• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen

Vilda Tiger skrev 2008-10-19 11:11:26 följande:

missHJO!! Wide neck!!Ameliefixar!
    Tack igen
  • Amelie

VT: Tack!

Zitrus: Usch! Kramar på dig!

• jeng

godmorgon tjejer!!!

inatt har vi haft det superbra! Ted fick äta vid kl 00, då vi väckte honom för att gå upp och sova! Sedan la jag honom i spjälsängen, men ovanpå det åtdragna täcket!! Han är ju ändå van att sova utan täcke, så det var ju bäst att inte ändra för mycket på en gång!! Jag låg och läste ett tag för att lyssna lite på hur han trivdes, och det verkade som att han pratade med sängen ett tag! Sen slocknade vi båda två, och vaknade kl 4!!! Så han hoppade över en matning direkt!! Sedan vaknade han vid 6 igen och ville byta blöja och äta... Efter det var det inte så mycket sömn, för det var nog gaser i magen. Han låg och sparkade och skrek sitt "behöverbajsa-skrik" men det kom ju inget ut! Stackaren. Vid kl 8 la jag över honom på mage och då blev han lugnareoch sov i nån timma igen! Men men, spjälsängen var det alltså inga som helst problem att sova i! Även om han fick ligga hos oss från kl 6 och framåt då!!! Perfekt!

Vi ska göra en stor renoveringsinsats idag ifall jag inte visar mig här inne på hela dagen! Hoppas ni har det kanon!

Och Zitrus, gud vilken hemsk historia. Som jag skrev sist, man vill ju känna sig trygg i sitt eget hem ju!!! Tur att allt gick bra, och att du har din sambo på din sida! KRAMAR OM!!!

• Hallonsocka

Hej hej!
    Vi har spenderat morgonen med att städa jag och L. Vi städade ju i onsdags så det var
    ju inte mycket som vi behövde göra. A ska byta däck på bilen idag, har vart några
    frostnätter nu.

Heidi: Uuäääk fy fanken! Rätt åt honom att han fick städa upp själv!Vi har My på
    mage lite då och då

Luzorsus: Jag ska köpa henne en riktigt fin nallebjörn tror jag. Hennes första :-P
    Mäh! Den var ju jättefin till en fyraåring!! (mössan alltså)

VT: Haha här hoppas jag på en lintott, men My är mörk och ibland skiftar det i rött
    Fast i rötterna är hon redan mycket ljusare!

Är det fresten något barn här som har annan ögonfärg än blå`?

Zitrus: Kan du (eller någon annan som fått länken) länka till mig? Muahahah! Vickat
    på höfterna, det var ett bra synonymt ord till festat!

• Vilda Tiger

hallon
    Har skickat länken.

Jucea
    Åh, va gott att det funkade så bra med sängen! Skönt att han hoppade en matning. Man behöver få en tre-fyra timmars sömn utan avbrott då och då för att funka.

Idag blir det middag hos svärisarna. Vi ska gå snart, så fort mitt socker höjer sig lite. Jag har ätit som en tok - mackor och frukt - i en timma nu. Men det är för lågt ändå. Suck... Där gick jag upp ett kilo...

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Mareldsbarn

VT och Jucea; Vad underbart skönt att höra att era små har sovit toppen i natt!

Hallon; Julia har blå ögon. Jag och D har ju det också så det är kanske inte så konstigt att hon har det

Idag är det en skitdag rent ut sagt! Usch, igår kväll slog en förkylning till och det var riktigt snabbt. På två röda sekunder började jag nysa, näsan blev täppt och sen hängde jag fast i snorpapper. D bara stirrade på mig. Fick en dunderförkylningshuvudvärk och började frysa. Tog 2 alvedon och hoppade ner i sängen och försökte sova. Gick inte. Somnade inte förrän vid 02.30. När Julia vaknade för mat minns jag inte men vid 05-06 nån gång var det nog. Idag har jag nu nästan 38 graders feber och huvudvärk. D´s pappa mår inte så bra och behöver hjälp av D så han har åkt bort till dom. Han frågade om han skulle ta med sig Julia till farmor men jag idag kände jag att jag inte klarar mig utan henne riktigt.
    Så nu sitter jag här med huvudvärk, frossa och en näsa som rinner. En bebis på armen som är superglad och en uppgift i psykologin som ska lämnas in snaras! Psykologi är roligt men texten som jag skall sammanfatta är på engelska och jag har ångest. Det är nämligen en undersökning som jag skall sammanfatta och jag är rädd att jag missförstår något då jag inte är så bra på engelska. Nej, idag har det fällts alltför många tårar. Hoppas morgondagen blir bättre då far lillan och jag hem till min mamma i sthlm.

• Lina S

Kan någon inboxa mig länken om Zitrus, låter hemskt.....

Jag kan också rekomendera mam Ulivent flaskorna, de är super!

Nu är S och E och handlar och Sam sover. Jag är helt slut, E är så intensiv så att jag vill strypa honom emellanåt. Nä jag skojar faktiskt inte, idag var jag så trött att jag kände för att slå till honom vilket jag naturligtvis inte gjorde och jag skulle aldrig göra det heller. Men det är otäckt att man ens tänker tanken.
    Han skriker och gapar hela tiden jag blir sååå trött i huvudet, här är aldrig tyst. Sen är han på mig och Sam hela tiden, jag kan aldrig amma ifred utan att han är på och klättrar och drar i mig och Sam, han är så otroligt intensiv hela tiden plus att han gör allt han inte får. Jag satte mig och tjöt när de åkte iväg innan för jag var så trött. Det är bara mig han är på hela tiden, inte sin pappa. Jag vet ju varför, men det är ju lika jobbigt för det.....

När jag gick på toaletten för att skita (ursäkta detaljerna) så hittade jag honom sittandes i Sams spjälsäng. Han har alltså klättrat upp där och naturligtvis så har han väckt honom. Jag blir tokig.

Tur att han kan vara gullig också ibland. Jag sov ju i gästrummet inatt och när jag kom in i vårt sovrum så satt E och S där. Då kramar han mig och säger - jag har längtat efter dig mamma. Då smälter man

ursäkta egoinlägget, behövde bara ventilera!

• Carinamamma84

Arrrrrrrrrrrrg ÅÅh jag blir så FÖÖÖÖÖÖRBANNAD!!!!!!!!!

• MissHellen
    Carinamamma84 skrev 2008-10-19 15:40:47 följande:
    Arrrrrrrrrrrrg ÅÅh jag blir så FÖÖÖÖÖÖRBANNAD!!!!!!!!!
    Vad äre dårå? :/
Svar på tråden Augustibebisar 2008