• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

luzor
    Wow! Såna överraskningar gillar vi! Den klänningen du skrev om kollade jag på men Lyckeli har så sällan klänning så jag köpte den aldrig.

Heidi
    Haha! Ja, det har gått smidigare än förväntat. Men nu är jag ju rätt rund och många säger att det är lättare att gå ner då. Är bara aplycklig över att vara under 80 kg igen.

Kvack
    Jag är också en hopplös slav under kolsyran.... Och du - trettio sekunder! Det är lååång tid att stå tycker jag! Lyckeli står i kanske tre sekunder.

• goshheidi

Haha, och Felix står inte alls. Fast när jag tvättar hans rumpa under kran och han får fotfäste i tvättfatet då buffar han ifrån sig ibland så man blir riktigt förvånad över vilken kraft han har i sina ben...

• jeng

ted slukade just 30 ml äpplepure!!! låter så mkt men det äre ju bara några matskedar!! sen amning på de ttills det är tomt i tuttarna! så somnar han, ett tag iaf!!!

• Carinamamma84

Så nu mådde jag illa på morgonen typ spyskänsla likom har haft det hela dagen nu mår bara illa vill springa på toa och spy men gör inte det :-/ Man kan väl inte vara gravid alltså hjääääälp.

• Vilda Tiger

Carina
    Hur går det? Spytt än? När skulle du ha mens då? Kanske dags att testa...

Jucea
    Hihi! Jag köpte hem ekologisk risgröt med banan- och persikosmak idag. Det ska hon få smaka på om någon vecka. Vi kör en tsk morot då och då nu tills den burken tar slut. Sedan ska jag göra egen, när hon börjar äta på allvar.
    '
    Jag stängde in mig i datarummet för att jobba ikapp. Läsa elevers mail och svara. Det märks inte.... Nä, måste jobba lite. Suck.

Åh, måste berätta med! Nu när Marcus badade Lyckeli kom jag in och skvätte vatten på henne. Då fick jag ett helt underbart, kluckande, lyckligt skratt tillbaka! Åh, hon är underbar!

Nu jobba.

• Carinamamma84
    Svar på #2146
    Nej jag inte spytt än men en känla har jag har haft från morgonen ja nu hela tiden och har något som hänns i magen alltså det känns att det finns något inte att det rör sig eller så men att det känns att det finns något där inne :-/
    Känner mig så konstig likom hår lika illa som jag gjorde då jag väntade på Amadeus likom och då hade jag en mycket stark kännsla att jag var gravid och det var jag ju likom

Kna inte vara gravid??!!likom hade mensen för 1 månad sen och blödde normalt nu så hade jag mens den 2 nov och slutade 9 dagar efter typ blödde som F*n likom.
    Men efter en vecka ja i går och förgår så hade jag mellan blödningar som först kommer lite blod på Trosan sen kom det brunt och sen blod igen och sen brunt nu inget alls :-/
    Kan inte vara gravid eller???????
  • Carinamamma84

Har hört från vissa att teken på på graviditet är att man har mellan blödningar?????

• Vilda Tiger

Carina
    Ja, det kan ju vara ett tecken. Men hur många dagar sedan var det sista mensen började? Var det en månad nu så kan du ju testa, för då skulle ju mens nummer två ha kommit. Om du har en 28 dagars cykel, alltså.

• Carinamamma84

Ägglossningen har skett och ett ägg är på väg upp längs den ena av de två och äggledarna till livmodern. Vanligtvis sker detta 12 ? 16 dagar före nästa menstruation. Slidsekretet är tunnare och mer genomskinligt i det här skedet, för att underlätta spermiernas färd mot ägget. En del kvinnor kan till och med få lite ont vid ägglossning. En av de miljontals spermier som tömts ut har befruktat ägget när det befann sig i äggledaren.

Barnet är en anhopning av celler vilka förökar sig snabbt medan de fortsätter sin färd genom äggledaren. Unika celler, vilka ska bli ert barn.

Redan nu kan du känna ömmande bröst, illamående och molvärk i magen liknande de som många kvinnor känner före menstruationen. Din graviditet dateras från första dagen av din senaste menstruation. I normalfallet varar en graviditet i ca 280 dagar eller 40 veckor. Vissa kvinnor känner att de är gravida redan kort efter befruktningen, innan nästa menstruation har uteblivit.

Svar på tråden Augustibebisar 2008