• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Snart sommar

VT. ja, det vore ju gott om det kunde försvinna. Trodde det nästan hade gjort det, men så började jag få ont för kanske en vecka sen igen och nu var det väldigt märkbart när jag tränade lite. Trist.

Det beror väl på hur man gör den, tror jag. Har inte så bra koll på det.

• BebisVagga
    Amelie skrev 2008-12-04 21:40:49 följande:
    "Bibeln" är "Växa och upptäcka världen". Lina: Wow, han är ju jättestor!! VT: Tur att din syster fick en massa barn sedan också. BV: Vad roligt Gabriel verkar ha haft på badhuset. Pling: Vilken bra present! Det ska jag komma ihåg när jag ska köpa present till någon.Igår, innan jag skulle åka med flyget, ringde min kompis från Kiruna och var i Luleå... jag hade egentligen inte riktigt tid - hade inte packat, jag låg i sängen, klockan var halv tio och flyget skulle gå kl 1445.Men så ville jag så gärna träffas och kolla in hennes bebis, Måns, som föddes i oktober. När jag såg honom så insåg jag hur mycket som hänt i utvecklingen med Robin. Häftigt!Nåja, jag steg upp, duschade mig och Robin och tog bilen till min kompis svärmor där de huserade. Och allt detta på 30 minuter. Från sängen och till svärmorn. Imponerande för en som fått första barnet tyckte min kompis. Så jag insåg att man kan om man vill....Så har jag en arbetskamrat (som anställdes för att vara min vikarie) som fått en flicka förra fredagen. Jag längtar att få nosa på henne (bebisen alltså, inte arbetskompisen).
    Ja han hade roligt.. även jag.. Nu har han fått mat o han slocknade direkt.. så.. nu e det läggdax för mej med.. Godnatt alla
  • Pling84

nä, nu blir det gos i soffan sen sova. ska till hälsingland imorrn. Ha det fint tjejer! Puss!

• jeng

kesso:
    jag har också nestles majsgröt. ted gillade inte alls i början, han spttade ut. jag trodde det berodde på att han helt enkelt inte visste hur han skulle svälja eller äta med sked. MEN, sedan så gjorde jag gröten lite fastare, så att den inte rinner av skeden, och sen så har jag Hipps fruktpure (4pack i kartong ser ut som typ små yoghurtbyttor) bredvid. så får han en sked där det är lite gröt och lite mos! det gjorde susen och han bara åt och åt och åt MEN sen har han också varit lite kinkig i början, för han fattar inte att jag måste ta bort skeden och fylla på, utan han har börjat grina då! men nu har han lärt sig och sitter och gapar efte att han svalt istället!

men sen har jag också gett mat som han har totalvägrat. han spottar ut och kräks nästan. och han sätter ju inte i halsen utan det är ju bara att han verkligen inte gillar det! kniper ihop läpparna så att man inte ska få in skeden! så det kan ju vara så att det går bättre om du provar en annan sort!

Lana, vad trist att lillan gått ner i vikt igen! Skönt att det är så pass lite ändå. Hur ofta får ni gå och väga nu?? Hur vet du att det inte är mjölken som är orsak? Minns att du skrev om det nån gång, men minns inte helt vad du skrev. var det att hon äter bra och att det finns mat kvar när hon är klar?? för jag har hört om bebisar som helt enkelt slutat gilla bröstmjölken, eller amningen... täntke om det kunde vara nåt sånt på gång. det är väl ovanligt, men som sagt, jag har hört om det iaf! sen tänkte jag på det här med tillägg också. även om det finns gott om mat i dina tuttar, så kan det ju tyvärr vara så att den är tunn eller inte har tillräckligt med näring. så att det är därför som hon skulle bli mättare och gå upp i vikt bättre av tillägg än av bara amningen.

hoppas att det löser sig!

• Kesso

Lana:
    vad tråkigt att Elly gått ner i vikt. Hon på Bvc sa också till mig att jag skulle ge ersättning. men jag ville inte heller det. Men du ge ersättning en gång enbart på kvällen. Förstår om du ej vill men de tkan nog vara bäst för elly endå så hon får en kik så att säga. Sedan så säger ju ingen att du måste fortsätta. Hur får du sova på nätterna då? Vill hon ha ofta på natten?

• Lina S

Pling - det är samma bok som Amelie skriver om...

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • Carinamamma84
    Svar på #3314
    Sötnorsen alltså
    Jag som trode att det var Olagligt att ha ett sådant söt pojk som Gabriel.
    Måste nog ringa puss polisen Carina för massa pussar Haha
    Så sött när mannen din äter för hela ansiktet haha så underbart söt bold och bilderna från badet hehe gulligt
    050607 Ebba&Amadeus 080814
  • Carinamamma84
    Jag ska på Dop på Lördag har köpt kort vad med kan jag köpa åt min Kompis som ska ha dopen på hennes underbara son..Som är så speciel för mig han som var nära på att dö som jag berättade om som henens son fick blodförgiftning.
  • Carinamamma84
    Svar på #3347
    Vad är det för gröt??
    För jag hittade den inte idag
  • jeng

carina, det är ett vitt och blått paket med typ nån liten nallebjörn på framsidan i hörnet. majsgröt står det på bara. nestlé

Svar på tråden Augustibebisar 2008