA!!! Hihihihi, han har som längst sovit till kl 5.30 förut tror jag!! När vi vaknade så var han dessutom glad och ville prata och kela och berätta om nånting, det var inte akut skrik efter mat!!

• Wiem

Hej!
    Long time no see! igen....
    Här är vi förkylda och ontiga i halsen hela högen, även lilleman

KaOl: Vad är det för stegräknartråd?

Tycker det där med vikten går i vågor, ett tag gick jag ner med bra fart, sen stannade det av o sen började jag gå ner igen. Snart nere i "jag blev gravid vikten". Gött!

Hoppas alla mår bra!

• Wiem

jucea: När jag fick min 2åring så var det nån som sa att kroppen höll på kilona medan man ammade coh sen att man gick ner efteråt. vet inte om det är sant men ger ju lite hopp iaf.

• jeng

wiem, precis! Jag har också hört att det kan bli så, att kroppen sparar medan man ammar! för jag ahr ju skött kosten och ändå har det nte hänt nånting. det som krävdes var tydligen riktigt bra kost och en stegräknartävling för att nånting öht skulle börja hända!!! hoppas det fortsätter med det!

• Vilda Tiger

KaOl
    ÅHHH! Va kul för dig! Jag är jätteavis. *muttar lite* Men jag är på väg, efter att ha gått upp lite så visade vågen ett halvt kg ner igen idag. Men som minst efter förlossningen har jag vägt ett kg under detta, men sedan när jag nått dit, då ska jag bannemej fortsätta nedåt! Jag har stått still länge nu med, så jag tror med att gåtråden har satt fart på ruljansen igen. Som du och Jucea säger.

Tack för era kommentarer om babysimmet! Hihi, javisst är hon söt med sin tunga och allt.

Snart
    Smart present! Haha, Marcus hade bara stannat hemma och gosat med oss om jag gav honom det, så det hade inte varit ngn skillnad. Men Lyckeli ska ge honom ett fint örngott som det står PAPPA på med guldbokstäver.

Älskade Lyckeli kom 080722
Svar på tråden Augustibebisar 2008