Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Anette
    Wilma är ett fint namn! En sån liten skrutt... Lyckeli är född 18 dagar för tidigt men inte var hon så liten, vägde 3375 (precis lagom för mig) och var 50 lång. Oj, va snabbt det gick för dig! Jag hade värkarbete i 30 timmar, krystade i fyra... Så olika det kan vara!

Hallon
    Jag har just varit ute en liten sväng (bara 20 min) så att Lyckeli fick somna i vagnen. Nu ska jag väcka Marcus så jag får lite frukost i mig (ja, han behöver inte göra iordning den till mig alltså, men lite sällskap vid bordet är alltid trevligt) och sedan vet vi inte vad vi ska göra idag. JO, jag ska tvätta... Jag ska nog inte flanera i Göteborg så mkt (bor ju i Mölndal) men om han blir bebissjuk så får han väl komma förbi och bära på Lyckeli en stund.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Rimfolina
    Hihi, busEster... De där två-tre timmarna jag och M har för oss själva på kvällen är guld värda.

• Vilda Tiger

Snart
    Kul att gå upp aptidigt för att göra cellprov... Fy fanken. Jag har bara gjort den en gång men jag tyckte bannemej att det kändes! Och bm sa att det inte skulle kännas alls. Pyttsan. De där bullarna finns på Haga Nygata, men det finns nästan lika stora (inte riktigt dock) på Vasa Cafe, på Vasagatan. Hagas är dock originalet.

• Vilda Tiger

luzor
    Minns inte riktigt. Trooor runt 30 kronor... Inte mer iaf.

• Vilda Tiger

Jucea
    Jag ska också ut och gå nu. Har bara 2000 steg hittills idag (ute en kortis imorse) så jag ska öka på det lite nu. Men det är grått och disigt här med.

• Vilda Tiger

MissH
    Skönt att ni gör framsteg med sömnen! Ni hittar snart dit, hela vägen.

Carina
    Näää, svär hon! Det gör ju Miranda med, Suss barn. Haha, ni får vakta tungorna, ni som har lite äldre barn! Jag svär som en borstbindare så Lyckeli lär snappa upp ett och annat, kan jag lova.

Jag tog just alla rester i kylen och svabbade ihop en gryta. Vad sägs om avocadosoppa, ugnsbakad sötpotatis, sojagrytbitar, wokad palsternacka och lök, chili sin carne och klyftpotatis? Haha, det roliga är att det blev gott!

• Vilda Tiger

lilla
    Julgodis... Mmmm... Jag äter väldigt onyttigt nu, dumma, dumma. Jag har ju hand om både Lyckeli och M och idag har Lyckeli varit kinkig så jag har inte hunnit äta ordentligt efter middagen. Och det vet vi ju alla vad som händer då... Jodå, man småäter HELA tiden.

Lyckeli har fått smaka på majspure och katrinplommonpure. Det sistnämnda får hon antingen som efterrätt eller till gröten. Det handlar fortfarnde bara om teskedar hon får i sig vid varje måltid, av det hon äter.

• Vilda Tiger

mOe
    HAHAHAHAA! Kuuuuukeeeen!! Söta Theo!

Wiem
    Jag skivar den, river ingefära och blandar i, tar lite salt och lite buljongpulver och sedan ugnsbakar jag den i 175 grader i ca en timma. Jag gillar där det blir rejält bakat, annars räcker det säkert med 45 minuter med. Ha gärna palsternacka, morot och hela charlottenlökar med, det blir jättegott! Gillar du inte ingefära är det gottigott med timjan också.

Jucea
    Han tajmar väl, din plupp... Lyckeli har hållt mig vaken från halv fem, men du hade det ju snäppet värre. Lycka till på jobbet idag!

MissH
    Gott! Ni är på G, hör jag.

Lana
    Åh, hoppas ni får klarhet i det här med matningen. Som du sa - allt för Ellys bästa. Och se inte ersättning som ett nederlag för det behöver inte betyda att du slutar med amningen! Bara blandar. Lycka till idag. Kramar

• Vilda Tiger

Lilla
    Vilka fina vinterbilder! Lyckeli slafsar mest, bitar ibland men inga bajsmaraton här inte. Får locka ut skiten med messmör och olja.

Carina
    Haha! Hon har koll, Ebba!

Svar på tråden Augustibebisar 2008