• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Hallonsocka

Vi ska nog också vara försiktiga med mjölk, dels eftersom jag var så fruktansvärt allergisk :-/
    Ytterligare en anledning till varför småbarn(upp till 1år) inte ska dricka för mycket mjölk är för att det hämmar kroppens förmåga att ta upp järn!
    Vilda Tiger skrev 2008-11-09 22:08:40 följande:

carinaAnledningen är väl att många små barn är lite allergiska mot koproteinet... Men inte alla, och Ebba var det ju uppenbarligen inte! Så det var ju skönt att det funkade. Dock håller jag inte med dig om saltet, det tror jag inte är bra för så små barn. Men man bestämmer ju själv över sitt barn.
  • jeng

salt och socker kommer jag försöka hålla mig begränsad med! och komjölk kommer vi mata med i små mängder till en början. tex så har ju ted smakat nån droppe grädde och vaniljsås och glass här och där, och sedan blir det väl att han får smaka nån sked med yoghurt kanske osv osv... jag har köpt majsgröt från 4 mån, och åpplegröt från 5 mån, och majsgröten kommer jag börja med små smakisar av snart!

• Saliva123

VT och Hallon:
    Ja, mac är najs! Allt går otroligt snabbt och smidigt. Lär man sig ett par snabbkommandon så är man på banan. Det tog inte många dagar innan jag helt lärt mig macens stil, trodde också att det skulle ta tid att anpassa sig men. Apple gör ju alla program till mac så man slipper krångel utan allt bara funkar när man t.ex. ska installera program. Tom en dataidiot som jag kan klara saker! Den tänker tom själv och föreslår saker ibland! Den är ju också grymt läcker och det finns knappt något virus alls för mac. Jag är såld!

• Snart sommar

Tittar in en snabb sväng.

Dopet gick fint. Dcok missade mor det hela då hon tog fel på dag och det ställde också till det med maten, men allt ordnade sig. Mor var nästan gråtfärdig itelefon, men hon kom ju allafall med efteråt. Är lite irriterad på mina systrar som märkte INNAN det hela börajde att hon inte var i kyrkan, men ingen behagade ringa henne...
    Lägger in någon bild lite senare.

Nu har han fått bajsat också . Hoppas proppen har släppt nu.

Salt är inte bra i för stora mängder pga njurarna så därför rekommenderar man ingen salt alls till små barn.

• MissHellen

Hallon: Ja, jag försöker ta dagen som den kommer ändå Jag är ju "van" att han gör så.
    Elton tar ju inte häller nappen så den funkar ju inte här häller, fast han tar den ju inte änns på dagen. Han tar den kanske max 2 gånger av 10 i en halv minut, sedan spottar han ut den.. Men han är inte så alla nätter, utan de är bara då o då! Dock måste jag alltid dit med bröstet på kvällen då han ska sova :/

Snart: Nej, men gud va synd om din mamma :/ O vilka systrar som inte ringde! De hade jag aldrig glömt! Fy, hur kan man ha samvete till de?!
    Skönt att han har bajsat nu

• Vilda Tiger

Gomorron!
    Halv sju var det tydligen dags att gå upp här... Jag berättade för Lyckeliten att man minsann inte har för vana att gå upp så tidigt i det här hushållet, men det sket hon fullständigt i. Så det vara att starta dagen. Efter någon timma uppe började trollet bli trött igen, så jag skulle ge henne frukost så hon kunde somna om. Nähä! Det gick INTE! Fy va arg hon va! Jag la henne i vaggan, satte på dammsugaren och gick och bakade en kaka istället (ska få besök av en vän idag). Lyckeli gillar dammsugaren så hon låg och filosoferade och glodde i taket. Sedan gick det minsann bra att äta frukost och somna.

Här är det kulingvindar och ösregn. Hoppas ni har det bättre med vädret hos er...

• KaOl

god morgon!!

men i mat får man väl använda komjölk? det finns väl t ex i ersättning. som dryck ska man vänta däremot. undrar mer över all gluten i mannagryn; ska man inte införa det mer successivt helst? Syrran fick infon från sin bvc att numera är det ok att ge vanlig "normalsaltad" mat till en bebis på 8 mån - vet dock inte hur det är m de små. Socker kommer jag i princip att undvika helt lääänge (oscar var ett par år innan han fick godis första gången och inte verkar han ha tagit skada ) men jag måste erkänna att jag inte är så uppdaterad på senaste matrönen- ska på info i dec.

Snart: kul att dopet gick bra men synd att din mamma missade det - förstår att du är irriterad på dina syrror

örk måns är lite förkyld, så nu är kaskadspyorna tillbaka igen. fick en rakt i ansiktet när jag ammade inatt?

dags för bvc och spruta - usch vill verkligen inte ut i det här grå, regniga vädret

• Vilda Tiger

KaOl
    Nä FY för att dra sig ut i det här rusket... Brrr! Jag har också för mig att det är okej att ha mjölk i mat men inte som dryck nu när du säger det. Men är det inte laktosen man ska undvika då? Jag tror den är bortplockad ur ersättningen. Men jag vet inte säkert.

Snart
    Stackars mamsen... Skulle hon ha ordnat och haft med sig mat till kalaset efteråt? Förstår att du tycker att syrrorna kunde ha ringt.

• Vilda Tiger

Det är många vi inte har hört av alls det sista. Pling, Galenskap, Success, LinaFalk, Susselur och Kesso minns jag inte att jag har sett på över en månad. Hm... Antar att de har fullt upp med bebis och annat. De kanske hittar hit snart igen!

Svar på tråden Augustibebisar 2008