• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • linn78

vill någon länka mej också vad som hänt zitrus?

VT: finns det inget 'lätt' sätt för dej att få ordning på sockret? Låter jobbigt att det är för lågt och sen för högt...Men du tar inte sprutor eller tabletter?

Jag har den boken 'växa och upptäcka världen' som fler av er har. Och just nu är Axel inne i 8 veckors fasen, allt stämmer och det är så jobbigt nu med en skrikig bebis. Sambon håller på att bli galen, enda chansen till en ev tyst minut är hos mej, lilleman skriker bara han ser pappa just nu Puuuhh.... någon mer som märkt av 8 veckors fasen så tydligt?

Jucea: jag väntar på bilder

• linn78

förresten, någon som har plus får gärna lägga in någon bild på axel i bildtråden (finns några i mitt galleri)

• Vilda Tiger

Linn
    jag märkte åttaveckorsfasen men inte så tydigt som du verkar göra... Jag har insulinpump. Det här är vanligt, att sockret hoppar upp och ner när det väl är satt i gungning. Det kallas att få rekyler. Men jag kämpar på.

• linn78

såg att det är kö i bildtråden så jag lägger in länkar där...

• Carinamamma84

Vt Hoppas allt går bättre snart för dig ÅÅh inte kul med diabetes
    Krammar om dig mkt mkt hårt

ÅÅh jävlar kärring den jäveln är ÅÅh blir tokig snart!!!!
    Jag bad henne sluta hålla på och skriva till mig och låta min Familje vara i fred.
    Jävla ragata alltså
    Nu ba oj oj fan dit fan hit varför ska an bli så arg bla bla bla!!!!!Grrrrr hoppar på henne snart alltså

Nu har jag tagit nya fina kort på mina små underbara troll jag sätter upp dom på min blogg om några min säger till sen så får ni se

• Amelie

Yes, jag fick lite bebisbilder på bildtråden!! Fina!!

Lille, vilket program använder du för att fixa bilderna när du tagit dem? För att göra dem svartvita (och delar av dem svartvita?)

VT: Hoppas du får ordning på sockret snart. Det låter jättejobbigt!

Jag måste sluta äta GODIS! Jag har sagt till A att han får skälla på mig om jag äter godis. Jag har varit inne i ett stim, är en riktigt socker-råtta nu... jag känner också att jag måste ta mig i kragen och träna lite. Promenerar visserligen minst en timma alla vardagar. Men jag känner att magen är lös... utanpå alltså, inte inuti.

I veckan blir en social vecka, jag fyller år i morgon. Så då har jag bjudit lite kompisar på fika. På tisdag har jag bjudit hela A:s familj på mat. På onsdag har jag kompisar på mat. På torsdag kanske vi ska gratta en kompis som fyller år på onsdag men som är bortrest tills på torsdag. Och på fredag har jag bjudit en arbetskompis med familj på mat. På lördag ska A på fest. Då ska jag nog vara hemma och bara vila.

Jag har precis ropat in en VOKSI-påse för 760 kr på Tradera. Så nu ska R inte behöva frysa i vinter...

• Vilda Tiger

Amelie
    Jag är gift med världens största sockerråtta! Idag skulle han köpa "lite godis" och kom ut från affären med typ ett kilo kolaremmar och allt vad det var. Så du är inte den enda som är sockerjunkie!

mOe
    Det var på tiden! Nu behöver jag inte snubbla på tangenterna varje gång jag vill säga ngt till dig (säger hon som alltid skriver "katten"!).

God natt, brudar! Sova nu.

• MissHellen

VT: Hoppas verkligen du får en bättre dag i morron, med blodsockret alltså!

Vi få rinte plats med våran vagn i bagaget eller jo, men inget annat :/ Så vi har varit ute efter en hela tiden, men inte hitatt nån.. Men i kväll gjorde vi de Ska visa kort på den i morron, kändes som att vi råna hon på barnvagnen!

m0e: Härligt med nytt namn! Jag kopiera alltid ditt namn förut, kom aldrig i håg hur du stava de haha

Linn: Precis så var Elton oxå! Han grina så fort han såg pappa, men hos mej var de bra.. Äter hanextra mycket oxå?

Amelie: Jätte kul med massa bäbisbilder

Hur är de, finns de nån fas som dom bara vill sova? Jag menar nu, E är 2½ månad? Han är max vaken en timme, sedan "vill" han sova igen.. Fast på kvällarna har han svårare o somna! Som i går, då somna han inte förrän efter 10 o hade då varit vaken i över 4 timmar.. Men då blir de bara jobbigt för han

• lille08

Amelie: Jag använder Photoshop till bilderna. Men att göra delar av en bild till färg/svarvitt funkar säkert i andra fotoprogram också.

Hihi, godisråtta... jadu, här finns en till! Kan bli så sötsugen emellanåt att jag bara MÅSTE ha nåt! Usch, inte bra!

• m0e

Amelie- Åhå fler som är suckersugna Eller jag kanske inte är sockersugen diret utan mer onyttighetssugen? Jag skulle nästan kunna äta med sked direkt ur smörasken!!! SÅ onyttig är jag.. ständigt godissugen, sugen på FET mat och har ett ENORMT sug efter cola (!?) som jag i vanliga fall inte ens gillar. Huvva!

Kul att ni gillar mitt namnbyte! känner mig redan som en ny människa

MissH- Jag har ju alltid haft en bebis som sover mycket både på natten och dagen, men nu sover hon EXTRA mycket! I natt sov hon 10 timmar i sträck! Snacka om att man börjar bli bortskämd!

Svar på tråden Augustibebisar 2008