• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lina S

Härlig bild BV

Lana - trist att du är sjuk, jag var likadan för några dagar sedan...

VT - fy vad hemskt med din syster, usch...

Jag är har blivit skitnojjig med att låta Sam sova ute i vagnen i trädgården nu. Det är världens inbrottsvåg här i Viken där jag bor, man tror det är en liga från ja nu kommer jag inte ihåg vilket land det var. Men i alla fall har jag fått för mig att de kanske tar Sam och för honom ur landet fyfan jag blir livrädd bara av tanken, så nu får han sova inne

Sam är nu 4 mån om några dagar och han är inne i världens jobbigaste period. Han skriker hysteriskt om kvällarna och även en del på dagarna. INGET hjälper. Inte bära heller, fy vad det är jobbigt. Han är ju 17 veckor nu exakt och det var världens åskmoln över just den veckan i boken. Hoppas att det går över snart för man blir ju tokig och det är så synd om honom. Han sover jättedålig också. Vaknar lätt... Blää..

Var i alla fall på bvc idag och han vägde 8730 g haha stora killen. Lite jobbigt att bära runt på.

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Vilda Tiger

Lina
    Ja, L sover väldigt oroligt med... Men hon skriker inte som Sam verkar göra iaf. Hon gråter dock när hon vaknar. Men kramar och pussar brukar lugna henne.

Pling
    Jag rekommenderar "att växa och upptäcka världen" om barns olika utvecklingsfaser undre det första året. Den har hjälpt mig att förstå Lyckeli väldigt mycket!

• Vilda Tiger

Det där med min syster var ju 11 år sedan... Ville bara säga det ifall ni trodde det var nu.

• Amelie

Många verkar få bära sina bebisar mycket nu.
    Idag har Robin varit klängig, speciellt på eftermiddagen och kvällen. Han hälsar ju på sina kusiner just nu, den treårstrotsiga och uppspelta Viggo och den söta rara men också aktiva Idun som är 8 månader. Dessutom hundarna Gimli och Castor, som är väldigt förtjusta i små bebisar. Så det är mycket intryck för Lilleman. Inte så konstigt kanske att han blev klängig och övertrött...

Gosh: Jag läser i Bibeln:
    "Mellan elba och tgaov veckors ålder är det vanligt att barnet visar något eller några av de beteenden som står uppräknade på listan nedan. Detta är förmodligen ett tecken på att han är redo för nästa stora språng in i nyansernas värld. Han:
    skriker oftare
    vill att du ska hålla honom sysselsatt
    tappar aptiten
    är mycket blygare för främmande människor
    är klängigare
    vill ha mer fysisk kontakt under amningen/matningen
    sover dåligt
    suger (oftare) på tummen
    är mindre livlig
    är tystare och har mindre ljud för sig

• Pling84

lina: vad är det för bok?

vt: Ja! det var så den hette. den har jag letat efter!

• Vilda Tiger

Ska bara lägga till Amelies text att veckorna räknas efter bf, inte den faktiska åldern. Eftersom Lyckeli är 18 dagar tidig kom de där tecknet ca 2 veckor senare än det stod i boken. Annars stämde mycket!

• Snart sommar

Hej!

Nu är jag sur. Har precis försökt genomföra ett styrkepass, men har väldigt ont i händerna, speciellt vänster. Så jag gjorde bara hälften, lade av sen.

Inatt vaknade lillen av ett skrik och ville inte ha napp eller tutte. Han är något oroligare nu också.

Sa till barnen idag att snart är det dags för A att få smaka gröt och lite annat. Genast fick han erbjudande om O´boy och knäckebrödsmacka .

Lana: vad jobbigt att hon gått ner. Håller tummarna för att det inte är något allvarligt.

Apropå barn tätt. Har sagt till maken upprepade gånger att han får fixa kondomer (jag ska inte behöva tänka på allt ), men han har inte gjort det än... Men han har tid för samtal om vasektomi om ett par veckor. Han har väl bara inte tänkt på att man inte räknas som steril förrän tidigast 6 månader (eller vad det är) efter vasektomin, inte samtalet ...

Nu ska jag läsa lite...

• Amelie

"Bibeln" är "Växa och upptäcka världen".

Lina: Wow, han är ju jättestor!!

VT: Tur att din syster fick en massa barn sedan också.

BV: Vad roligt Gabriel verkar ha haft på badhuset.

Pling: Vilken bra present! Det ska jag komma ihåg när jag ska köpa present till någon.

Igår, innan jag skulle åka med flyget, ringde min kompis från Kiruna och var i Luleå... jag hade egentligen inte riktigt tid - hade inte packat, jag låg i sängen, klockan var halv tio och flyget skulle gå kl 1445.
    Men så ville jag så gärna träffas och kolla in hennes bebis, Måns, som föddes i oktober. När jag såg honom så insåg jag hur mycket som hänt i utvecklingen med Robin. Häftigt!
    Nåja, jag steg upp, duschade mig och Robin och tog bilen till min kompis svärmor där de huserade. Och allt detta på 30 minuter. Från sängen och till svärmorn. Imponerande för en som fått första barnet tyckte min kompis. Så jag insåg att man kan om man vill....

Så har jag en arbetskamrat (som anställdes för att vara min vikarie) som fått en flicka förra fredagen. Jag längtar att få nosa på henne (bebisen alltså, inte arbetskompisen).

• Vilda Tiger

Vasektomi, det är sånt man kan ångra, va? Jag har också ont i mina handleder ännu, Snart. Trist...

Svar på tråden Augustibebisar 2008