• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Zitrus

VT:fick du tråden ?

Snart sommar: det blir säkert att jag berätta när jag känner att det inte är så skakande.

• jeng

zitrus, oj vad det låter hemskt. vad skrämd man blir!!! var det nåt som hände HEMMA hos er alltså??? usch isåfall, i hemmet ska man ju vara trygg!!

heidi:
    grattis till söämnen!
    vad kul att kunna inspirera!!

• Cheshirecat

Hej hopp!

Skulle lägga Theo och somnade själv innan jag ens lagt honom i sängen tror jag! USCH så trött jag är! Tror det blir en tidig kväll ikväll..

Självklart så kommer vi köpa julklappar åt Tilia Däremot så blir det nog inte så mycket skojjigt utan mer nödvändiga saker. Blir nog inte så många klappar heller men några i alla fall. Hon kommer ju vara i perfekt "paketöppnar" ålder Så det kommer bli färgglatt papper och många snören
    Men det kommer nog bli dyrt i år.. två barn att köpa julklappar till + att Theo fyller år på juldagen. Taskig tajming?

Ser att många har bra saker att skriva om Dr. Brown flaskan. Har inte provat den själv dock. Men jag tänkte tipsa om en annan flaska som också är helt suverän! MAM Ultivent heter den. Testa!

• Zitrus

Jucea: Jo det var hemma hos oss.. jag länkar den till dig också, är det fler som vill veta kanske ni kan länka vidare, men jag vill helst inte "hänga ut" någon. så prata helst inte om det här i tråden.

• Cheshirecat

Zitrus- Usch då! Det lät inte skoj! Speciellt inte när man har bebis hemma!!

• Zitrus

Cheshirecat: Nej, hade de inte var för pojkens skull hade jag inte alls varit lika rädd. Det är som att en ny känsla föddes, för de där var ren "moderskänsla". Att fly alltså.

• goshheidi

Jucea, tack! :) Men det börjar spänna lite i brösten nu eftersom de är vana att bli tömda oftare...får nog ta och väcka honom snart tror jag...

Cheshirecat...googlade på MAM Ultivent. Det hör till Ainu serien som är ett finsk märke :) Passar bra för min del ;) Kanske provar med den först, och fungerar inte den alls så provar jag med Browns.

• Vilda Tiger

katten
    Min storasyster och kusin säger med att den flaskan är jättebra!

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Zitrus

VT: Tack! Hur har din helg varit då, förhoppningsvis roligare än min?

Svar på tråden Augustibebisar 2008