• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Lana

VT; jadå det gör jag Okay,Ellys ser ut som grå lera..hur mycket olja och vilken olja skulle mna lägga i ersättningen för att det skulle bli ättare att bajsa?och hur var det med messmöret?

carina; Ok..Elly bajsade brunt när hon hade ätit plommonpure för magen fast det inte hjälpte... ovanlig att se

• Vilda Tiger

Lana
    Jag tar en tsk vanlig rapsolja i ersättningen en gång om dagen. Ibland tar jag en tsk messmör en av gångerna med, hon verkar tycka det är lite extra gott då. Men oljan tror jag funkar bäst.

• KaOl

lana: om bajset forts vara grått så be dem titta på det - säkert inget konstigt alls men har för mig att man ska kolla upp om det blir vitt el grått

• Vilda Tiger

Lana
    Hur går det med vikten? Går hon upp? Har ni fler besök på Astrid Lindgrens barnsjukhus? Hur känner du för det här, är du orolig eller så? Tänker på er ofta, hur det går med Ellys mat och så.

• Lana
    VT; Ok då ska jag testa det för hon bajsar jätte sällah och har hört MAX 3dgr när de får ersättning..ska jag lägga oljan/messmöret innan jag värmer vattnet eller när det är varmt?
    Vet inte än,i torsdags hade ho gått upp iaf,40g på 1dygn..Nu äter hon jätte bra med ersättning,inatt åt hon mer än 160ml men brukar äta ca 70-120ml.Drottning Silvias barnsjukhus var det nä inte sen i torsdags då jag var inne och vägde henne,ska väga henne i morgon hon min BM och på torsdag till barnmedicin på Öckerö för uppföljning och för att se vad vi gör i fortsättningen.Nja jag är inte så orolig,hon är pigg och mår bra det är huvudsaken.Det jobbigt är att jag såå gjärna vill amma men det går inge vidare,ammar innan hon får ersättning men tror inte det håller i längden.Men ett tag till,så det är tugnt,men du vet ju precis hur jag känner.!Va söt du är,så härligt att det finns människor som bryr sig...

KaOl;Ok då frågar jag omd et på BVC i morgon för att vara säker...Tack!

Nu tillbaka till Wallander,har alltid dissat dem men de var faktiskt bra
  • Vilda Tiger

Lana
    Ja, jag vet exakt hur du känner! Men tänk så länge du har kunnat amma ändå! Jättebra, ju. Jag brukar ha i både olja och messmör då det är varmt, precis innan jag skruvar på locket och skakar. Man får skaka rätt mkt med messmör, då det annars lägger sig som en klump. Men va bra att hon hade gått upp lite iaf! Hoppas det fortsätter åt det hållet. Ja, jag tog fel sjukhus, Astrid Lindgrens ligger i Stockholm, va...? *Harkel* Jaja, lätt att blanda ihop. Är ni friska från magsjukan nu?

Ska snart lägga mig jag med. Imorgon är det info om trafiksäkerhet på bvc, men jag tror vi skiter i det. Det blir bara stressigt, då Marcus ska på julfest med jobbet på kvällen. Jag går nog till en vän som bor i närheten då, skönt att inte sitta och uggla hemma hela kvällen lång.

• Hallonsocka

Hih, har ni märkt att det är många på gravidsidan som funder över vad man får och inte får äta på julbordet Hihihi! Tokrolgigt vad jag känner igen mig!

Någon som spelat mirrors edge? Svenska spelet ni vet? Skit läckert ju!

• Tvåbarnsmamma84
    Svar på #3978
    hihi jag ska oxå till bvc i morgon
    kommer bli skoj att se hur stor han är

sen ska jag fråga om havregrynn om jag kan laga själv åt honom som jag gjorde åt ebba är hon var 4mån..så sa hon att det var Ok.
    Sen ska jag få börja få tag på större barnmats burkar för han blir inte mätt alls och han får en hel burkmat sen 80ml ersättning.

Tror det är bäst att få laga själv så i morgon när jag ändå ska till bvc så ska jag fråga om havregrynn och att jag ska laga själv mat åt honom nu.
    Lycklig tvåbarnsmamma.
  • Mareldsbarn

Förresten Hallon, apkul ju när man känner igen sig! I sådana tankar om vad man får ätao ch inte. Det var sånt vi oroade oss för för 1 år sedan ju

Svar på tråden Augustibebisar 2008