• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana

MissH; ja du kan blanda mjölken men bara den är nerkyld...jag fick med små koppar med lock till från BB och när jag pumpat mm så lägger jag det i sånna eller flaska så de kyls ner...sedan kan du blanda det...

• Vilda Tiger

LinaS
    6000 steg går jag på ca en timma. Amelie räkande ut att för att få ihop 10 000 steg behöver vi gå en och en halv timma. Jag får ofta gå lite mer, typ en och 45.

• MissHellen

Tack för svaren om mjölken

Har jag missat nått, har alla börjat med stegräknare eller?

• Vilda Tiger

MissH
    Kolla gå-tråden i denna trådstarten. Du får jättegärna va med! Man behöver inte ha räknare, det räcker att räkna minuter så gör vi om det till steg och meter sedan.

• Amelie

Ja, MissH och alla andra som vill. Kpm med på promenaden! Kanske når vi till Rom innan jul...

Översättning från minuter finns!!

• Carinamamma84
    Hejsan!
    Är det bara jag som har problem med Familjeliv??
    Går inte göra något när jag väl ska in på min sida så cpar den sig likom och jag är tvungen att starta om och allt

Sen hur lägger man in en stor bild på sin presetation??
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • MissHellen

VT & Ameli: Gud så kul Ska kika in där nu!

• jeng

godmorgon tjejer!

vi har precis ätit en mumma portion majsgröt med äpplepure som sylt på gröten! det blev en riktig hit hos Ted!! Sen har vi varvat med amning också så han får i sig mer vätska, och samtidigt känner sig lite tryggare! så vi åt hälften, ammade ena bröstet, sen åt igen, ammade andra, och sen avslutade vi med lite gröt igen!!

bilder kommer i bloggen senare idag!

och igår nattade jag Ted i sin säng i sovrummet kl 19, istället för här nere på en filt! Så han låg själv. Han vägrade somna, betedde sig hungrig lixom. Så jag kokade ihop en flaska, och han slukade 1.5 dl bara pang, trots att vi ammat preis innan vi gick upp till sängen!! Stakars kille. Nu räcker det med otillräcklig amning för min del, även om jag säkert kan kämpa upp det om jag verkligen vill. Men nej tack! Nu börjar vi på riktigt med att varva med annat!!

jaja, jag nattade honom sen efter flaskan iaf, han somnade direkt och sov jättegott. vi gick o la oss vid kl 23, och han vaknade sen vid 2 och ville amma! sen igen vid 4 och då somnade han aldrig ordentligt sen igen tror jag (men jag gjorde det) och sen vid 6 så var det ju uppdags för ph, så vi bytte blöja och åt igen. sen somnade han en stund till och så vaknade vid 8 och gick upp vid 8.30!! men så duktig kille att sova själv på övervåningen när vi var här nere tycker jag! inte ett pip från honom på hela kvällen!

Svar på tråden Augustibebisar 2008