• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

alltså vad har du för leverantör av bredbandet? har ni nåt modem, eller bara ett uttag i väggen?

i vilket fall så behöver du nog en router, om det inte är så att du har det inbyggt i det modemet som du ev har. en ruter används ju för att ta EN internetuppkoppling in i sig, och sedan skicka ut flera lixom, om man har flera datorer osv. men då finns det alltså trådlösa routrar också som inte bara skickar ut med sladd utan trådlöst istället. så en sån behöver du ha. den kan ju vara himla enkel om ni bara ska ha den sådär. vi har ju många datorer som behöver internet, och har dessutom lite högre krav kan jag tänka mig? så vi har nåt ganska dyrt...

• Hallonsocka

Här är det minus 5 och snö! Den kom igår, åh vad fint det är. Idag åker svärmor hem, efter middag någon gång, det har varit/är supermysigt att ha henne här! Men så mycket tid att sitta vid nätet har väl inte funnits Nu frukost, sedan en promenad (jag har inte gått ur promenadtråden men måste börja om från början efter veckan då jag inte alls har på mig mätarn, glömmer den ständigt!

• Vilda Tiger

jucea: Vi har modem. Tusen tack för sidan. Jag har sparat den. Marcus hade tydligen koll på det där med router, och tack vare dig vet jag vad det är nu med. Vi ska köpa en ny dator först, och så tar vi och installerar en sån där routerapparat samtidigt. Har du något förslag på en bra dator? En laptop alltså. Kan tänka mig att lägga en 6-7000 på en bra. Får man en bra för det priset? En pc, ingen mac...

• Lina S

Minus 5 och snö Förvånad känns helt overkligt. Tror inte ens vi får någon snö här nere i Skåneland. Tråkigt i så fall, har ju köpt en pulka till Elliot och tagit fram hans bebispulka till Sam.

Igår hade vi dop, vilken underbar dag. När vi gick in i kyrkan spelade kantorn snickerboa, jättegulligt.
    Sen sjöng min kompis 2 sånger, välkommen till jorden och det vackraste, och då var inte ett öga torrt. Jag ryser när jag tänker på det, sååå vackert.
    Festen hemma var jättemysig och Sam fick massor med fina saker. Det var en liten 3veckors bebis på dopet och hon vägde 4,3. Hon var ju miniliten. Känns som om Sam aldrig varit så liten men det har han ju och ännu mindre därtill.

Vad alla är ivriga på att börja med smakisar, fast det var jag också med Elliot. Nu vill jag vänta så länge som möjligt och bara amma, det är ju både praktiskt och mysigt.

Här är ett kort från dopet!

• Lana

Hej alla!
    shit vad jag har att läsa igen...sist jag läst var jag på sid 177...hua...får se om jag orkar det,det tar ju sååå lång tid....eller är det nån som kan ge mig en update?

• KaOl

jaha.. jag hade ju mkt att säga

i alla fall - kikar in som hastigast o kollar läget, nu ska jag ut o jaga bordsdekorationer. Fick i alla fall tag på underkläder igår - fy farao vad olätt det är att hitta lite snyggare amningsbh:ar!! Slutade m att jag fick ta en vanlig som man kan ta bort axelbanden - kan öppna upp på det viset så måns får äta. Har tänkt amma honom i början av kvällen och sedan blir det bröstmjölk i flaska o ev lite ersättning att fylla upp med. Jag tänker nämligen dricka både rödvin o champagne den dagen

(positivt är att det blir rätt många steg även utan promenad; snittat drygt 11000 de senaste dagarna )

• KaOl

Lina S: vad fina ni är!! Kul att allt blev lyckat!

• Vilda Tiger

LINA: Ni är jättefina! Va kul att dagen blev så lyckad. KAOL: Åh, va du knatar på! Duktig!

Svar på tråden Augustibebisar 2008