• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Mareldsbarn

Hallon; Ja jag trodde han skulle börja tröttna på festandet men icke, han börjar snarare festa längre numera men så är han nattmänniska från början så att kl är 01 nu är typ för honom som den vore 20 för oss

Jucea; Kul dag ni kommer få

• jeng

hallon, det är ju jättevanligt. asså, min komradio (som vi använder som babyvakt) har ju räxckvidd på nästan en mil!!! och här ute har ju alla typ komradio! så att nån använder samma frekvens är ju ganska troligt! speciellt som vi har vår komradio på den frekvensen som var när man satte igång den från kartongen

• jeng

ja ph orkar ju festa han. men han har faktiskt skärpt sig och är inte liak full längre iaf, för då vet han att han får sova i gästrummet

han hjälper ju inte direkt till med ted heller så han orkar väl lika mycket som förr

• Tvåbarnsmamma84

Hej o tack..nu kommer tårarna amadeus mår bra alt va bra han började äta och nu sitter han på min knä o pillar på assa papper..
    FYFANNNN vad jag blev rädd känner mig värdelös kan kommer aldrig att förlåta mig

• jeng

jag kände mig också som världens sämsta mamma, men det går över!!! olyckor händer ju!!!

• Tvåbarnsmamma84

skulle väka honom vid 3 tiden ja peta på honom o se hur han gör.
    om det skulle va så att jag tycker att han är inte sig lik så kommer dom jätte fort till baks

• Mareldsbarn

D hjälper ju till väldigt mycket med Julia. Visserligen arbetar han på dagarna men på helger och kvällar försöker han underlätta så mycket han kan men hans festtarm är ändock inte fullt nöjd än

• jeng

carina, precis!!! se till att väcka honom då och då och kolla. och om han börjar kräkas eller tappa matlusten så ska du ringa direkt igen!!! alltså inte om han bara kräks lite sådär efter att han har ätit, men om han kräks mer!!

• Mareldsbarn

Carina, det är så lätt hänt det som hände. Vad bra att det inte var någon fara med honom. Nu när du kan andas ut och slappna av igen så kommer tårarna. Gråt ut och krama din Amadeus. Försök att varva ned och få lite sömn och ställ ett alarm vid 03 så får du kika på honom då.

Nej nu får jag nog hoppa i säng. Julia vaknar lite lätt om vartannat i sin säng och behöver vaggas till ro med jämna mellanrum. Lite för mycket drömmar i farten tror jag. Bäst att släcka ned och göra henne sällskap så hon känner sig lite trygg.

Ta hand om er vänner!

Natti natti

Svar på tråden Augustibebisar 2008