• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Linn har ju lagt in en del bilder på Axel med. Och Zitrus har visat Grimm några gånger. Men jag håller med! Det är jättekul att se bilder där inne!

• jeng

gokväll.
    nu har besöket åkt hem och det har varit en kanonbra ag! oh kom inte upp kl 7, men det gjorde inte jag heller, så... jaja, vi hann ändå diska och dammsuga och det var väl det viktiga

jag bjöd på smödregsrullar med ost och skinka eller köttfärs och vitlök! mums blev det!!

nu har jag lust att åka in till stan och festa haha, men vi har ju båda druckit glögg och ett glas vin och en öl så vi kommer ju ingenstans ikväll inte!!! kanske blir julfilm och slappa i soffan istället!

ph verkar inte så bakis, men har druckit vatten som en åsna idag :P lite uttorkad verkar det som.

• Wiem

Hej
    Här bakas det för fullt! Kom igång lite sent idag för jag soooov läääänge men nu har jag lussedegen på jäsning och så har jag bakat bröd till dopet nästa helg.
    Tänkte även baka chokladkolasnitt, recept finns på Arlas hemsida!

VT och Lina: Är Ian nån Gbg-fotograf som fotar barn? Vi har fotat 2-åringen W hos Peter på www.photprint.se och kommer fota lillebror där oxå. Tror det finns foton på W (+ W och mig och några av våra bröllopsfoton) i galleriet på hans hemsida

• lillastjärnan

Ja nu blev man alldeles ensam igen... Tycker alltid sambon jobbar, jagar eller festar... Är nog inte så alls, men jag har en syndomstackarsensammamig-period tror jag. Nu for han hem till ett par kompisar för att öla o spela guitar hero. Jag vill ju oxå!! Nä, här sitter man med feber o värk i nacken, ammandes. Buhuuu... Fast å andra sidan så kommer jag vakna pigg o tidigt . Känner mig så låst när jag ammar, men nu när jag äntligen fått igång det kan jag ju inte sluta. Och dessutom vägrar hon flaska. Och så verkar jag gå ner i vikt även fast jag äter hur onyttigt som helst! Tjoho!

Sambons bror bor ju i lägenheten under oss, eller rättare sagt så bor hans hundar där. Vi har ju pratat lite löst om att ta hand om en av dom för att de ska slippa vara ensamma där nere. Ikväll tog sambon upp dom hit, helt otrolig hund... Den vi isåf ska ta gick bara in o la sig, ville inte gå härifrån. Han kom o myste m mig - har aldrig hänt förr. När sambon ropade på honom o skulle gå lyfte han inte ens på huvudet, inte ens när han satte på kopplet. Usch vad d gjorde ont i hjärtat när han drog honom mot trappen. Tror han vill bo här...

Nä, bäddar ner mig i soffan m lillan nu, julmust o lussekatter väntar...

* Filippa 040820 // Isabelle 080822 *
  • jeng

hihi jag ville till en kompis o spela guitar hero o umgåps, men har ju druckit så det gick ju inte... ja inte mycket alltså, men tillräckligt för att inte köra. sen kom de hem, och då erbjöd hon sig att hämta oss så nu ska vi ut och festa loss haha

• Vilda Tiger

Wiem
    A men hur se du ut då!!! Jag såg massa fina bröllopsbilder men jag vete katten vilken som är på er! *jättenyfiken* Ja, Ian är en fotograf som Lina anlitat förr. han tar JÄTTEFINA bilder. Kolla in på www.ianfoto.se Elliotf finns med där! Ett svartvitt foto på bara ansiktet.

Lilla
    Åh... gosevovve! Han har adopterat er nu. Jag förstår det där med amningen, att du vill fortsätta nu när du väl har fått det att funka. Hade jag kunnat kämpa på för att få igång det så hade jag med, men det fanns ingen chans, liksom.

• Rimfolina

Lana, det finns nog inget som säger att man "ska" byta till spjälsäng men det känns som att det är dags hos oss nu. Vill ju inte att hon ska ramla om det går att undvika.

VT, ja, det kanske är så det är... Hur har ni det i helgen?

Kesso, hur mår ni idag?

Har inte läst hela tråden nu, kanske får svaren om jag hinner läsa vidare...

Svar på tråden Augustibebisar 2008