• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana

det började prata i vår babywatch en gång med,typ nån som pratade i mobil

• jeng

ja lite lugnare är jag nu när alla påminner mig om att jag bor på landet där alla har komradio haha... såklart är det väl bara nån som hört Ted skrika i sin ända och de måste ju ha blivit minst lika rädda! såklart att de undrar vad det är. jag försökte ju prata tillbaka men fick inget svar. men såklart så har de väl stängt av eller bytt kanal bara...

vår har dessutom sådär extra lång räckvidd, för att vi ska kunna ta den med på promenader och "ringa hem"... 8 km minst ska den räcka. så ja, det finns nog en hel del komradios inom den ytan här ute... jägare och allt... men usch...

• Wiem

Jucea: precis sån är jag med... kan få den fjuttigaste fjäder o bli en dunderstor struts

Typiskt att sånt ska hända när man är ensam hemma oxå... o mörkt ute

VT: ok kikar in på bloggen

• Wiem

VT vad hade ni för smaskigt på ert smörgåsbord? Ser väldigt mumsigt ut

• jeng

tror det var i våras. himla mörka nätter var det då iaf...

jag och ph har gått o lagt oss. klockan är väl typ 1-3 nån gång, minns inte riktigt. men iaf så att folk är inte uppe häromkring...

det ringer på dörren... vi tar på oss morgonrock och går ner, tänker att det är grannen. kanske det brinner eller har hänt nåt!!! ingen är vid dörren, och våra lampor som går på rörelsevakt är släckta!!! jag fick ungefär samma panik som nu ikväll... men tänker att lampan kanske hann att slockna, och kanske det är småunga ute som busar bara. för grannens rörelselampa är visst tänd... jaja, vi håller koll i trädgården, tänder utebelysningen och släcker här inne för att seom nån går där. nepp ingenting.

vi går 2 steg upp i trappan för att gå o lägga oss, då ringer det på dörren igen. vi är där på 3 sekunder, men lampan är släckt och ingen är där!! då fick jag panik!!!

vi slet ur batterierna i sändaren, och allt jag kunde tänka på då var "fy fan, tänk om det fortsätter ringa trots att batterierna är ute" hahaha...

när vi sedan kommer upp i sänge igen så slår det mig att det har ringt på dörren tidigare en gång typ nåt halvår-år tidigare, men på dagtid, och ingen var där. då slår det mig att den ringer när batterierna i sändaren börjar ta slut så så var det med mina spöken den gången.

• jeng

haha ja det är ju konstigt att man ska bli så rädd direkt... när det är helt logiska grejer det handlar om??? varför kan man inte tänka logiskt direkt och lixom "jaha det är säkert så här!!"...

för jag vet ju att ringklockan ringer när batterierna tar slut, precis som brandvarnarna piper när det är slut på batteri... och jag vet ju att här finns mängder med komradios i trakten och att man kan få in varandras prat osv... men nej då, så kan inte hjärnan tänka... jag tänker direkt istället att det är en dam som ska jaga bort mig så att hon kan ta ted... ja.... man får ju skämmas lite...

• Vilda Tiger

Wiem
    Melon, druvor, päron, sojaost, veggo-"skinka", en veggo-"skagenröra", smör, mjukost gjord på tofu, grovt rågbröd, valtnötsbröd, tekakor och ciabattabröd, salta kex, smörgåsrån och knäckebröd, tomat, gurka, paprika, sallat. Det var nog det allt... Physalis också!

Älskade Lyckeli kom 080722
Svar på tråden Augustibebisar 2008