• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • jeng

hur högt tappade du honom ifrån??? och hur slog han i???

att han skriker och gråter är ett bra tecken, för det värsta som kan hända är att han börja må illa och kräkas, eller att han somnar. för om han somnar så kan han bli medvetslös utan att du märker det. så försök att hålla honom vaken. och se till så att han inte börjar kräkas.

min mamma jobbar på sjukvårdsupplysningen och jag fick hjälp av henne när ted ramlade ner från soffan och landade på huvet!!!!

• Mareldsbarn

Carina han bör inte sova om han har slagit i huvudet. Har Johan någon mobil du kan låna och ringa sjukvårdsupplysningen/akuten med? Granne?

• jeng

carina jag sitter här så du kan prata med mig om du vill!!!

du måste hålla koll på honom i minst 24 timmar, så att han inte visar symptom på att ha fått hjärnskakning osv. helst 48 timmar! MEN det är de första 12 timmarna som de oftast visar nåt om de skadat sig!!!! och jag vet att det är jobbigt nu när det är natt, men det är ju värt att hålla sig vaken! ted ramlade också på kvällen, så jag fick vara uppe med honom hela natten!!! han fick sova, men jag väckte honom då och då, plus att jag satt vid honom och kollade så att han reagerade när jag tex nöp honom i sömnen eller så!!!

• jeng

nu har min plupp vaknat också. han vaknar alltid oftare när han sover här nere hos mig i soffan. hämtade ju ner honom efter komradio-episoden!! så att inte damen skulle komma och sno honom hahaha... gud vad löjlig jag känner mig... nu när det lixom har landat lite!

• Mareldsbarn

Carina; jag förstår att du blir rädd. Det blir man när de små gör sig illa. Vad bra att ambulansen är på väg. Det är bättre att ta det säkra för det osäkra. Små barn är mer tåliga än vad vi tror. Det är säkert inget allvarligt som har hänt honom men det är ändå viktigt att det kollas upp. Tänker på dig och håller tummarna för att allt går bra! Pussa massor på Amadeus från oss!

• Mareldsbarn

Jucea; Du är själv va? Tyckte jag läste det nånsant, Ph är inte hemma? Jag sitter och pysslar med apelsiner och nejlikor... lite mysigt

Svar på tråden Augustibebisar 2008