• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Carinamamma84
    Svar på #3353
    Ok då vet jag men vilken Mån??
    och finns det nåt annan smak på dom för ebba hade majsvälling +majs gröt det gillade hon inte och Didos är inte så försust i majs han häller konstiga ungar haha
    050607 Ebba&Amadeus 080814
  • jeng

carina, den är från 4 månader. jag har köpt hipp nu också risgröt med nån frukt, den är också från 4 månader. sedan har jag äpplegröt hemma också, den är från 6 mån tror jag, så den väntar jag med. finns havregröt också, men den kan innehålla gluten så de sa åt oss att inte ta för mycket av den för tidigt.

• jeng

har ni hört att det tydligen är helt ute med barkulor? så som jag har letat. på alla de butiker som normalt har mängder att välja på, så finns absolut ingenting! så jag lessnade och svor och sa att då får jag väl köpa på nätet då. har hittat EN webbutik som säljer det över huvud taget... Hur kan det ha blivit så ute?

ingen som har en butik i närheten som säljer goa badkulor med kokos och vanilj doft på oljan? isåfall så får ni mer än gärna skicka en julklapp till mig!! (mot betalning såklart!)

• BebisVagga
    Carinamamma84 skrev 2008-12-04 22:54:04 följande:
    Svar på #3314Sötnorsen alltså Jag som trode att det var Olagligt att ha ett sådant söt pojk som Gabriel.Måste nog ringa puss polisen Carina för massa pussar Haha Så sött när mannen din äter för hela ansiktet haha så underbart söt bold och bilderna från badet hehe gulligt
    Ja hehe.. ibland när jag tittar på honom så känner jag hur tårar samlas i ögonen o så tänker jag.. fan vad fin han blev.. vilken kämpe..
  • BebisVagga
    jeng skrev 2008-12-04 18:30:54 följande:
    ja, jag tänkte alltså på hans ordinarie bf, i augusti.
    tittade i bvc boken.,.. dagen efter hans BF vägde han 2400 o var 42 lång..

men man får räkna efter ca 14 veckor eftersom dem tappoar ju i vikt o det e ca 2 veckor återuppshämtning.. han hade ju inte förlorat dem 2 veckorna i magen.. och 2 veckor efter bf vägde han 2675 o var 43.5 lång

så han hade varit en lite bebis ändå..
  • BebisVagga
    Carinamamma84 skrev 2008-12-04 22:55:50 följande:
    Jag ska på Dop på Lördag har köpt kort vad med kan jag köpa åt min Kompis som ska ha dopen på hennes underbara son..Som är så speciel för mig han som var nära på att dö som jag berättade om som henens son fick blodförgiftning.
    Köp en prydnads ängel.. hitta gärna en ängel som har ett budskap.. tex "jag ska skydda dej" eller "Jag går vid sin sida"

såg en supervacker ängel i eslöv när jag gick där..

tyvärr hade jag inte över 300 med mej den dagen så... men GUUUD DENNA VILL JAG HAAAA...

Ja.. det var ett litet tips iaf..
  • BebisVagga
    BebisVagga skrev 2008-12-05 07:56:17 följande:
    tittade i bvc boken.,.. dagen efter hans BF vägde han 2400 o var 42 lång..men man får räkna efter ca 14 veckor eftersom dem tappoar ju i vikt o det e ca 2 veckor återuppshämtning.. han hade ju inte förlorat dem 2 veckorna i magen.. och 2 veckor efter bf vägde han 2675 o var 43.5 långså han hade varit en lite bebis ändå..
    inte 14 veckor.. 14 DAGAR förståss......
  • goshheidi

Amelie och VT, ok. Nästan allt av det ni skrev stämmer in på Felix. Hoppas det går över snabbt... Jag håller på och får ett nervous breakdown här hemma. Orkar inte med något... Hur gör ni för att hinna med allt? Med att städa, diska, tvätta kläder, handla mat, laga mat plus ta hand om en gråtig fis? Hur organiserar ni er dag? Vad gör ni när ni stiger upp? Vilken tid stiger ni upp? När går ni och handlar? När planerar ni in era promenader osv osv?.... behöver lite hjälp med att strukturera min dag. För varje dag ser lite olika ut här... och jag tror att Felix kanske skulle behöva lite mer struktur... Han somnar dock nästan varje dag klockan 11, men vi stiger upp först nio tiden.

• Carinamamma84
    Svar på #3359
    Gud vad fin den var alltså
    Jag äääälskar änglar
    050607 Ebba&Amadeus 080814
  • Vilda Tiger

Heidi
    Jag storhandlar en gång i veckan, då åker jag med svärfar och Marcus eller Marcus mamma har hand om Lyckeli.
    Vi går upp mellan sju och åtta, beroende på när L vaknar. Sedan är hon vaken till ca tio. Du har jag hunnit mata henne, ta på henne kläder, äta frukost själv och plocka undan. Då brukar jag packa ner henne i overallen och gå ut på promenad. Hon sover mellan en och två timmar då. Jag går en timma, sedan står hon kvar utanför dörren och sover i vagnen om hon vill det. Efter det matar jag henne, äter ngt litet själv (äter just nu inte lagad lunch, utan en smörgås, frukt eller lite rester.) Mitt på em brukar hon sova igen, då passar jag och M på att laga mat och äta. Ibland hinner vi bara laga mat, då sitter L med och äter och får smaka lite mat eller gröt. Ofta sover hon två ggr om dagen, men har hon sovit korta stunder kan det bli en timma till vid sex-tiden. Annars är hon vaken till åtta, halv nio. Sedan följer lite mys med sång och fotmassage på L, byte till pyjamas, gå runt och släcka ner, dra ner persienn i sovrummet (våra ritualer för att visa att det är natt) och så får L vara med och göra ersättning i flaska. Vi matar och lägger, och ofta sover hon innan nio. Så ser det ut, ungefär.

Älskade Lyckeli kom 080722
Svar på tråden Augustibebisar 2008