• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

hemma från 6000 steg promenad. med oss fick vi oxå en superkelig kattunge från en gård vi passerade haha så nu är ph i bilen för att köra tillbaks den! så det kan gå...

• Vilda Tiger

jucea
    Hahaha! Gullig katt! Och va mkt steg på en gång för dig! Min promenad imorse gav också 6000 steg, resten går jag ihop då vi ska ner till Marcus föräldrar idag.

Jag blir tokig! ÄR såååå sugen på ngt, men vet inte vad. Nu har jag ätit godis, en macka, frukt, en pannkaka och har ännu inte stillat sugen. GHAAA! Mens på G, antar jag...

• Vilda Tiger

Nu har jag beställt en ergo-sele. Kommer i veckan. Ska bli spännande att prova den!

• MissHellen

Tjoho damer Hur mås de hos alla?

Här är de sådär (har fortfarande inte tagit mej upp från deppandet helt, men snart hoppas jag! Jag orkar bara inte må dåligt o grina för allt) med mej, R är inte på topp han häller men Elton mår toppen, just nu ligger han här brevid mej i vagnen o sover

I dag har vi hunnit med en promenad i finvädret -2, skinande sol, inga måln på himlen o snö Underbart! Elton fick ligga i vagnen o kika, sedan somna han tyst o snällt Gounge!

Blev inget firande av mej i dag, nästan hela min familj har åkt på nåe utslag/eksem eller var de nu kan vara.. De kliar o svider, så dom fick inte komma Får se om de blir tårta o paket i veckan eller till helgen i stället

Galltvål tins o köpa på Hemtex annars, både flytande o fast. Funkar kanon!

Lina: Super fint kort Härligt att dopet gick bra!

VT: Så söt hon är Lyckeli!

Kaol: Härligt med rödvin o chanpangne Dock är jag inget stort fan av de

• MissHellen

Kan man blanda mjölk från samma dag, fast från olika tillfällen under dagen o sedan frysa in?

• Lina S

Vad ni är duktiga som promenerar så!
    6000 steg - hur länge går man då ungefär?

Tack för kommentarerna

Kaol - det gör du rätt i att dricka champange och rödvin menar jag. Jag drack lite vin på dopet igår, gott!

Kul med sele VT - har du inte ganska många nu? Både babybjörn och sjal och nu denna? Eller har jag fel? Fast du kanske har ärvt/lånat.

Jucea - jag fick också 2 små söta kattungar med mig hem när jag var på promenad här om veckan. Elliot var lycklig och lekte med dem, de var helt orädda och hoppade upp i vagnen.
    Som tur var så visste jag vems det var (min gamla elevs ) så jag ringde så kom de och hämtade dem. Jag hade fullt sjå med att inte få in dem i huset. Både jag och Steve är ju allergiska så vi vill ju helst inte ha in dem.

MissH - jag är inte  säker på hur det är med det. Men jag har för mig att jag gjorde det med Elliot och han lever ju än Synd att du inte blev firad idag..

• Carinamamma84

Snööööö ÅÅh älskade snö
    Tänk att detta var våan barns första snö
    Blev så glad haha men ändå så var det inte så länge sen vi fick dom hära små Babyna

Idag mår jag lite bättre har städat sombon och ebba handlar mat och jag har precis badat Lillemannen.
    Ska ta nya bilder och lägga in på Bloggen oxå.
    Idag ska Didos äta Lasange på burk undrar om han kommer att älska detta Haha mammas Stora kille

• Carinamamma84
    Svar på #2185
    Jätte fin bild på Dopet
  • Amelie

Vi har sovit i husvagnen i natt, hela familjen. Det var mysigt, fast jag, A och R kom på natten, vi var ju på middag hos kompisar.
    R skötte sig bra hela natten. Inget skrik. Vilket känns jättebra då tonåringarna är med.

Idag blev det en promenad i kylan. Här är -7 grader. Brrr. Fick användning för min nya skiddress.

• Vilda Tiger

LinaS
    Haha! Vilken koll du har! Ja, jag har sjalen, bb och nu denna, en ergo. Men bb är nästan för liten för Lyckeli, plus att hon börjar bli för tung då man bär allt med axlarna. Och sjalen sitter hon okej i, men det är bökigt med overall och vinterkläder i den. Men jag har kvar den och har inomhus hemma. Ergon ska jag ha då ni andra har vagnen.

Men idag bytte jag till sittdelen och det gick bra att ha Lyckeli i den på väg ner till Marcus föräldrar! Hon kinkade liiiite men det var så himla mkt bättre än i liggdelen. Hon somnade till och med efter halva vägen och då fällde jag ju bara ner delen så att hon låg ner. Gud va skönt att hon gillar sittdelen mer än liggdelen! Nu kan jag ju växla mellan sele och vagn.

MissH
    Skönt att höra att det går år rätt håll för dig iaf. Hoppas du snart känner dig ännu bättre.

Amelie
    Så kallt hos dig med... Här är det ca tio grader på dagarna. Just nu är det lite över fyra.

Carina

Va skönt att du mår bättre.

Vi är hos svärisarna nu. Ska ta oss hem om ett tag, men först efterrätt.

Svar på tråden Augustibebisar 2008