• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84
    Svar på #1728
    Jora lite salt är helt ok alltså lite lite och socker för att ge smak.
    Allt gick jätte bra med ebba när hon åt detta vid 3månader och Bvc tyckte det var bra hon sa åt mig att detta var bra gjort Carina
    Ska börja ge honom ochså vi 3-4mån Ko mjölk är inte så himla farligt för deras små magar.
    Isf skulle inte Bvc sagt att detta var bra gjort och att hur jag kom på med detta.
  • Hallonsocka

Saliva: Haha nej det har jag inte men måste nog göra det !!

Alltså M vill ligga nästan hela nätterna vid bröstet, kan det vara den där 3månaders grejen som närmar sig? I natt från 3 vaknade hon varje timme fram till 9. På dagen är det rätt lugnt, hon är dock gnälligare och har svårt att somna och sova ibland, hon somnar men vaknar snabbt...

• MissHellen

Hallon: Precis så är Elton oxå, han är lite över tre månader nu dock. Men i natt snutta han heeeeela natten, som skit dåligt gjorde jag :/

• Hallonsocka

Hellen: Har det gått över eller hur gör du för att överleva . Jag minns att du pratade om det där och att det känns som liknande utifrån hur M är nu... hon håller på nu också och sover rätt oroligt tills hon har bröstet i munnen. Nappen spottar hon ut, hon tar den på dagen, men på nätterna tar hon den bara en kortis sedan spottar hon ut den och vill inte ha...
    Mat finns i brösten... så hon kan inte vara hungrig, och visar heller inte tecken på det utan mer att hon vill snutta väldigt mycket...Hon var såhär första veckan/veckorna då hon kommit också (haha, har jag för mig, för då låg hon iaf mycket vid bröstet)

• Hallonsocka

Saliva: A säger att vi ska ha en mac nästa dator vi skaffar, och det går jag med på än fast de är dyra :-P. Lär bara ta ett litet tag att lära om sig basgrejer som hur desktopen ser ut och så....

• lillastjärnan

Hallon:en till snuttare här! Hon får ju ersättning oxå, så varje gång hon snuttar och jag vet att tutten är tom tar jag fram flaskan. Men aja baja vad arg hon kan bli!! Då märks det att hon bara vill mysa...

Carina: hört samma om komjölk o salt som VT, gällde både i Göteborg och här uppe i norr. Börja m bebisgröt vid 4 mån kan man, men typ sempers o nestles. Är väl olika då.

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • lillastjärnan

VT: va skönt att d gick över! Ja förutom för dig då... Ang att ge alvedon - tycker om att veta om d är sjuka eller inte, plus att jag tycker det finns en mening m feber o att det kan vara bra att "låta den vara" så länge de inte mår pyton. Därför ger jag det väldigt sparsamt.

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • Vilda Tiger

lilla
    Så tänker jag med, att febern är där av en anledning och att kroppen helst ska ta hand om den med.

• Carinamamma84
    Svar på #1736
    Ok hära är det Ok inte faligt alls och Ebba har det bra än idag och hade inte ont och mådde inte illa alls.
  • Vilda Tiger

carina
    Anledningen är väl att många små barn är lite allergiska mot koproteinet... Men inte alla, och Ebba var det ju uppenbarligen inte! Så det var ju skönt att det funkade. Dock håller jag inte med dig om saltet, det tror jag inte är bra för så små barn. Men man bestämmer ju själv över sitt barn.

Svar på tråden Augustibebisar 2008