• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

flytande galltvål använder jag, det finns tydligen i fast form också...

• Pling84

heidi: ja man blir ju lite trött när det ammas så ofta, men jag tänker att det blir bättre snart.

jucea: men det jobbiga med galltvål är att det är gjort av oxgalla.jag fixar inte riktigt det.

• goshheidi

Pling, har också tänkt det :) Och nån gång när jag tycker att det har funnits riktigt mycket mjölk i brösten och han har ätit det helt tomt så har jag tänkt att NUU kommer han säkert att hållas mätt i längre än två timmar. Jo, pyttsan :)

• goshheidi

Jucea, nu hittade jag den på en finsk hemsida också :) Där heter den Sappi-saippua :) hihi.
    Tack för tipset!

• jeng

heidi, jag hade adlrig heller hört talas om det innan folk tipsade om hur man fick bort bebisbajs! det fanns i min vanliga ica, men vet ju itne hur det är hos er!

jag har nån annan sort. som sagt, jag använder flytande, det tycker jag r kanonbra! kolla på galltval.com så fanns det olika varianter!

min är en vit flaska sen nån beige etikett med grön text tror jag...

skiter fullständigt vad det är i det faktiskt jag tänker som så här att det lär ju inte vara värre än skiten som är i de där andra fläckmedlen man har. jag har typ 3 andra fläckmedel hemma. ta bort, nån annan liknande, och sen nån för möbler! INGEN AV DOM tar bort fläckarna!!! och ted bajsar som en galning i kläderna, så jag måste lixom ha nånting...

• Vilda Tiger

jucea
    Den startar inte bara. Den kommer liksom halvvägs i igångsättningen men sedan händer inte mer. Svårt att förklara då bara M har sett det, han satt imorse och såg det. Jag har bara hört det från honom. Det är en urgammal en så det skulle nog ha hänt när som helst om inte idag.

Fint väder idag! Jag ska ut och gå med en vän om en halvtimma. En supertrött L ska underhållas fram tills dess. Hon borde sova nu men går jag nu kommer hon vakna långt innan jag kommer hem igen. Då tröttnar hon.

Galltvål, blä.

• jeng

vt, usch vad trist! låter som ni kan ha fått skrivfel på hårddisken eller nåt. det var inget konstigt när ni stängde av den igår? men det kan ju okcså vara moderkortet, eller minnet som har lagt av... usch vad tråkigt! men som tur är finns det ju massa datorer jättebilligt nuförtiden. eller billigt tycker jag som inte riktigt kan köpa vilken dator som helst utan får betala massa mer för mina....

• Vilda Tiger

jucea
    Precis... nåt av det där var det nog... *förvirrad* jag vill ha en bra en, och trådlöst internet, så vi kan göra om det här rummet till bara lyckelis. ska bara övertala M först... trådlöst nät, hur funkar det? köper man en dosa bara eller ska det anmälas och betalas extra för? kan va en bra julklapp om det bara är en dosa...

Svar på tråden Augustibebisar 2008