• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Tack för alla kommentarar om bilderna! Jag är ju så stolt över min trollboll, kul att få visa upp.

Heidi
    Preciiiis! November och januari är bara sattyg, inget gott med dem alls. Fast i år har det gått ovanligt smidigt att genomlida första halvan. Jag har ju en bebis att umgås med, då känns allt mycket roligare.

Kvack

Stackars din son... Hoppas han vaknar och mår bättre imorgon.

• Kvack

Ja vi får hoppas det. Han har varit pigg ändå men har inte velat äta idag. O så hoppas jag att ingen annan blir sjuk här hemma, vi är ju några stycken här.

• jeng

urk... HELA dagen gick åt till inredningen i garderoben!!! nu är det iaf klart, och bilder finns på bloggen www.teddy.nu/blog

fick lov att måla om taket osv också... jaja, nu är det kanonfint! ph har städat också, så imorrn ska vi sätta igång med golvlister och dörrfoder osv, så att panelen kan sättas upp sen!! men nu... SOVA!!!

• jeng

nu börjar pluppen vakna, så nu ska jag gå o lägga mig (efter blöjbyte och amning!)!! Hade bestämt mig för att låta honom sova tills han vaknar för mat själv, för att kolla hur länge han kan sova! haha, det var en stund det, han somnar ju kl 19!! om man gick o la sig samtidigt så skulle man ha fått sova en riktigt "natt" nu!

• Vilda Tiger

suck. datorn pajade imorse. nu har vi plockat fram en gammal, bärbar. får se hur länge den funkar. inte rätt tider att behöva lägga pengar på en ny dator när det lackar mot jul...

godmorgon, alla!

jucea
    ska kolla in bilderna strax. oj va sent du var uppe!

• Pling84

Jucea: gud vad sent du är uppe, du måste ju sova kvinna! Här däckade jag kl 22 med måns, hörde inte ens att telefonen ringde. Måns äter med två timmars mellanrum hela nätterna, ett tag höll han sig längre men jag antar att han växer eller nåt nu.

Angående pizzan så verkar det bara vara jag som blir fisig av den, har inte märkt nån skillnad på måns. Han fiser för övrigt som mest när han ammas och när han sover. På morgonen är det inte riktigt klokt. Imorse bajsade han när han åt och när jag skulle lyfta upp honom så hade han bajs på heeela ryggen. Igen. Kul.

Jag brukar spola av nerbajsade kläder och lägga de i blöt en stund. Sen prova med ta-bort eller direkt in i maskin. Vi har ny tvättmaskin nu så det blir mycket renare, men är det nån som har nåt bra trick för att få bort bajsfläckar? Ibland sitter det som berget.

Idag kommer M hem, det ska bli skönt. Vi har varit snällare mot varann, ska försöka fortsätta vara det. Vi åker bort på tisdag och kommer hem på söndag.

• goshheidi

Pling, Felix är likadan som Måns. Äter med två timmars mellanrum... ganska tungt eller hur?

• jeng

ja från och med ikväll så är det bättre sovrutiner som gäller. nu när han sover så länge så måste jag ju börja utnyttja det!! om jag ska börja jobba dessutom så måste jag ju komma upp på morgonen utan att vara zombie!

vt, vad trist med datorn!! vad har hänt?? nåt man kan hjälpa till med?`

pling, galltvål eller vad är det nu det heter? det enda som tar bort bajsfläckarna!!! skölj rent från det gryniga i kläderna. sen på med massa galltvål, gnugga in och ta en sån liten kökssvamp och gnugga lite. sen låt det ligga en stund och sen handtvätta i varmt vatten. återupprepa om fläckarna är kvar! MEN gör det så fort du kan,m desto större chans att du får bort allt. jag har fått bort alltihop på totalt nedbajsade vita kläder till och med!!!!

• jeng

ja, tvättmaskinen funkar ju inte, det bara bakar in fläckarna i kläderna istället!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008