Augustibebisar 2008
Det var Linas kompis.
Jag bakar julgodis för fulla muggar har! Har gjort snickers och håller på med ischoklad (ysch, äckligt, men M gillar det) och knäck. Sedan blir det kola och kanske marsipantomtar.
Det var Linas kompis.
Jag bakar julgodis för fulla muggar har! Har gjort snickers och håller på med ischoklad (ysch, äckligt, men M gillar det) och knäck. Sedan blir det kola och kanske marsipantomtar.
MissH Det är sån snabb jag gör med.
Det stannade vid knäck och snickers, sedan tog de små formarna slut. Får köpa mer imorgon.
MissH
Ja, det blir jättegott! Jag ska skriva receptet på bloggen sedan, tror jag.
Carina
HAHAHA! Ja, det är nog lite bullmamma över mig.
Ska lägga ut receptet på knäck med.
LIlla
Kul att du blev nöjd hos frissan! Jag måste också gå, har inte klippt mig sedan maj eller juni nån gång...
Hallon
Mer för några veckor sedan än nu, då var det rejält med dräggel! En del nu med, men inte lika mkt, som sagt.
MissH
Ja, man kan frysa i intärningsfack eller dyl.
Jucea Jag tror inte det behövs... Men du kan ju göra det i början om det känns bra för dig. Jag gör det nog inte när Lyckeli ska börja dricka vatten. Vi har en skitpigg (läs övertrött) bebbe som vägrar äta kvällsmat. Hon ska bara busa och vill ha uppmärksamhet HELA tiden. Nu fick M ta över några minuter... Pust!
Hallon
Så illa är det inte här...
Snart
Tack för tipset! Det hade jag inte en aning om!
Fy, ska till tandläkarn imorgon. Och Marcus har återbesök hos läkaren. Hoppas att såren har läkt fint nu så de kan ta bort mitellan och all bandage.
För en som är intresserade så finns recepten på godiset jag gjorde igår på min blogg: www.troll.bloggagratis.se Det är knäck och snickers. Båda blev såååå goda! Det svåra är att koka knäcken lagom mycket men med kultestet så gick det fint att få till det.
Sedan Lyckeli kom så tvättar jag en gång i veckan. Det är så skönt att bara ha två maskiner, eller max tre, varje gång då. Och det är till 90 % Lyckelis kläder och handdukar jag tvättar.
Carina
Hahahaa! Den där blicken får jag av Lyckeli också varje gång jag ger henne något nytt! Enda gången hon inte såg helt bestört ut av att smaka ngt nytt var då jag gav henne mangopure. Det smaskade hon i sig utan att reagera, och gapade efter mer.
Hur äter era på morgonen? Lyckeli äter vid fem-tiden på natten och sedan brukar jag försöka innan hon ska sova frukost, vid halvnio-tiden ungefär. Då han hon varit uppe två timmar. Men det är jättesällan hon äter mer än 40-90 ml. Idag åt hon 10... Men hon somnar gott efter tio sekunder i vagnen så det verkar inte som om hon saknar det. Sedan brukar hon äta bra då hon vaknar igen - efter 1 eller 2 timmar. Är någon av era bebisar också lite kinkiga med mat på morgonen?
Jucea
Har ni testat vattnet? Och tänk på att det ofta kan bli t.ex. kopparutfällningar vid snösmältningen. Det hade vi varje år när jag var lite, vi hade med egen brunn, och då blev vattnet grönt. Men jag antar att ni har stenkoll.
Kesso
Guuuud va avis jag blir! Jag går minst en gång om året och då har jag aldrig mindre än två hål. Detta trots borstning, floursköljning och flossande. Som diab har man ofta rätt kassa tänder... Antingen ligger man lågt i socker och måste småäta eller så ligger man högt och blir torr i munnen. Båda konsekvenserna bidrar ju till fler hål. Suck... Jaja, bara att bita i det sura äpplet. Ska åka om en kvart.
Mareld
Klart jag uppdaterar er sedan! ![]()
Heidi
Ja, sist vi vägde henne hade hon gått upp bra. Vi ska väga på onsdag nästa gång, då var det nästan en månad sedan. Va kul att bullarna var uppskattade.
Jag har tre glada nyheter!
1) Jag hade inga hål alls, vilket ALDRIG har hänt förr!
2) Ergo-selen kom idag och det är SÅ SKÖNT att ha på sig! Lyckeli verkar trivas i det med. Lägger ut kort ikväll så ni får se hur det ser ut.
3) Marcus fick tala med en läkare idag och han berättade att ytterligare prover hade visat att det inte var så stor del av tumören som var sådär jätteaggressiv som de först trodde. Det var en liten del som var det bara. Det gör ju en mycket bättre prognos för framtiden, med risk för spridning och så. Glad!! ![]()
Kaol och heidi
Tack! Ja, vi är jätteglad här hemma idag! Och Marcus har äntligen kunnat bära lite på Lyckeli nu.
Läkaren hade sagt att han får göra allt som känns bra, men försiktigt. Och han bör inte vara ensa med henne under en månad nu - ifall det inte känns bra att lyfta henne. Men äntligen får han bära runt lite på henne! Det enda som han inte kan göra än är att lyfta henne från golvet. Från skötbordet går det dock bra.