• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Pling84

vt: det är det som är lite orättvist, vi som ammar rasar ju. Men det kommer säkert att lossna för sig snart som du kämpar. Och tänk sen när jag slutar amma, då måste jag verkligen tänka på vad vi äter, annars kommer jag gå upp direkt. Vad skönt att höra att Lyckeli sover så bra. Längtar. Jag har inte tänkt på om dagsömnen och nattsömnen går hand i hand. Ska hålla utkik efter det.

• Vilda Tiger

Pling
    Jo, jag tycker mig se det. Om hon har sovit bra under dagen så får hon bättre ro på natten, verkar det som. Men jag är inte hundra... Jag hoppas det släpper för mig med vikten snart.

Sedan har jag fattat att den här tösen vill ha pyjamas på sig! Inte sova i bara blöjan, inte, som jag har låtit henne göra det sista. Hon vill hellre ha pyjamas och filt, då sover hon mycket mindre oroligt än om hon är nästan nakenfis.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • luzorsus

mareldsbarn: Vår näsfrida är guld värd när lill-fia är förkyld, väldigt enkel att få ut snoret med. Inte så poppis hos barnet men det går ju över på nån sekund...
    kostade typ 80 kr eller så och så köper man till en påse filter för en tjuga.

• Mareldsbarn

LUzor; perfekt! En näsfrida blir det allt att åka och shoppa nu tror jag! Lillan är fortfarande megasnorig!

• KaOl

mareld: vi har oxå näsfrida - den är kanon! ett tips är att ge koksalt en stund innan man suger så får man upp mer (och ev ge näsdroppar efteråt om det behövs)

• Tvåbarnsmamma84

Godmorgon..
    idag är didos 4 mån gammal

Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Rimfolina

Pling, "vi som ammar" stämmer inte riktigt på alla som ammar. Att jag rasar skulle vara en lätt överdrift men jag har i alla fall bara kvar 2-2,5 kg till plus-vikten... Sen 4 kg till plus-vikten för Tyra. *suck*

• Wiem

VT: Om du kikar i galleriet och klickar på bröllop, så kommer det ju fram en massa bröllopbilder, bild nr 8 tex (där maken hoppar indianhopp bakom mig) är vi, och den där jag håller en blå bukett...

• Wiem

VT igen: Nr 3, 6 8 14och 15 är vi. Om du klickar på bilden så får du upp den i större format och då står numret nere i hörnet.

• Wiem

Vt för tredje ggn : om du kikar i porträtten, så är det bild 4 och 6 som är W, numera storebror och 2-åringen

Svar på tråden Augustibebisar 2008