• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • BebisVagga
    Kesso skrev 2008-10-18 21:06:14 följande:
    Oj då! augustibebisar. Det skulle bli ett augusti barn här men blev juli i stället. Då får man väl kanke inte vara med här då?
    jag fick ett aprilbarn men jag tillhör ju ändå denna tråden.. var ju ändå BF i augusti.. vi har ju pratat sen +ett ju.. inte kan man sluta med det nu heller.. hihih
  • goshheidi

Kesso, jag ammar fullt, och är faktiskt lite less på det - redan... Brösten läcker massor, F blir våt i nacken och jag måste byta hans bodyn för jämnan (Har inte lärt mig att ha trasan med mig jämt) det blir fläckar på kläderna, brösten ömmar ibland, man kan inte ha vilka kläder som helst när man är ute på stan, för man vill inte visa hela magen åt alla, och sen när det blir minus 40 grader.... Men det är ju nyttigt för bebis så de rekommenderade sex månaderna ska jag nog hålla på, men efter det kommer genast att börja trappa ner.

• BebisVagga

Vad ska man önska sej i julklapp till Lillprinsen då?? vad kan en sådanhär plutt behöva?????? vad önskar ni er till era barn??

• goshheidi

BV :) Ja vad annat än mammas o pappas kärlek behöver de i denhär åldern - egentligen :) Jag håller med Jucea, kläder skulle jag också önska mig, för det är sånt som man behöver. Samt böcker...för framtida bruk.

• Vilda Tiger
    Kesso skrev 2008-10-18 21:06:14 följande:
    Oj då! augustibebisar. Det skulle bli ett augusti barn här men blev juli i stället. Då får man väl kanke inte vara med här då?
    MEN SJÄLVKLART ska du va med ändå! Lyckeli kom ju med i juli istället för augusti, och sedan har vi ju några i september, plus Gabriel i april. Men det blir för långt trådnamn med "Vi som fick barn april, juli, augusti och september 2008"

BV
    Det är skitsvårt! Vi känner inte att vi behöver så mkt. Kanske lite kläder i större storlekar inför våren? Kanske några cd med barnvisor? Pussel? Pekböcker? Pengar på konto? Kolla in Marelds lista, där fanns många bra saker.
    Älskade Lyckeli kom 080722
  • Snart sommar

Kesso: självklart får du vara med, vi är ju samma gäng som hållit ihop från början. Här blev det ju ett septemberbarn .

gosheidi: jag gillar också dom. Har 4 till lillan (den silvriga, vita, gula och guldiga) och mor har köpt en femte (den blå) som jag vet att hon kommer få i julklapp. Jag brukar önska dom till henne i present .

Har funderat på om jag ska samla dom till alla barnen, men det blir det nog inte.

• BebisVagga
    Vilda Tiger skrev 2008-10-18 21:15:32 följande:
    MEN SJÄLVKLART ska du va med ändå! Lyckeli kom ju med i juli istället för augusti, och sedan har vi ju några i september, plus Gabriel i april. Men det blir för långt trådnamn med "Vi som fick barn april, juli, augusti och september 2008" BVDet är skitsvårt! Vi känner inte att vi behöver så mkt. Kanske lite kläder i större storlekar inför våren? Kanske några cd med barnvisor? Pussel? Pekböcker? Pengar på konto? Kolla in Marelds lista, där fanns många bra saker.
     ja pengar på kontot o presentkort på kläder får det nog bli.. böcker behövs inte då jag fick en stor stor låda med säkert 100 olika disneyböcker för han ska flytta
  • jeng

Jag srekv ju en jättekort klädönskelista på min blogg härom kvällen, tänkte att många läser det och kan ta det som tips inför namnfesten!! Det var ju lite mer specifikt uppradat de kläderna som har blivit absoluta favvisar här hemma, som plyshdressarna!!! Vill se till att han alltid har en sån, för GUD vad sköna och smidiga!!!

jag tror jag sak sätta mig och tänka igenom lite mer exakt vad vi saknar i olika storlekar osv sen. Nu fick vi ju massa fint idag, mend et är ju först i strl 80 och 86! Sedan allt jag köpte på blocket, det är ju strl 74 och 80! man vet ju inte när han har tänkt stanna upp i växten lite heller! Om han stannar ett tag nu redan på 68 i byxor och tröjor, eller om han har tänkt stanna på 74 eller 80... Omöjligt att veta ju!

Sedan ska jag åka till leksaksbutiken också och ta foton på de leksaker som vi vill ha. det är ju vissa speciella på typ fisher price och annat sånt som vi har kollat på! utvecklande grejer då!!

Här tror jag inte de vill köpa presentkort heller, utan de tycker som det är skoj att gå och köpa grejer till småttingarna! Så det gäller nog att önska sig bra saker för vad man än säger så tror jag det kommer bli en del paket!

Svar på tråden Augustibebisar 2008