• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Hallonsocka

vi har ps2, psp, och ps3...

ps3 är bäst.
    * trådlösa handkontroller som vid behov laddas med sladd mot consolen, alltså inga batteribyten.

* bluray

* tyst som tusan

* du ska visst kunna köpa någon adapter som gör att du kan spela ps2 spel till!

• BebisVagga

Gabriel har fått en ny hobby... det e att ligga på mage o titta upp på mamma som gör urfåniga grimaser.. Han skrattar så dreggel far i hela rummet känns det som...

duktig kille

• jeng

ojoj vad tomt och tyst det var här ikväll...

bv, vad söt han är sådär gör ted också, lyfter huvet så man tor han ska bryta ryggen typ, och så flinar han och skakar huvet så det bara flyger dreggel

• Kesso

Bv: vilken sötnos.

Ja, här var det tyst. Nu har snön kommit hit också. Vad vackert det är. Hoppas det nu får stanna kvar till Julafton.

Så nu har jag skickat i väg mannen till sjukhuset. Nu ska han vara och vaka i natt hos sin pappa. hoppas det snart är slut på det.

• Lana
    MissH; nu gör vi det

m0e; haha underbart

Amelie; stackar plutt som inte är bra...

VT; jag kände inte av min äl innan men nu gör jag det,kan inte riktigt förklara hur men jag  känner igen det du säger.
    Vad fick ni för tid på babysimmet?

wiem; urs jobbigt...

Kesso;va tråkigt...gott att du får hjälp av dina föraäldrar iaf...

carina; duktig kille

Mareld; welcome home...härligt att vara borta ibland,blir som semester.

Tack för alla lyckoönskningar och peppning...väl behövligt ibland..

Va roligt att de flesta gillar smakisarna

Nu är vi hemma efter två dagar på drottningg silvias barnsjukhus..vi blev skickade dit mer remiss i måndags men det fanns ingen plast så vi fick återkomma på tisdag och hemma nu...anledning var all hon inte äter tillräckligt..de tog de flesta tester massor stick i figer och tår och urinstickor mm mm mm...massa oklara mesked,massa ovatande...mycket jobbigt...men hon är väldigt pigg och med osv så de ser inget fel på na men iom att alla test visade bra fick vi åka hem på permiss i natt och tillbaka i morgon för vägning så får vi se om hon gått upp eller ner...så nu ammas hon sen efter det ersättning...men hon ätar konstigt,ibland 20mjölk+30ersättning.50mjölk ingen ersättning.30mjölk 30ersättning osv...helknepigt..men nu ammas hon var tredje timme istället för varannan...får se hur det går....

i boken "attväxa och upptäcka världen" är det den 19veckors fasen som håller på från v.14-19?
  • Vilda Tiger

Kesso
    Tänker på er nu när ni har det jobbigt. Hoppas ni tar hand om varandra på bästa sätt. Har varit med om det där och det är hemskt tärande.

• KaOl

Lana: skönt att alla prover ser bra ut och att du känner att ni får hjälp! *kramis*

nej, nu ska jag fixa ihop en glutenfri pepparkaksdeg - precis vad jag vill göra så här dags *NOT*, men O åker till sin pappa på fredag och vill så klart vara med och baka sina pepparkakor.. Så vad gör man? *kavlar upp ärmarna o börjar blanda*

• Vilda Tiger

Lana
    Samma som innan. 15 - 15:30. Ni då? Va struligt med Ellys mat men va bra att ni får hjälp! Lilla snuttan...

• Kesso

Vt:
    Tack! Ja, vi ska göra det bästa men det tar ju på ett förhållande när det är så också. Vi är ju inte oss själva någon av oss utan lättirriterade.

Lana:
    Vad skönt att proverna visade bra. Hoppas lilla gumman gått upp i vikt.

• Mareldsbarn

Kesso; Även jag har precis varit där dock inte med någon av mina egna föräldrar men just med en nära, viktig släkting. Det är slitsamt på själen... Hoppas han snart slipper allt lidande. Usch vad hemskt det är ibland.

Lana; Har helt missat din story *förlåt* men nu är jag på banan igen. Så skönt att ni får lite hjälp på traven nu. Vad gott att lilla Elly är pigg i varje fall

VT; Vi har nu tackat ja till en simtid. Krabban blir det i Januari på Åby. Jag vet inte ens vart badet ligger...haha jag som har gjort så mycket reklam för D om badet får nog allt ta mig en titt där nån dag. Är man i samma omklädningsrum som "övriga" människor som ska bada eller finns där något som endast är till för babysimmet så att säga? Hm... tror inte det va? Skulle va för lyxigt kanske Tänkte nämligen om man hamnar i samma race som en skolklass dundrar in typ och så ska man duscha och byta om, rörigt men det lär ju kunna gå ändå i så fall.

KaOl: Hurtigt där! vad gott med egen hemmagjord deg! Vi skulle bakat igår men det blev inget av med det -inte i dag heller iofs. Kanske imorn, vem vet

Svar på tråden Augustibebisar 2008