• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Rimfolina

Mareld, det låter som att ni har planerat ett mysigt dop också! Gott med smörgåstårta! Sångerna som pappa och Kicki ska sjunga är från babysången vi gick på när Tyra var liten (mindre). Måste komma ihåg att hämta klänningen idag så att vi hinner stryka och fixa i god tid.

Ester har också blivit mycket gnälligare och hon som aldrig har gråtit gråter nu ganska ofta på kvällarna när hon är trött, speciellt om pappa tar henne, tyvärr. Men det går ju över! Dessutom måste hon vara inne i en riktigt växperiod, hon har de två senaste dagarna ätit med ca 40-90 minuters mellanrum. Som tur är har hon ändå sovit bra på nätterna, ätit en eller två gånger bara. Hon sitter ofta och tittar på sina händer och fötter, gnuggar med händerna och sparkar med benen, spottar och fräser och "pratar". Och så har hon äntligen börjat skratta högt lite oftare! Det har jag längtat efter. Idag låtsades jag att jag nös och hon skrattade åt det säkert 20 gånger. Mammas lilla skitunge!

• Lana

KaOl;ingen aning faktiskt men stackars er...hoppas det är något som snart försvinner....

lillastjärnan; nä vi sks också ha dopet i januari för min pappa kunde inte nu i december tyvärr....

• jeng

första lagret bets på plats på möblerna! (eller egentligen 2 lager, men tätt efter varandra!) så nu ska jag stoppa ted i vagnen och gå en kort promenad iaf, man blir himla motiverad av den där stegräknartråden, så haka på ni som inte redan är med!!

sen ska det finstrykas med pensel möblerna och sen vet ni kan jag faktiskt börja inreda hallen ikväll eller imorrn när det torkat! visserligen är det en vägg som saknar panel fortfarande, men det tar jag ikväll också!! jobba på ett och två...

• Lana

Jucea; jag ska haka på...mne har ingen stegräknare än...men ska skaffa en
    du är sjukt duktig...det kommer bli så fint

• Amelie

Lana: Du kan vara med och promenera ändå. Du kan gå på tid! 9 minuter = 1000 steg = 0,7 km.

Lilla: Vi har inte bokat tid för dop än.

Har alla annonserat i tidningen under familjeannonser?

Jag satte in R i veckan i "Norran".

Idag har vi varit på babysång och R tyckte det var SKIT, han sket genom 2 ombyten. Nu tror jag han har skitit genom ett tredje. Vi har börjat med Minifom igår. Undrar om det är det som visar sig...

Idag ska jag på AW med jobbet.

• lillastjärnan

Bra att vi inte var ensamma om att vara sent ute m dop!

Amelie: trodde vi var sist med det med, hu vad tiden springer iväg... Vi var med i lördags. Men vad jag såg tjockis ut på bilden.... Jaja, huvudsaken barnen var söta antar jag...

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Snart sommar

lillastjärnan: äh, det går bra att ordna dop med två veckors varsel också . Fast vi har iofs inte bjudit andra än närmaste familjen.

Vilda Tiger: ja, vi sparar varje månad till barnen och sen får dom ju alltid en slant när dom fyller och vid jul så det känns som att det behövs. Spargrisar har dom också, däri lägger dom veckopengen . (Fick börja med det för dottern "snodde" alla mynt som låg och skramlade och stoppade i sin spargris och allt som dottern gör ska ju naturligtvis mellan göra så dom får någon krona varje lördag att stoppa i.)
    Men det verkar ha blivit något fel. Vi ville ha dispositionsrätt på kontot, men varken jag eller maken kan se kontot på våran Internet-bank. Vi ser dom andra barnens och kunde göra det från början utan problem.
    Någon som vet om Swedbank ändrat rutiner eller så så att man själv måste lägga till det sas?

Idag har jag röjt ännu mer bland kläder. Det tar aldrig slut...
    Men en del får jag ju sålt så det är gott att få in lite cash på det också. sålde 12 plagg/skor för 700:- i veckan.

Idag har jag strukit dopklänningen och finkläderna till barnen. Dom hänger klara i garderoben. Imorgon är det storstädning som gäller. Lika bra att ta det så sent som möjligt, det är ju skitit omgående i princip .

• Hallonsocka

Oj oj vi har inte skickat ni bild på my i tidningen än :-P men men, får ske snart

• Carinamamma84
    Svar på #1618
    Hallon - Jag som trodde jag var ensam med det hehe vi ska ta bild på Tiningen snart ska bara bestämma vilken tid.

Sparpengar sparar jag åt ebba och didos ebba har väl över 10.000kr redan hon får 200kr i mån började då hon var några dagar gammal
    Didos har 4000kr han får 200kr i mån.

Baby sim på Lördag.
    Och sen ska jag beställa 5 baddysar för bara 99kr biligt och bra

Sen ska jag Ringa FK och berätta att Ebbas pappa har jobb nu fick höra det från en vän idag om detta.
    han ringde mig idag från dålt nr och sa massa skit typ ''Slicka din rövhåla knulla dig bla bla bla så nu ska jag anmäla honom för hot och det andra kommer ej i håg hur man stavar detta.
    Han bundar och dricker så jag känner mig lite hotad
  • Vilda Tiger

Vi har inte satt in kort i tidningen och kommer inte heller att göra det. Babysimmet gick bra idag! Och Lyckeli DÖK! Tre ggr! Hihiii, sötnosen. Jag lyckades få ett kort på henne under vattnet, ett halvdant ett, och lägger ut det på bloggen sedan. Nu är vi görhungriga så här ska lagas mat!

Älskade Lyckeli kom 080722
Svar på tråden Augustibebisar 2008