• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Wiem

Kaol, Lana och VT (eller vilka det nu var *snurrig*): Det är när bajset är "Kittfärgat" som det inte är bra. Alltså ljusgrå kritfärg.

• Wiem

Den här helgen har jag bakat två omgångar matbullar som brytbröd, la dom som ett hjärta så att det sitter ihop, en omgång lussekatter, en omgång saffranssnurror och sen en omgång med chokladkolasnitt.
    Har fått för mig att jag ska införa baklördagar, så jag får lite egentid i köket Bara jag och min deg *fniss*
    Ääääääääälskar att baka, denna gång var det till dopet på söndag men det är ju himla bra att baka eget bröd annars oxå, och så är det ju ganska ekonomiskt oxå, bröd är dyrt att köpa tycker jag och sen om det blir en kaka nån gång då och då är ju bara trevligt...

• Lana
    VT; eg är det ju så...jag vet försöker sägad et till mig själv och mikael är jätte duktig på att får mig att må bättre...men ibland faller det på en..Okay det är bra då vet jag,ska testa det så jag slipper ge henne laxeringsmedel varje gång det är bajsdax för det är INTE bra.Ingen aning var astrid Lindgrens sjukhus ligger faktisk ja det är vi,jag har inte ätit som vanlig och trött annars OK...Nä sitta hemma ensam e inge kul.det får jag göra nu ett tag framöver,Mikaels chef är rätt smatr och med jämna mellanrum så bokar han inte för mycekt beställningar så de inte riktigt hinner.de är ju bara tre i verkstaden..jaja tröttsamt...

Hallon; ja jag längtar såå tillbaka när jag läser sånt

Carina; Lycka till i morgon!

Wiem; men det var så Ellys bajs såg ut,vad är det det kan vara då?
  • Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3986
    Detsamma mamman
    I morgon ska vi vara stola mammor hehe..
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Tvåbarnsmamma84
    Didoas fötter 4mån gammla 14/12 Dec 2008Amadeus fötter 4mån gammla tagen 14/12-dec 2008 åååh har tagit massa bilder på svart och vit så snyggt
    minne för livet likom.
    Händerna va lite mer jobbigare men gud vad jag fick försöka haha
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Wiem

Lana: Hmm det är ju gallan som ger bajset sin färg, så det kan ha med den (levern) o göra, jag är inte så bra på den där biten. När har ni tid hos läkaren?
    Inga andra symtom, är hon gul, trött, blek?? Nåt mer?

Eller har ni haft magsjuka nyss så kan det bli så oxå. Hmm ja men det hade ni väl??

• Wiem

Lana: Det behöver ju inte vara nåt heller, kanske bara en reaktion på att hon börjat äta ersättning nyss? Eller att ni varit magsjuka.

• Angeluzia

Jag ska också in till BVC imorgon, det är föräldraträff och vi ska prata om mat och sömn. Tycker bara attd et känns jobbigt att komma iväg och allt, då Marcus hatar att ligga i barnvagnen, men vi gör väl ett försök, måste passa på att prata med sköterskan om hans huvud som blivit så platt och gärna väga och mäta igen =)

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3992
    Lycka till i morgon Allt kommer gå jätte bra.
    Många ska till Bvc hehe jag har alltid Bvc tider 14 hehe men i morgon 15 på grund av söndag haha

Har du ochså samma dagar eller har du olika??

Om han inte gillar att ligga i liggvagn har du provat sittvagn halvsitt och ligg ??det fungerar på Didos han älskar att sitta i vanliga fall.

Plathuvut hmmm det finns hjälm att låna eller beställa.
    tror jag att man frågar bvc om det.
    Lycklig tvåbarnsmamma.
Svar på tråden Augustibebisar 2008