Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Det enda man eg inte ska mixa, av det som inte har skal sas, är ju potatis. Det blir lätt segt och dant då. Det passar bättre att pressa det genom durkslag. Men jag kör allt därigenom. Tycker det är enkelt.

Snart
    Vad är en mei tai?

Lina

Haha! Nä, jag är inte någon ostmänniska, har aldrig varit. Tycker ost luktar fotsvett. Vi har sojaost hemma men jag äter hellre feikon (som rökt skinka fast på soja då) på mackan. Marcus, däremot, älskar ost.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Pling
    Jag har en jättefin symaskin men jag har aldrig testat att sy något från grunden. Jag lägger upp byxor och så, men inte mer... Kan inte ens sy gardiner, vad jag vet. Men laga mat - det är roligt! Jag kokar morötter länge, trixet är nog att ha dem riktigt mjuka innan man pressar dem.

Sedan har vi ju det att jag måste laga en del mat själv till Lyckeli då jag vill att hon ska äta vegetariskt. Det finns mkt veg NU, men då hon ska börja äta mer protein då... Så jag ska introducera linser och bönor om ett tag.

• Vilda Tiger

Lina
    Åh, en till som jag! Man moffar järnet dagen innan det nya livet startar! Jag har inte ätit godis på FYRA DAGAR! Ska dock snart äta lite lasagne som blev över från middagen. Ska bara natta Lyckeli först.

Haha! Bara 85 % fett! Jamen varför inte?

• Vilda Tiger

Jucea
    Det försvinner inte så mkt om du har på lock och har väldigt lite vatten. Om du däremot tar bort locket så öser det ju ut näringsämnen. Och det är inte allt jag kokar länge, frukt har jag bara på spisen några min t.ex. Och potatis blir ju inte mjukare än mjuk, så där har jag bara till den är lagom. Men just morot behöver ju lite extra tid för att bli sådär mjuk och söt och god, tycker jag.

• Vilda Tiger

KaOl
    Det är BV som har Gabriel i en sån. FY så hemskt! Usch, men GUD va skönt att den överlevde! Snacka om tacksamhet till grannen... *ryser och springer och ser så att Lyckeli andas där hon ligger i vaggan*

• Vilda Tiger

Jag har haft en rätt tjock kudde till L i ett par månader nu. Hon fick platt huvud av den tunnare. Vågar jag ha kvar den..?

• Vilda Tiger

Blev fast framför teven framför en alldeles kass film. Lovlig start, dåligt slut. Jaja.
    Gnatt.

• Vilda Tiger

BV
    Säkert den berömda 19veckors fasen. Han kommer ur den snart. Min syrra säger alltid (hon har inte läst bibeln) att alla barn är extra gnälliga en period innan de lär sig ngt nytt och det stämmer ju! Så efter en gnällperiod så kommer den en tand, de lär sig krypa, de kan greppa leksaker, de kan gå, de kan... osv.

Jucea
    L vänder sig aldrig till mage i sömnen, bara från sida till sida. Hon har aldig sovit på mage. Men kuden är rätt tjock... Kommer nog att ha kvar den ändå.

• Vilda Tiger

BV
    Köp "att växa och upptäcka världen", där alla faser under första året finns beskrivna. Jättebra! Den har hjälpt mig att förstå Lyckeli mkt bättre.

• Vilda Tiger

Hallon
    Hur lång är hon nu då? L var 65 sist, tror hon har vuxit en cm sedan dess.

Jucea
    Oj, jag som tycker det är mkt att uppdatera om jag missat tre dagar. Men jag har allt saknat dina blogginlägg! Du brukar ha så söta bilder på Ted och katterna.

Hohoo! Jag sitter i KÖKET och surfar! Router är bäst. Om tre minuter eller så kommer syrran med hela familjen så då blir det fullt hur här. L sover  men vaknar nog när som. Pajen står i ugnen och bakas och bullarna är tinade. Klart för besök.

Har testat att ha conrflakes i smulpajen. Tror det kan vara gott, krispigt liksom. Ska meddela sedan om det blev bra.

• Vilda Tiger

Heidi

Ja, vi har sittdelen. Vi har en åkpåse (som Marcus hade som liten) med fake-fårskinn och fram tills nu har det räckt med jacka, vantar, raggsockor och mössa på Lyckeli då hon legat i den. Bara händerna har legat i åkpåsen och en filt har legat och täckt för öppningen. Men nu när det är så kallt (lite mer än 12 minus här med) så har jag haft overall på henne, plus vantar och raggsockar. Mössa, ibland huva från huvjacka och så overall-luvan på det. Och filt runt huvudet. J Marcus har inte startat strålbehandlingen än. Han ska till läkaren den 12e och då ska han nog få tidsschema för hela behandlingen. Fem dar i veckan i fyra veckor. Sedan ska han vara färdigbehandlad säger de.  Marcus mår mestadels bra men ibland känns det ju skrämmande. Han undrar hur det ska gå och han är ju självklart rädd att det ska komma tillbaka. Men han tar det ändå bra. Jag tycker nog att det är jobbigare, och det tror M med. Han säger att han inte skulle fixa om det var jag som var sjuk. Men de flesta dagar är bra, då lever vi som vanligt. Men man är ju extra medveten om hur bra man har det, hur mkt man älskar varandra och hur mkt man har att vara glad över.

Självklart han ni skrivit MASSOR idag då jag har varit fullt upptagen med alla syskonbarn! De har varit här medan syrra och hennes man varit på ikea. Sedan åt vi middag allihop och de var kvar en stund på kvällen. Först halv åtta blev vi bra tre igen här hemma, men det har varit så SÅ rolig dag! Jag tycker det är så mysigt när de kommer och hälsar på. Sex extra personer (de har fyra barn) i en trea märks rätt mkt. På ett bra sätt!  

Jag har haft mens sedan oktober ungefär och jag har nu det sista använt min nyinköpta menskopp. SÅ bra mensskydd! Åh, rekommenderar den till alla! Gott att slippa byta så ofta och man känner inte av att man har mensen, förutom mensvärken då...

• Vilda Tiger

Hallon
    Sedan jul, då L och jag blev sjuka, har L varit jättekinkig. Först IDAG har hon kunnat ligga och leka lite själv igen!

• Vilda Tiger

Kesso
    Jag skicker de varmaste kramar jag har och önskar att ni kan finna ro i allt det här ändå, och glädjas (eller vad man nu säger) åt att ni fick ha din svärfar kvar över julhelgen. Han har det bra nu och ni har säkert haft många fina stunder tillsammans! Och prata om honom, om allt det fina och det roliga ni har gjort tillsammans. Han finns lika mkt nu, bara inte här, hos oss.

Svar på tråden Augustibebisar 2008