• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana

slarvar era små med amningen ibland???Elly bar börjat att ge upp att kämpa..så hon blir skitsur efter ett tag även om jag vet det kommer komma mer mjölk men hon orkar inte suga å vänta...i dag så efter amning fick hon ersättning,åt iofs bara 20ml men ändå.. och det åt hon vid 16...så mjölken ska ju inte blivit tunnare än eller?shit nån som har tips på vad man kan göra??känns som om hon hållt på att ge upp det i flera dagar nu...känns så uselt..
    jätte tacksam för tips.!

• Vilda Tiger

Lana
    Lessen, har inte ett enda knep att ta till. Är ju inte så bra på det där med amning.

Fortfarande feber här. Satt i soffan med Lyckeliten över fem timmar, hon vägrade sova annars. Men hon äter rätt bra, somnar om, sover lite oroligt, vaknar, somnar, äter lite osv. Nu har Marcus löst av mig och så ska vi försöka få något i magen här. Har inte blivit mer än en bulle sedan frukost. Och stegen skiter jag i idag - hamnar väl på typ sjuhundra, men det får vara.

• Carinamamma84

Sambon gör mat idag och gott blir det
    Han steker kött och till det pepparsås och beanes'esås som jag vill ha sen i ungnene har han potatis som han har kluftat och morötter

Ikväll ska vi äta gass vaniljeglass som jag tycker om och sen köpte han jordgubbar till och blockchoklad sen köpte han brio ost och salta kexs Hmmm vad är detta ???
    Romatist hehe..

• Vilda Tiger

39,1  har hon nu. Kan det vara tredagarsfeber? Någon som har barn som har haft det?

• Carinamamma84

VT ge henne alvedon Det går över då..Lycka till små bebisar får lätt feber och ja det är 3 dagar feber kan vara så. om inget hjälper så åk til Sjukhuset.
    Men detta är inte farligt ge bara alvedon till henne och ge henne lite vatten.

• Carinamamma84
    Svar på #1690
    Låt henne rapa fast dom rapar 1gång så kommer det oftast 2-3 rapar sen är dom lungna igen
  • Lana
    VT;hmm...nä inte jag heller hoppas hon vill suga mer snart iaf..
    stackars lite skrutta...tyvärr har ingen erfarenhet...
    ah stegen är i dag inte viktiga...det är ju lillskruttan jue..

carina; ååååh va mysigt det låter 
  • Lana

carina; ska testa det...hennes mage bubblar som tokig just ju med...stackarn

• Saliva123

lana
    fin bild! har lite samma problem m amningen... har också gett ersättning efteråt om hon inte är nöjd. jobbigt! jag försöker amma lite oftare, och tycker att det går bäst liggandes. svårt!

carina
    inga tänder här! bits han när han käkar?

vt
    jättemysigt att lyckeli dök! sötnosen! ska kolla upp att börja simma vi med!

• Lana
    Saliva;TAck! det är jätte jobbigt...man känner sig så otillräcklig....tråkigt när hon inte vill kämpa...vad är det för problem ni har?
Svar på tråden Augustibebisar 2008