• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana
    VT; FY va jobbigt...stackars henne

hallon; här är jag sjuk,feber,halsont mm...inget vidare...

Jucea; va roligt...va härligt för dig!

var på BVC förut och hon har gått ner 35g igen...sååå tröttsamt..så hon föreslug att erbjuda ersättning efter aming igen vilket jag inte kommer göra...för det är ingen fel på maten...så i morgon har vi tid hos barnläkaren som ska kolla på infektioner mm...hittar han inget så ska vi till marnmedicin spec läkaren nästa vecka...BLÄ va trist...men men det är ju bra de kollar iaf...
  • Lana

Jo det var JÄTTE mysigt på Liseberg...så vackert med alla lampor och sånt

• Kesso

pling84:
    Nils har börjat sova mindre också. han sover kanke bara en timme i taget. I dag så har han sovit väldigt lite. Så nu har han sovit sedan ca 19. Hoppas han sover längre mellan varven i natt.

Ni som ghar börjat ge gröt: Hur reagerade era barn? Här så spottar Nils ut det. Ja, jag får väl kämpa på. Har bara gett 2 gånger än. Det tar väl ett tag innan han får smak på det. Jag ger den där majsgröten nestle. vad ger ni för sort?

• Pling84

Jag har ingen lust att vara gravid igen på ett tag. Visst har tanken slagit mig att det vore schysst med barnen tätt. Men jag måste försöka jobba som fan under 2009 isåfall, och jag har ju inget jobb än...2010 eller 2011 får det bli. Helst 2010.

hallon:
    skönt att se att nu inte har debuterat än heller hallon. Jag trodde for sure att ni hade gjort det nu! Okej, My är en kvällsmänniska med andra ord ;). Ammar du henne till sömns? Detgör jag oftast med Måns, men ibland funkar inte det och då får M vagga honom till sömns och sen lägga honom hos mig i sängen.

Jag fick knipkulor av min kompis i välkommen-bebis-present. Ska börja köra med dom nu tänkte jag. BM tyckte visst jag var lite svag.

• Pling84

lana: vad trist! jobbigt att inte veta varför...

Kesso:Då kanske det är nån grej de har för sig med sovandet då en period. Intressant att höra hur ni andra gör. Gud vad jag längtar tills måns får smaka gröt!

• BebisVagga
    jeng skrev 2008-12-04 18:30:54 följande:
    ja, jag tänkte alltså på hans ordinarie bf, i augusti.
    2995 o 47 lång var han 2 veckor efter sin BF dag..
  • Vilda Tiger

Lana
    Nä, trist att hon inte går upp, snuttan... Gott att de kollar upp ändå. Det positiva med att ge liiite ersättning är ju iaf att man kan blanda i olja för att få en bättre ökning. Men jag förstår att du vill kämpa med bröstmjölken lite till. Bra jobbat!

Pling

Lyckeli sover allra bäst ute i vagnen, i friska luften. Jag går en sväng så hon somnar och sedan kan hon sova två timmar sammanlagt in den. Idag sov hon tre! Men visst händer det att hon vaknar då jag stannar, efter en timmas promenad. Men hon sover ofta iaf en timma. Kanske du kan försöka ha honom ute? Funkar det där ni bor?

Kesso

Det tog fem-sex försök innan Lyckeli ens fattade att hon kunde svälja det där äckliga som kom på skeden. Nu äter hon kanske två-tre tsk varje gång, en gång om dagen, sedan tröttnar hon. Men det går allt bättre, så försök du lite till!

Lyckelis oroliga sömn fortsätter. Nu har hon vaknat fem ggr sedan jag lade henne. Men somnat om efter lite kram och kel. Hoppas hon får ro nu.

• Vilda Tiger

Heidi
    Det är den berömda tremånaderskrisen. Den kan hålla i sig länge... Vissa barn blir tydligen jätteoroliga då. Lyckeli har sedan ca fyra v tillbaka sovit jätteoroligt, vaknar ofta, vill bli buren osv. Men det börjat bli bättre på dagarna nu, hon har kommit tillbaka till sitt glada jag.

• Pling84

vt: ja vagnen sover han också i, så länge den rullar! När jag stannar så vaknar han. Men förmiddagspromenaderna är ju bra både för mig och han. Borde gå mer!

• Pling84

Läser ni nåt speciellt? jag skulle behöva lite boktips, bra böcker om barn och utveckling och sömn, mat osv, tycker det är spännande att läsa olika perspektiv och teorier.

Svar på tråden Augustibebisar 2008