• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Zitrus

Det var en mardrömskväll igår kväll, jag orkar inte berätta men jag kan säga att de inhöll slagsmål,polis och stöld. Varken jag eller grimm blev skadade (vi sprang ifrån våran lägenhet).. Gubben var på jobbet och kunde inte hjälpa mig just då, men min bror och min kompis var där.

Skall ge er en fullständig version när jag orkar skriva ner allt som hände.

Därav har jag inte varit särskilt aktiv idag.

• Vilda Tiger

Jucea
    Så mkt kläder ni har helt plötsligt! Och va fin färg det är i ert sovrum. Jättemysig sovplats för er plupp!

jag trodde vi skulle få en brunhårig eller rödhårig bebis men nu verkar det som om hon blir rätt så blond. Jag har ALDRIG föreställt mig ha blonda barn! Jag är ju rätt mörk själv. Men det kan hinna ändras innan hon blir större.

• Vilda Tiger

Zitrus
    MEN GUD! Oj, nu vill jag ju veta vad som hände... Det låter jättehemsk ju! Tur att ni inte blev skadade, och rådigt av dig att springa därifrån!

• Zitrus

VT:Har ingen lust att skriva det i en offentlig tråd och inte i bloggen heller.

Kanske att jag kan ta å skriva en anonym tråd å länka de i ett mail till dig isfl.

• lille08

Ja det där med hårfärger hos bebisar ändrar sig med tiden... inte alls säkert att de kommer få den färgen som de har just nu!

Min store kille var nästan svarthårig när han föddes. Vid ett par månaders ålder var håret rött. Sen blev det kritvitt - och det är det fortfarande!

Adam och Sixten (18/10-08)

Williams hår skiftar också lite i rött just nu. Både jag och hans pappa är blonda, så förmodligen blir han också det sen när han är lite större. Fast det är i och för sig ingen garanti heller. Mina föräldrar är båda mörkhåriga, brorsan är mörk - och jag är ljus!

• Vilda Tiger
    Zitrus skrev 2008-10-18 21:47:20 följande:
    VT:Har ingen lust att skriva det i en offentlig tråd och inte i bloggen heller. Kanske att jag kan ta å skriva en anonym tråd å länka de i ett mail till dig isfl.
    Om du vill får du gärna göra det - men det är självklart upp till dig! Men det lät hemskt. Förstår om du inte vill skriva det i en offentlig tråd.
  • Vilda Tiger

lille
    Sådär superblond som Adam är är ju Marcus med. Så Lyckeli kanske också får den färgen.

• goshheidi

Hej igen :) Måste bara berätta hur nöjd mamma som sitter här just nu :) F har sovit tre timmar i sträck nu! Det är en timme mer än vad han brukar sova! Trallallallalej!

Jucea, Vilken inspirationskälla du är!! Du får mig att också vilja göra en såndär kläd-önskningslista! :)

• Snart sommar

Zitrus: oj. Låter skakande.

Jag är sur. Det funkar bara inte att pumpa ur längre. Och lillen vill fö knappt äta ur flaska längre också, inte bra . Ska köpa en Dr Brown och prova med den, hoppas det fungerar. Det här problemet har jag inte varit med om förut.

En positiv sak är att jag kan ha linser igen . Det har jag inte kunnat ha sen jag blev gravid med andra barnet. Avskyr glasögon. Behöver dock gå till optikern och korrigera styrkan lite.

Tänkte jag skulle ta och lägga ut en massa Tradera-auktioner ikväll också. Känns lite vemodigt att sälja babykläderna nu.

Svar på tråden Augustibebisar 2008