• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger
    goshheidi skrev 2008-10-19 10:17:37 följande:
    Godmorgon på er! Vi har haft en bra natt igen :) Fjärde natten i rad nu.Nu ska jag surfa runt lite och se hur man gör domdär ifolor böckerna...
    Va skönt! Vilket tur att du kunde hjälpa Felix ändra vakentiderna lite.
    Älskade Lyckeli kom 080722
  • Amelie
    goshheidi skrev 2008-10-18 15:06:04 följande:
    Igårkväll bjöd Pelle hem två av sina arbetskompisar och de hade med sig goda ostar och dippsåser m.m. Killarna drack vin och jag njöt av min första cider på ett år!! :) Gudars vad det var gott, och för att inte tala om Brie osten! Tror nästan att jag åt upp största delen av den! :)Klockan 12 ville killarna ut till baren och P följde med. Jag sa, kom snälla hem två tiden. Jorå, han höll tiden och var hemma två, men klockan tre började han må illa, och vad gör han? Jo, KRÄKS I SÄNGEN!! Jag blir så arg så jag buffar honom nästan ur sängen. Jag tar F och vagnen och lägger mig i gästsängen. TÄnker att han får ligga där och stinka och jag sa att härregud ska jag ta hand om två barnungar??!!?? I morse när jag gick in i sovrumet så sov han på golvet och kved: snälla tyck liiiite synd om mig i alla fall :) jo jag tackar. Vrider man i sig så mycket alkohol att man kräks i sängen så får man nog bara tycka synd om sig själv. Jag sa att jag lyfter inte ett finger, utan han får städa och göra rent i sängen och byta alla sängkläder alldeles utan hjälp.Men vår älskade lille F, har haft tre jättebra nätter i sträck nu! :) Klockan sju på kvällen har han somnat och sedan har han sovit jättesött och velat bli ammad med två timmars mellanrum och själv har jag gått o sova kl 11. Klockan åtta steg vi upp och badade. Lite tröttsamt med så täta amningar men är ändå så glad att han inte varit vaken till klockan tre på natten!!Angående ökad fertilitet efter graviditen. Har säkert nåt att göra med att livmoderhalsen är mera öppen efter förlossningen? kanske?
    Gosh: Vet du att rödvin och mögelost ger en kemisk reaktion i magen så att man blir ruskigt illamående. Jag skojar inte, jag har lärt mig det på vinprovning. Kommer inte ihåg om det är blå eller grönmögelost dock.
    Nu vet jag ju inte vilken nivå alkoholhalten var, men liiite synd om honom om det var det som hände.
    Rätt dock att låta honom städa upp själv!!! Såklart!
  • guldring

Hej! Kan någon inboxa mig zitrus tråd..jag vill så gärna läsa den.

• BebisVagga

Jag har hittat en sida där man kan beställa afficher... 30 X 50 stora o det får plats 15 bilder på den.. helt coolt..

http://www.ifolor.se/

Fatta att man kommer beställa några sånna

• MissHellen

Vilda Tiger skrev 2008-10-19 10:15:09 följande:

luzorvet inte om jag "får" länka... kanske bäst zitrus gör det?Miss HVi har Dr Brown.Mam ultivent ska med vara bra.
    Tack tack Ska kika efter den!
  • Amelie

VT: Oj, inboxa Zitrus tråd till mig också är du snäll.

• MissHellen

VT: Var de inte nån speciell DR Brown flska?

• BebisVagga
    lille08 skrev 2008-10-19 09:33:10 följande:
    Zitrus: Jag tror också jag hittade din tråd... fy vad hemskt! En stor kram till dig!! *KRAM*
    jag har nog missat något?!?!?!?!?!?!?!
Svar på tråden Augustibebisar 2008