Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Tomt här... Vi lagar lite mat här. Det blir nog en promenad till sedan. Marcus har långtråkigt, längtar efter att få lyfta och bära Lyckeli. Det blir lite knepigt att vara ensam om det nu. Förut duschade jag och just då vaknade Lyckeli, sjävklart. Marcus fick stå och sjunga och åpa sig medan jag duschade klart snabbt. Lyckeli undrar va fasen det är med pappan, som inte plockar upp henne då hon ligger där vaken och flirtar med honom.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Jucea
    Fest!? Ska ni på fest!? Va kul, hoppas ni får jätteskoj. Både M och L sover här, så jag sitter ensammen och filurar.

• Vilda Tiger

Carina
    Jag kommer iaf att kalla dig carina här inne.

Luzor
    Förstår att det känns i mammahjärtat! Vi har inte haft Lyckeli bortlämnad över natten än, men en halv dag här och där har Marcus mamma haft henne. Hon har också jättebra hand med små barn. Större med.

• Vilda Tiger

Är alla iväg och har skoj? Eller är det fam-mys hemma? Jaja, jag kikar på Beck tillsammans med Marcus, en påse chips och lite cola light.

• Vilda Tiger

Suss
    Ja, man hinner ju tänka en hel del när något sånt här händer, så jag har fått fundera över hur jag själv reagerar och tänker. Man lär sig om sig själv. Otäckt att råka klippa i fingret på sitt barn, jag kan förstå känslan då Lyckeli ramlade ner från soffan för några dagar sedan. Hon grät och var rädd men skadade sig inte. Men GUD vilka skuldkänslor jag hade! Tur att de små har så bra läkekött. Jag slås ofta av tanken hur lätt hänt det är när jag klipper Lyckelis naglar. Hon viftar ju som en tok...

Kesso
    Ja, det verkar pos, det håller jag med om. Eller... just nu känns det som om det kunde har vairt mkt värre, men det känns ändå stort, om du fattar vad jag menar.

Lana
    Kämpar du på med amningen? Hur går det? Eller ska du ge lite tillägg? Man tänker ju så olika men kör på det som hjärtat säger dig.

Jucea
    Nå, var det roligt igår?! Ted charmade alla, antar jag.

• Vilda Tiger

anette81
    Jag hälsade inte välkommen sist du tittade in, det var så mkt då eftersom vi just fått reda på cancern här. Men välkommen iaf! När i augusti fick du barn? Vad heter barnet? Gick allt bra?

Carina
    Lyckeli tuggar på allt just nu så en bitleksak skulle va en fin julklapp. Å andra sidan verkar det gå lika bra med mammas tumme eller hennes giraffs öra...

jucea

Åh, ca kul att det var kul igår! Det är du värd.

Lana

Men då hoppas jag att det löser sig med hennes vikt snart! Du kämpar på så bra, men se inte ersättning som ett nederlag.

• Vilda Tiger

Lina
    Hahahahaaa! Ja, de där bullarna är STORA! Innan jag blev vegan käkade jag där några ggr. Men en hel sån går inte att få i sig. Jag och en vän delade och det var som att äta tre kanelbullar bara det. Kul att du hade en bra helg!

• Vilda Tiger

Hallon
    Tre timmar! Men va sjutton gör du uppe så tidigt om M sover!? Här vaknade Lyckeli kvart över sju så vi har också varit uppe ett tag. Jag och hon, alltså, Marcus sover än. En mkt bättre natt än på länge! Hon åt EN GÅNG igen, som på den gamla goda tiden för två veckor sedan.

• Vilda Tiger

Rimfolina
    Sickna små gottiga grisar. Skönt att de sover så länge. Här har det hänt två gånger att L sovit längre än till åtta, men det är okej ändå. Bara jag får ligga kvar i sängen till sju så fixar jag dagen sedan. Hon somnar ju ändå vid 21, så det är mitt eget fel om jag inte lägger mig i tid och sover tillräckligt många timmar. Synd att jag inte lär mig, bara...

Svar på tråden Augustibebisar 2008