Inlägg från: Vilda Tiger |Visa alla inlägg
  • Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Mareld
    Jobbigt med förkylning... Lilla stumpan!

Pling
    Åh, avis jag blir över vikten. Jag kämpar på här, men det har stått still i tre veckor nu. Liiite uppåt till och med.

Inatt var det mycket bättre med Lyckelis sömn! Ojoj, hon somnade tio över åtta, sov till halv fyra, åt, somnade om och vaknade klockan sju. Mycket glad mamma är jag! Hoppas det håller i sig nu. Märker ni också att barnet sover bättre på natten om det har sovit bra på dagen?

Nä, snart dags för dagens andra promenad.

Älskade Lyckeli kom 080722
  • Vilda Tiger

Pling
    Jo, jag tycker mig se det. Om hon har sovit bra under dagen så får hon bättre ro på natten, verkar det som. Men jag är inte hundra... Jag hoppas det släpper för mig med vikten snart.

Sedan har jag fattat att den här tösen vill ha pyjamas på sig! Inte sova i bara blöjan, inte, som jag har låtit henne göra det sista. Hon vill hellre ha pyjamas och filt, då sover hon mycket mindre oroligt än om hon är nästan nakenfis.

• Vilda Tiger

carina
    det är en omöjlighet. man har inte kommt in i puberteten då.

• Vilda Tiger

wiem
    HIHIIIIIIIIIIIIIIIIIII!!! Va vackra ni är!!!! Och W är ju FANTASTISKT gullig!!!

• Vilda Tiger
    www.photprint.se

hemsidan där Wiems bröllopsbilder och numera tvååring som bebis finns.

Lana
    Gottegris!! Jag?? Nääää, du måste ha misstagit dig! Du, jag vet så väl att mellan äl och mensen så finns det INGET stopp i mig, jag kan äta huuur mkt som helst! Störigt.
  • Vilda Tiger

Lille
    Va roligt att det blev lyckat! GulleWilliam, han charmar väl alla.

Lana
    Du fattar att jag skämtar, va...? Jag är inte så mkt för godis och sånt, men BULLAR och BRÖD! Ojojoj... så visst är jag gottegris! Lyckelis bajs har varit allt från gult till jättegrönt, från fast till hårt. Hon har dock aldrig haft löst bajs.

• Vilda Tiger

Lana
    Jag tar en tsk vanlig rapsolja i ersättningen en gång om dagen. Ibland tar jag en tsk messmör en av gångerna med, hon verkar tycka det är lite extra gott då. Men oljan tror jag funkar bäst.

• Vilda Tiger

Lana
    Hur går det med vikten? Går hon upp? Har ni fler besök på Astrid Lindgrens barnsjukhus? Hur känner du för det här, är du orolig eller så? Tänker på er ofta, hur det går med Ellys mat och så.

• Vilda Tiger

Lana
    Ja, jag vet exakt hur du känner! Men tänk så länge du har kunnat amma ändå! Jättebra, ju. Jag brukar ha i både olja och messmör då det är varmt, precis innan jag skruvar på locket och skakar. Man får skaka rätt mkt med messmör, då det annars lägger sig som en klump. Men va bra att hon hade gått upp lite iaf! Hoppas det fortsätter åt det hållet. Ja, jag tog fel sjukhus, Astrid Lindgrens ligger i Stockholm, va...? *Harkel* Jaja, lätt att blanda ihop. Är ni friska från magsjukan nu?

Ska snart lägga mig jag med. Imorgon är det info om trafiksäkerhet på bvc, men jag tror vi skiter i det. Det blir bara stressigt, då Marcus ska på julfest med jobbet på kvällen. Jag går nog till en vän som bor i närheten då, skönt att inte sitta och uggla hemma hela kvällen lång.

• Vilda Tiger

God morgon! Här var det sovmorgon idag, ända till halv åtta! Tjohooo! Två matningar inatt men ojoj, det är det värt när man får sova så länge!

Drömde däremot hemskt... att jag dog. Jag var iaf sjuk och låg för döden, och tror jag vaknade då jag dog. Hemskt!

Svar på tråden Augustibebisar 2008