• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

tack vare sista 2 veckornas viktras, är det nu mindre än 2 kg kvar till plusvikten, 4 kg till inskrivning, och ca 12 kg till målvikt!!

• jeng

haha det är minsann BARA jag som har grön plupp... vad gör alla ni andra idag? jag dricker kaffe, sjunger mora träsk, och har väntat på ph som nyss kom ur sängen! nu ska han äta frukost, och sen jäklar blir det fart!

• Vilda Tiger

Här har jag och svärfar varit och handlat veckans mat. Som alltid. Om en stund ska jag ta Lyckeli i selen och gå en promenad, men nu regnar det ju! Dumma... Tur att det finns paraplyer. Ut ska jag, så är det bara!

Minus två hg till idag! Tjohoo! Mindre än två kg kvar till inskrivningen och mindre än sex kg kvar till bröllopsvikten!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • goshheidi

Var till Kappahl och skulle handla kläder till Felix och till mig själv. Hade fått fina rabattkuponger hemskickade. Men shoppingcentret där Kappahl ligger nuförtiden öppnade för två dagar sedan. Ni kan ju bara gissa hur mycket folk det var där. Alldeles smockfullt!! :( Och en hel familj hade occuperat alla provhytterna och provade typ hela affärens alla kläder :(  så jag vände på klacken och gick ut ur butiken utan nåt åt mig. Felix fick i alla fall en body och ett par sparkbyxor för 50% rabatt...

• luzorsus

jucea: Var oxå på Kapp Ahl idag. Fundade samma typ av brun/gula kläder till min lilla Myra som du fyndat, kunde inte låta bli.Men mYra fick sig en klänning och hood-jacka bara, inga sparkbyxor fanns kvar tyvärr, och så blev det en fiin serietecknings-aktig body, och strumpor till Myra och Tova.fiiina fynd.

Vägde mig för första gången sen förlossningen igår.gillar eg. inte vågar och så.Men mannen hade köpt en ny våg så jag tänkte.what the hell! Bära eller brista Och döm till min förvåning att jag vägde mindre nu än när jag vägde in mig------61 kg idag, 62 på invägningen.blev GLAD!

• goshheidi

VT. Wow vad du går ner i vikt!! Jag går inte ner nåt. Men så har jag inte kunnat hålla mig från chokladdragerade nötter heller :) Står på precis samma som för en månad sen dvs sju kg mer än inskrivningsvikten.

• luzorsus

Med Tova tog det två år att komma ner till invägningsvikten, Med andra barnet, Myra tog det 3 månader.Tack och bock!

• Amelie

Oj vad alla rasar i vikt. Vad har jag ställt till mrd!?
    Nej, allvarligt, vad ni är duktiga allihopa. Jag hade ju en enorm tur som gick upp så lite och ner på en gång. Står kvar, tror jag. Något kilo under inskrivning (har en storlek mindre jeans).

Tack för alla prutt-tips. Det är skönt att höra att det verkar ganska normalt om inte annat, att det är lite hejsan-hoppsan i magen.
    VT: Jag tror att bebisar som inte är vana med tillägg kan bli hårda i magen av det, men Messmör borde ju gå blanda i bröstmjölken också. Kanske testar det om det behövs. R behöver öva på att ta flaskan, så det kan ju passa bra.

• Kvack

Ida har börjat att sätta sig upp när jag har henne i knät, ställer sig upp gör hon ibland men det är bara i ca 30 sek. Hon blir 3 mån på måndag.

Nu har jag äntligen skaffat en stegräknare så nu kan jag oxå vara med.

Jag har slutat att dricka drickor för kolsyran gjorde att Ida pruttade som bara den så nu håller jag mig till äppeljuice. Ja nåt glas dricka slinker väl ner ibland men förut drack jag ca 2 liter per dag. Och nu pruttar hon inte lika mycket.
    Nu vaknade hon.

• goshheidi

Angående vändandet. Felix vänder sig hittills bara från sida till mage eller sida till rygg. Men så tål han ju inte att ligga på golvet heller så han får inte så mycket av den övningen. Däremot älskar han att ligga i knät och jollra och söka ögonkontakt med människor.

Svar på tråden Augustibebisar 2008