• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

eftersom jag ammar såf inns det ju inte mycket ph kan göra om nätterna. han byter blöjan när han går upp innan jobbet på morgonen. sen kommer han ju hem vid typ kl 18, och kl 19 somnar ted oftast... så det blir ju inte mycket tid. på helgerna så hjälps vi ju åt, men det är ju ändå jag som tar amningen, och ted kräver inte så mycket mer förrän på eftermiddagarna då han vill kela!! så jag tvingar honom att ta en nattning då och då, för att de ska få umgås lite också!!

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3858
    dom frågade mig hur han rammlade hur högt o det var stående från famnen på golvet
    sen att hur han var när jag tappde honom..han var så rädd och han skreck ojojoj har adriiiig varit med om det
    sen att han sommnade..sen sa dom att man ska fösökaväcka dem så o se hur dom rigerar och så ville do titta om han fäste sin blick mot mig eller bort från mig..
    han var så trött o jag hade ju lätt att väcka honom men då började han gråta.. innan dom var innanför dörren så började han vakna till o prata med mig igen sötnosen
  • Tvåbarnsmamma84

tack så mkt ska sova nu tusen tack..ska sätt larm på 3 ses i morgon.

• Wiem

Carina, hur har det gått?

Min karl var oxå ute ikväll, men kom hem för en stund sen. För mig är det som Mareld, det är ok att han "blir full" bara han är redig och med dagen efter. Fast egentligen tycker jag inte det är helt ok att han blir fuller heller för jag har lite nojjor över hans ep. Är livrädd att han ska få ett anfall när han ute, sitter och fantiserar ihop dumheter innan han har hunnit hem om vad som skulle kunna hända osv.
    *Brrr*

Nä nu är det dags att krypa ner i sängen, ska ta o fixa en massa hitan och ditan imorgon, ska baka bröd inför dopet och frysa in, så har jag ju iaf gjort det. Och så ska jag förbereda lite för mitt födelsedagskalas nästa helg, baka lite julgodis osv

• jeng

carina, ja precis, de verkar ha kollat precis det som jag har fått råd att kolla också!!! de får ju lätt hjärnskakning. vissa hjärnskakning går ju över om de bara får vila, men vissa blir ju värre!!!

visst är det ett äckligt skrik??? usch jag har adlrig hört nåt liknande! ted bara sträckte sig till en ostbåde och skrek skrek och skrek... usch usch!! hoppas man slipper höra det igen!!!
    det var högt han föll ifrån? hur föll han? föll han ur babysittern??? eller höll du bara honom i famnen??? ted ramlade ju från soffan det är 40-50 cm... men jag blev ju livrädd ändå!!!

• Wiem

Oj sorry upptäckte att jag missade en sida att läsa innan jag kastade iväg min fråga till dig, Carina
    Skönt att det verkar ok.

Gonatt på er!

• jeng

ja här är det den idiotin att ph kör bilen sista kilometrarna hem... MEN han har vett att om han är FULL så kör han ju inte utan då går han istället... men ändå jag vågar inte köra efter ett glas vin, men det gör han. han har ju kört i USA också enligt deras lagliga gränser... men det gör ju itne saken bättre... jaja... han kör ju skitsakta och det är ju ingen trafik här, men ändå!!!!! idiotiskt...

som sagt, han stinker så då får han sova i ett annat rum, för det gillar jag inte nära ted. gillar det inte själv heller, men är hårdare på det sen ted kom. sen vrider han sig och slåss i sölmnen, så det funkar inte heller med ted i samma säng! det får han tåla, han vet om det lixom, så det är ju hans val. det är ju frågan att då är han ju rejält full, inte att han kommer hem lite berusad lixom såklart!!

• jeng

hahaha, vad borde straffet vara för att man nallar på undre halvan av en alladinask innan den övre är slut??? det är alltid 4 bitar som jag inte vill ha... men som jag äter sen när jag inte har nåt annat att välja på haha

• jeng

hmm... jag undrar om jag skulle ta mig lite mat... annars kommer jag bli skithungrig inatt...

• jeng

oj monologvarning....

gick alla och sov nu? hmm... ja isåfall ska jag definitivt gå och göra lite mat...

Svar på tråden Augustibebisar 2008