Heidi
Ja, vi har sittdelen. Vi har en åkpåse (som Marcus hade som liten) med fake-fårskinn och fram tills nu har det räckt med jacka, vantar, raggsockor och mössa på Lyckeli då hon legat i den. Bara händerna har legat i åkpåsen och en filt har legat och täckt för öppningen. Men nu när det är så kallt (lite mer än 12 minus här med) så har jag haft overall på henne, plus vantar och raggsockar. Mössa, ibland huva från huvjacka och så overall-luvan på det. Och filt runt huvudet. J Marcus har inte startat strålbehandlingen än. Han ska till läkaren den 12e och då ska han nog få tidsschema för hela behandlingen. Fem dar i veckan i fyra veckor. Sedan ska han vara färdigbehandlad säger de. Marcus mår mestadels bra men ibland känns det ju skrämmande. Han undrar hur det ska gå och han är ju självklart rädd att det ska komma tillbaka. Men han tar det ändå bra. Jag tycker nog att det är jobbigare, och det tror M med. Han säger att han inte skulle fixa om det var jag som var sjuk. Men de flesta dagar är bra, då lever vi som vanligt. Men man är ju extra medveten om hur bra man har det, hur mkt man älskar varandra och hur mkt man har att vara glad över.
Självklart han ni skrivit MASSOR idag då jag har varit fullt upptagen med alla syskonbarn! De har varit här medan syrra och hennes man varit på ikea. Sedan åt vi middag allihop och de var kvar en stund på kvällen. Först halv åtta blev vi bra tre igen här hemma, men det har varit så SÅ rolig dag! Jag tycker det är så mysigt när de kommer och hälsar på. Sex extra personer (de har fyra barn) i en trea märks rätt mkt.
På ett bra sätt!
Jag har haft mens sedan oktober ungefär och jag har nu det sista använt min nyinköpta menskopp. SÅ bra mensskydd! Åh, rekommenderar den till alla! Gott att slippa byta så ofta och man känner inte av att man har mensen, förutom mensvärken då...