Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Min storasyster förlorade sin son i v 22. Han hade inga njurar så de fick sätta igång förlossningen. Hon tycker fortfarande det är jobbigt att ens prata om - 11 år efteråt. Och nu när jag har Lyckeli fårstår jag mycket mer vad hon har fått utstå.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

KaOl
    Ja, från lycka över att få gå till ul till total förkrosselse. Hennes kropp ville INTE förlora barnet, för i vanliga fall brukar man behöva tre såna där sättaigångtabletter. Teres behövde 30 stycken under två dygn innan det satte igång. Och hon kände när han dog i magen. Usch, det är verkligen hemskt att tänka på. Vilken lycka att man får ha sitt barn och älska det!

• Vilda Tiger

Heidi
    Jadå, hon har tre barn till efter det. Fyra sammanlagt. Det dröjde bara tre månader efter Lukas föddes tills hon var gravid igen.

Hallon
    Jotack, här är det rätt bra. Jag var också och lämnade tillbaka böcker på biblioteket igår. OCH hade tvättstuga... Suck. Har inte orkat vika tvätten än, den ligger i en hög över soffan. En annan dag.

• Vilda Tiger

Bv
    Jättefin bild! Han är så söt, lilla stora Gabriel.

Tidig kväll för Lyckeli idag, verkar det som.  Hon sover redan gott i vaggan, över en timma tidigare än vanligt. Ska bli intressant att se om det påverkar när hon vill gå upp imorgon...

• Vilda Tiger

Lana
    Nä, trist att hon inte går upp, snuttan... Gott att de kollar upp ändå. Det positiva med att ge liiite ersättning är ju iaf att man kan blanda i olja för att få en bättre ökning. Men jag förstår att du vill kämpa med bröstmjölken lite till. Bra jobbat!

Pling

Lyckeli sover allra bäst ute i vagnen, i friska luften. Jag går en sväng så hon somnar och sedan kan hon sova två timmar sammanlagt in den. Idag sov hon tre! Men visst händer det att hon vaknar då jag stannar, efter en timmas promenad. Men hon sover ofta iaf en timma. Kanske du kan försöka ha honom ute? Funkar det där ni bor?

Kesso

Det tog fem-sex försök innan Lyckeli ens fattade att hon kunde svälja det där äckliga som kom på skeden. Nu äter hon kanske två-tre tsk varje gång, en gång om dagen, sedan tröttnar hon. Men det går allt bättre, så försök du lite till!

Lyckelis oroliga sömn fortsätter. Nu har hon vaknat fem ggr sedan jag lade henne. Men somnat om efter lite kram och kel. Hoppas hon får ro nu.

• Vilda Tiger

Heidi
    Det är den berömda tremånaderskrisen. Den kan hålla i sig länge... Vissa barn blir tydligen jätteoroliga då. Lyckeli har sedan ca fyra v tillbaka sovit jätteoroligt, vaknar ofta, vill bli buren osv. Men det börjat bli bättre på dagarna nu, hon har kommit tillbaka till sitt glada jag.

• Vilda Tiger

Lina
    Ja, L sover väldigt oroligt med... Men hon skriker inte som Sam verkar göra iaf. Hon gråter dock när hon vaknar. Men kramar och pussar brukar lugna henne.

Pling
    Jag rekommenderar "att växa och upptäcka världen" om barns olika utvecklingsfaser undre det första året. Den har hjälpt mig att förstå Lyckeli väldigt mycket!

• Vilda Tiger

Det där med min syster var ju 11 år sedan... Ville bara säga det ifall ni trodde det var nu.

• Vilda Tiger

Ska bara lägga till Amelies text att veckorna räknas efter bf, inte den faktiska åldern. Eftersom Lyckeli är 18 dagar tidig kom de där tecknet ca 2 veckor senare än det stod i boken. Annars stämde mycket!

Svar på tråden Augustibebisar 2008