• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

KaOl och Carina
    Samma sak sa de här på bvc när vi var på matinfo. Ett tips är att mixa havregrynen först så det blir mycket mindre, då är det lättare för barnen att svälja den. Mitt egna tips är att ni även kan mixa grynen då ni gör chokladbollar, för då blir det mer delicatobollar över dem.

Wiem
    Ja, allt verkar ju vara rätt okej med barnen så länge det bara är en gång. Man har lärt sig att det gäller att inte hetsa upp sig över lite spy, prickar, konstigt bajs, magknip eller annat som sker enstaka gånger.

Lille
    Jag är fullt övertygad om att Lyckeli inte gillade liggdelen pga hennes kolik hon hade i början. Den gjorde mer ont då hon låg platt ner (gällar för alla kolikbarn) och bebisar har tydligen något smärtminne som triggas igång då de befinner sig i situationer där de haft ont förr. Det var exakt likadant med min kusins barn, som också hade kolik. Även hon skrek som besatt i liggdelen men när hon vid sex månaders ålder fick åka sittdel gick det hur bra som helst. Men de flesta barn tycker ju förr eller senare att det är mycket ROLIGARE att åka framåt, eller iaf sitta upp. De ser ju mkt mer då.

Jaha, då var morgonpromenaden avklarad. Lite över en timma blev det, och det var jätteskönt ute! Så ut med er alla idag, det ska tydligen vara liknande väder i hela landet. Inte soligt, men vindstlla och fint. Nu ska jag fixa fram lite frukost och väcka Marcus.

• jeng

gomorron.

var ett bra tag sen jag var här nu, så vi ska se om jag minns vad jag skulle svara på...

linn, var det du som ville ha hjälp med bildprogrammet??? det som du installerade sist var ju en sån XP-special från windows, så det finns inte till vista. däremot så har jag själv visata nu på nya datorn och har hittat ett som är ännu bättre! det heter VSO Image resizer. Sök på google bara så ska du hitta det. Ibland har folk haft problem med att installera, typ nåt har kraschat (jag hade inte det) men då har de bara försökt igen så har det funkat bra. Fördelen med det där är att man kan spara egna inställningar. Min blogg tillåter bara en viss bredd på bilden tex, så jag har ju gjort en inställning för just den bredden. Sedan kan man välja att döpa om bilderna när man resizar också. tex till bloggen så kan jag välja 20 bilder, döpa dom till datumet, och sen lägger man till ett %NN så får man numrerade bilder!!

pling, så fasen heller att vi som ammar rasar i vikt! önskar att det hade varit så... jag har fortfarande 15 kg kvar att gå ner!!!

• jeng

Vi har haft en riktigt bra natt! Nattade Ted kl 21 efter ett låååångt bad i badkaret. Han ammade och åt 1 dl i flaskan. Sen somnade han direkt och vaknade inte till alls! Kl 1 somnade jag ifrån min bok, och vaknade sedan kl 6.50 av att Ted var vaken!!!! Hihihihihi, från kl 21-7 utan matning!! Tänk om det vore så varje natt!!

• jeng

svart är det enda de har sagt till oss här att bajset inte ska vara. utan svart får bara nyföddingsbajset vara!!!

• Hallonsocka

Hej hej!
    Inatt somnade vi kring 2 (M somnade mycket tidigare )sedan sov vi till nästan 11 (jag och M, A klev upp halv sju med L). Fast jag matade väl en två ggr fram till klockan var kanske 7-8 nått och sedan kanske tre ggr tills vi kom upp.

Idag ska jag köpa refill til min filofax så jag kan planera bortom detta år Nu ska jag äta frukost! Öh lunch... brunch

• jeng

haha ted ser på disney channel. satte honom där för typ en timma sen, så jag skulle hinna få lite grejer fixst... NU slår det mig att det är på engelska... men det är bara bra, då får han öva lite!!

• MissHellen

God dagens tjejer Hur mår alla?

Känns som att de var en evighet sedan jag var här sist..

Nattningarna funkar kanon, hur bra som hällst! Vi kör med tutten o snutten, brevid oss i sängen o de funkar jätte bra R har tagit några nattnigar han oxå (han jobbar ju kvällar, så de är på helgen han kan göra de) o de funkar kanon för dom oxå! R är så stolt att han oxå kan, att Elton inte bara behöver mamma

I förrgår fick jag sovmorron oxå, till 11 Elton o pappa hade myst i soffan dom, R tyckte de var super duper mysigt!

De känns 100 gånger bättre mellan oss nu! Har varit kämpigt då Elton varit som han var på kvällarna. Mycket fjant tjaffs har de blivit o inödan. Men nu känns de toppen!

• Lina S

Wiem  - vilken härlig bakdag du har haft! Jag har också bakat 4 matbröd i helgen. Men det är så himla lätt, man bara blandar ihop allt och i två formar och in i ugnen 100 minuter, ingen knådning eller jäsning och skitgott och saftigt är det också!

VT - sitter L framåtvänd? Är det för att du vill eller för att du bara kan ha sittdelen åt det hållet? Sam gillar också sin sittdel mycket bättre, fast han sitter vänd mot mig, känns jobbigt för mig att ha honom på andra hållet, fast han hade säkert tyckt att det var kul. Därför använder jag inte syskonvagnen så mycket just nu för där kan han bara sitta vänd bort från mig. Vi har Elliots gamla vagn tills han blir lite större.

Här är en till som inte rasar i vikt fast jag ammar mycket, fortfarande flera gånger på natten. De sista 4 kg vill verkligen inte ge sig

Sam och Elliot - världens finaste killar
  • goshheidi

Hittade en förlovningsring på gatan igår med datumet 14.4.1962. Förde den till polisstationen idag.

Kan ju hända att nån har kastat den av sig i ren ilska, men om nån tappat den så är det säkert ganska stort känslomässigt värde i den...

Har inte varit inne på hela helgen, för vi har haft besök, och jag hinner nästan aldrig läsa ikapp. Kom så långt att jag läste att Carina tappat Amadeus. Ojdå :( Men det gick bra till slut läste jag.

Hur många av er har era bebisar sovandes tillsammans i era sängar fortfarande? Vet inte om det är lättja eller vad det beror på hos oss, men jag orkar inte gå fram och tillbaka hundra gånger mellan vår säng och spjälsängen mitt i natten :/ Så han sover mellan oss. Han sover så dåligt i sin spjälsäng. Hur kan jag göra för att han ska sova bättre där? Tips, idéer? Han vägrar ta nappen igen när han väl spottat ut den en gång. Försöker jag få honom att ta den igen så blir han bara arg och klar vaken.

• Vilda Tiger

Lina
    Det är enda nackdelen med vår vagn - att Lyckeli inte kan sitta vänd mot mig i sittdelen. Jag tyckte det var jättejobbigt i början men det finns en liten lucka i suflett-taken så jag kan se henne ovanfrån iaf. Hade möjligheten att ha henne vänd mot mig funnits så hade jag haft henne så -  men nu får jag gilla läget och tänka på att hon gillar att åka vagnen iaf. Ibland har jag henne i selen med, så att hon är vänd mot mig. Och i vagnen ligger hon ju bara ner och då ser hon mest himmel, inte så mkt framåt.

Är det heidis recept du använder när du bakar bröd? Annars vill jag ha det du använder, tack!

Svar på tråden Augustibebisar 2008