• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Rimfolina

Mareld: Ja, det känns som att läget är under kontroll. Vi ska se till att Tyra når upp för att hälla dopvatten i dopfunten, komma ihåg att ta med hennes lilla glaskanna och en handduk, fixa med klänningen (lånar av kompis) och sånt. Min storebror ska vara gudfar och bära in henne och hans tjej ska vara gudmor och hon får välja en text/dikt som hon ska läsa. Pappa och en tjej ska sjunga ett par sånger och vi har valt två psalmer. Vi döper henne i "bönhuset" i byn där vi gifte oss och döpte Tyra under en vanlig söndagsgudstjänst (Missionskyrkan) och sen bjuder morfar dopgäster + församlingen på doptårta och kaffe. Enkelt och fint, tycker vi. Hur lägger ni upp det?

• Vilda Tiger

Kan man må kasst efter att ha tagit influensavaccinet? Jag har ont i huvudet, är trött och hängig. Synd att det är just ikväll M jobbar.

• Lana

VT;ja det kan man göra...man kan bli sjuk av det typ få feber mm...

• Lana
    mareld;åh SÅ skönt!

heidi; jag vill också vara kompis *snyft*
  • Vilda Tiger

Lana
    Tack för svaret. Det är nog därför jag känner mig superhängig då.

• Hallonsocka

Kvack: Haha! Fatta då om du hunnit sätta dig i badkaret Då hade du säkert fött där och då

Är ni många som vaccinerar er mot influensa? Gud det hade jag inte ens tänkt på :-/

• Lana

inte jag heller....tror jag struntar i det också men vet inte..!

• Snart sommar

Tittar in en snabb sväng.

Jag kommer inte ta något vaccin.

Var på bvc idag. Lillen väger nu 5,6kg och är 59 lång. 2 månader gammal.

Fick inte ringt mvc idag heller...

Har iallafall tvättat dopklänningen idag och har plockat och haft mig inför lördag. Ska ju bli dop då.
    Fick fixat sparkonto åt A idag också.

Men jag måste säga att han krånglar väldiga vid höger bröst. Han har alltid varit lite smågrinig där, men nu är det så att han bara helt ratar det. Uppfinningsrikedomn är stor för att få honom att äta därifrån . Kan ju inte pumpa ur heller, men jag känner att jag börjar få problem nu.

Han har fortfarande inte bajsat. Tänkte prova lite matolja imorgon. Fick det tipset av bvc.

• Mareldsbarn

VT; Åh stackare. Ja man kan som Lana säger må kass av det. En biverkning. Hoppas kvällen har gått bra ändå trots att M jobbar. Hoppas även att du mår bättre när du vaknar imorgon.

Rimfolina; Det låter otroligt vackert! Tror det kommer bli hur fint som helst på bebisens dopdag Vi låter min bror bära Julia. Han blir fadder och även en god vän till oss, en tjejkompis. Vi kommer att bjuda på smörgåstårta och även en enklare tårta med fika i en lokal i vårt område som vi har hyrt. Ska dit på lördag och skapa en fin mysfaktor kring det hela samt duka och så. Ska även baka tårtor och göra smörgåstårtorna som kommer bestå av räkor och lax på lördag. Eftersom smörgåstårta är rätt mastigt så kommer det endast bli en enklare nötkaka med chocklad och mandariner som dekorativ på till kaffet. Tyvärr har vi ingen i vår gemenskap som är bra på att sjunga eller som tycker om att sjunga så något sådant blir inte av vilket jag kan tycka är lite trist men men.

Nu har jag pluggat psykologi i 4 timmar. Urk! har mer än hälften kvar ändå av den där jäkla hemtentan och imorn ska vi städa, tvätta, handla all mat till dopet, jaga ett linne åt mig samt ta emot svärisarna på fika någon gång under dagen. Ja det blir la till att plugga hela natten imorn igen men som sagt, eget val så egentligen bör jag inte klaga

Natti natti

Svar på tråden Augustibebisar 2008