• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lille08

Oj, fler nattugglor här?!

Carina: Men fy så läskigt med lillkillen! Hoppas att det inte är nån fara med honom. Visst känner man sig som världens sämsta mamma när de gör sig illa. William for ju också i golvet en gång när han var rätt så nyfödd. Men allt gick bra som tur var. De tål nog mer än man tror.

• Mareldsbarn

Fasiken jag kommer ju aldrig i säng

Har precis messat med D om att granen han tidigare idag köpt (den är i vardagsrummet inlindad i nätet och står i sin julgransfot) skrämmer mig i mörkret då den ser ut som en stor gubbe D´s svar visade nog på att han inte hade några planer på att komma hem än för då hade han skrivit det

NU blir det i varje fall sängen!... eller ja, kanske lite tv i sängen

• jeng

ååhhh det var mums med lite mat, precis vad jag behövde nu!!

jag skickade sms till ph förut, men har inte fått nåt svar. och inget sms om när han har tänkt att komma hem... det gör att jag oroar mig lite över hans skick när han väl kommer också... hmm.... hoppas att han inte bara kommer innanför dörren och somnar iaf....

• jeng

haha nu är ph hemma, full som ett as... och jag är skitarg för idioten körde såklart bilen hem från bussen... nej, det lär han få höra imorrn! hoppas han mår skit också så han får sota lite för det! dessutom så ska han upp kl 7 imorrn o städa eftersom han har bestämt att vi ska få besök imorrn!!! alltså JAG ska köra upp honom kl 7...

dags att gå och sova nu då kanske. får väl sova på egen hand där uppe, så det var ju fullständigt onödigt att jag satt uppe och väntade...

• Mareldsbarn

Ojdå Jucea. Läskigt att han kör bil när han är så full. En olycka kan ju lätt hända fastän det inte är några människor runtomkring så att säga. D har fortfarande inte anlänt fast jag är inte förvånad heller. Han lär väl dyka upp om nån timme. Jag kan inte sova. Det är så julfint här hemma nu och jag vill så gärna att D ska komma hem och titta på det Nä nu får jag allt försöka krypa till kojs igen.

Carina; Hoppas Amadeus mådde bra vid 03-tiden och att ni har fått somna om och sover nu gott!

• Mareldsbarn

Gääääääsp, somnade inte förrän tjugo i sex nån gång och för en kvart sedan vaknade Julia. Nu gäller det att leka massor med henne så hon blir aptrött snabbt och somnar om Pedagogisk mamma, inte sant?

Tog alla sovmorgon idag eller är det möjligen så att ni firar Lucia med en lååååång och god frukost? Snart blir det risgrynsgröt, vörtbröd och lussebullar med julmust här Hoppas jag i varje fall

• linn78

Typiskt! axel vaknar ALLTID vid 7 alla dagar utom just idag när jag ville se Lucia, då vaknade han kl 8! Och jag som inte satt alarmet...

Carina: Oftast är det ju inte så farligt som man själv tror men man blir ju rädd och ledsen när man tänker att något har hänt/ska hända de små älsklingarna... Är han som vanligt nu?

• linn78

Hur orkar ni vara uppe så sent på natten? Jag är ju däckad redan vid 22

• Vilda Tiger

Ojoj, va många sidor att läsa ikapp!!

Mareld
    Shit... att du orkar vara vaken hela natten... Jag lade mig elva, sedan vaknade L tolv och jag var på skitdåligt humör. Hon ville ha mat, och jag tyckte det var alldeles för tidigt på natten för det. Men jag fick ju ge mig och tog upp henne, men då vattnet värmdes i mikron visade Tina hon mogen hon är genom att i ren ilska sträcka ut tungan och sin dotter och morra. Lyckeli slutade gråta och smilade mot mig. Hm... lätt att va arg efter det... Kul att ha julfint hemma. Vi har nästan inget sånt, en adventsljusstake står här intill men den funkar inte. En julstjärna köpte jag dock, en blomma alltså. Den lyser upp lite.

Jucea
    Du var också uppe länge! Ojoj, att Ph kör bil full förstår jag att du blir arg över! Det hade jag med blivit! Hoppas min får en fin dag med besök och allt.

Lille
    Du med! Oj, var det fullmåne inatt eller?

Wiem
    Hoppas du hinner med allt du ska göra idag!

Carina
    Åh, gumman, jag vet hur det känns. Lyckeli har också ramlat från soffan en gång. Jag mådde så hemskt dålig och bannade mig själv till tusen. Usch, jag hade lätt kapat ett finger för att få henne att sluta gråta då. Men som LIlle eller Jucea sa, de tål ändå en del, raringarna. Hoppas att allt bra bra med honom kl 3 och att han mår bra idag med. *kramar om*

Ja, vi har hunnit med promenad här redan. Hade glömt att det var lucia, så jag sa till M för ett tag sen att det inte var några problem att han åkte till en vän ikväll då han frågade för någon vecka sedan. Det känns surt nu... Sitta ensam på lucia, när jag vill dricka glögg och äta pepparkakor... Jag och Lyckeli får mysa bäst vi kan.

Älskade Lyckeli kom 080722
Svar på tråden Augustibebisar 2008