Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Anette
    Jag tar bara vattnet från kranen och värmer en halv minut i mikron. Man behöver inte koka vattnet mer än under de första åtta veckorna, iaf inte om man har kommunalt vatten i Sv. Har du egen brunn ska du nog koka under det första halvåret iaf. Jag blandar det hon äter och blir det en del kvar sparar jag det i kylen tills nästa gång hon ska äta. Inte längre än sex timmar, dock.

KaOl
    Det är ju karaktäristiskt för den fasen som startar när de är ca 14 veckor och håller på tills de är ca 19 att det är fram och tillbaka med sömn och mat. De kan vakna och skrika, sova dåligt, äta kinkigt, vara klängiga och allmänt "konstiga". Lyckeli har också haft en del nätter då hon sovit oförklarligt dåligt.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

jucea
    Trist... Men en del steg har den ju räknat. Du får knata ihop en del resten av dagen och så ser du om det är stor skillnad nästa gång du jobbar, samma tid.

• Vilda Tiger

Jag har hittat Lyckelis grej! MAJSPURE!! Det är tydligen JÄTTEGOTT! Och så vill hon ha katrinplommonpure till efterrätt. Nyss åt hon två msk majs och två tsk plommon efteråt, och nu fattar hon att man ska gapa när maten kommer. Tidigare han hon bara knipit ihop de där små läpparna och blivit sur för att maten inte kommer.

• Vilda Tiger

jucea
    Ja, det vänjer sig fort. Igår var det inte alls gott, men idag så gick det ju hur bra som helst. Då har hon fått plommon kanske fyra ggr och majs tre. Det räckte. :)

• Vilda Tiger

snart
    Gott att slippa vara napp. Jag var emot att Lyckeli skulle ha napp först men har ändrat mig under resans gång. Den gör henne så nöjd, ju! Förr eller senare får väl tomten få den eller nåt..

KaOl
    *Fniss* Ser framför mig hur Måns sitter och gapar och väntar på mat.

• Vilda Tiger

Mareld
    Välkommen hem! Jag har saknat dig här inne!

Jucea
    Jag har inte sett att jag har två pluppar! Det är inte så nu iaf.

Pling
    Vi har ju förmånen att ha Marcus föräldrar tre km härifrån. Senast i dag var de här och avlastade några timmar, då jag fick duscha och sitta och pilla med ett album en stund. Och så har vi Marcus lillebror som mer än gärna kommer och passar. Men de två jag kan lämna Lyckeli till utan att undra hur det går är Marcus mamma och min storasyster. De är fantastiska med henne och med alla barn!

Vi har tänkt på det här med nästa barnstol, hur vi ska göra. Känns onödigt att köpa då vi inte har bil, men dumt att inte ha alls ifall vi vill hyra eller låna bil och åka till min familj över en helg. Men så kom Marcus pappa idag och visade en fin, ny stol som han hade köpt. Från fem månader till fem år. De har ju två barnbarn och vill kunna ta med dem eller hämta dem från dagis och så utan att vela med stolar. Så himla bra! Nu är det bekymret ur världen.

• Vilda Tiger

Heidi
    Jag märker på Marcus mamma ibland med att "herregud, nu drack Lyckeli bara 100 ml...!" som att det vore något jättehemskt. Jisses... Är hon hungrig säger hon väl till snart igen. Hon svälter inte direkt. Men hon är iofs sån med oss med. Äter vi inte protein någon måltid tror hon vi ska falla rakt ner och dö av muskelbrist och jag vet inte vad. När jag frågar henne om hon inte äter bara grönsakssoppa eller en sallad med pasta ibland så säger hon ju att det gör hon. Och då jag säger att det ju inte är mer protein i det så får hon sig en tankeställare. Hon är söt men har en förmåga att oroa sig i onödan. Som idag - Lyckeli sov bara en halvtimma då vi var ute. Då oroar sig Barbro över det, medan jag tycker att "jaja, hon somnar väl snart igen om hon är trött". Det är ju bara att gilla läget liksom.

• Vilda Tiger

Brukar ni ha ont när ni har ägglossning? Jag har haft väldigt ont längst ner i magen idag och det blir bara värre och värre. Det gör ont när jag går, det känns som om det spänner. Som om jag är gasig i livmodern, liksom... Jag har aldrig tidigare känt av äl men det kan väl förändras efter en förlossning, eller?

• Vilda Tiger

Gomorron!
    Men då är inte jag den enda som har känt av äl då! Om det nu är det. Men eftersom både lille, Carina och Mareld har sagt det nu så är det väl så att den kan förändras efter en förlossning. Idag känns det mkt bättre iaf. Grejen är att jag var övertygad om att jag hade äl för en v sedan, pga flytningarna, men de kanske är sådär som de är då en v innan själva äl. Nån som vet?

Mareld
    De som jag har sett har det tar med bebis in till bassängen i skyddet. Nån skrev att du kan ha plastad frotte - jättebra, det glömde jag skriva. Jag har inte haft skyddet iom att vi gått dit. Jag har bara haft L på armen och haft med en handduk som hon kan ligga på när jag behöver lägga ner henne. I duschen kunde hon de sista veckorna sitta i barnstolen från IKEA som står där inne. De har tre såna på Mölndal tror jag. Superbra - såna där vanliga, vita stolar. Har ni anmält er till sim? Vi ska gå fortsättningskursen "grodan" med start i januari. Kul att ni hade det bra på resan!

Kvack
    Ja, L har drägglat på händerna ett bra tag. Hon blir fem mån till jul men jag tror inte det kommer att komma någa tänder tills dess, inte. Men nedrans va starkt hon biter! Med gommen, eller det som ska bli tandraden sedan. Får hon in ett finger och knäcker till så känns det på riktigt.

Har redan hunnit med 50 min promenad. Det var gott ute - men kallt. Och så kom det lite yrsnö då jag var hemma igen. Kanske kommer det mer under dagen.

Svar på tråden Augustibebisar 2008