• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • lille08

Här är en till som också stormtrivs med att vara föräldraledig. Har ingen längtan alls efter att börja jobba igen! Fast jag var faktiskt förbi jobbet idag när vi var ute på promenad... några av dem var ute så jag stannade till där och sa hej och barnen gosade och busade en stund med Sixten (jag jobbar på en förskola). Men som sagt, det är otroligt skönt att vara hemma! Det har varit en riktigt intensiv period i ca 2½ år nu då jag har kombinerat jobb med att plugga på högskolan. Så det är skönt att kunna lägga det lite åt sidan nu.

Trivs för övrigt bra på mitt jobb, så om nåt år så kanske jag längtar tillbaka!

• m0e

Jucea- Du med?? Jag har också tänkt så flera gånger tills jag har börjat läsa texten och insett att det är JAG!

Tycker det låter som en bra idé Jag skulle inte heller ha någonting emot att jobba lite extra för pengarnas och den sociala bitens skull. Kan förstå att du vill hålla dig uppdaterad när du har ett sådant jobb också. När jag kommer tillbaks till jobbet om ett år så kommer det nog inte vara mycket nytt förutom en golvmopp eller två kanske

• lille08

Har fixat till ett par bilder nu ikväll som jag har skickat in för att få hem som ätbara bilder... finns bilder på dem i min blogg. Tänkte lägga dem på tårtorna som vi ska ha nu när A fyller 9 år! Hjälp, NIO år?! Fattar inte riktigt att jag har ett så stort barn! Och innan man vet ordet av det så lär väl W snart också vara i den åldern... tiden går för fort!!

• Snart sommar

Jag har ju inte ens jobb att gå tillbaka till så karriär är inte att tänka på här . Men även om jag hade så hade jag nog velat lägga det på hyllan. Jag vill vara hemma med barnen så länge som möjligt. Skulle gärna vilja hemskola också, men vårt mål är att jag ska kunna vara hemma så länge som möjligt så att lillan iallafall kanske slipper börja på dagis. Då kommer minstingen vara runt 3 när han sätts på dagis och det är en ok ålder.
    Ska försöka plugga på distans också under tiden dom är hemma, men det kan vänta till hösten.

jucea: om du vill börja lite smått så gör det. Gör det som känns bra.

Jaha, efter att ha provat sjal, vagn, bbsele, bära på armen, söva på bröstet sittandes (fungerade ju utmärkt igår ) så var det enda sättet att få lilleman att sova att somna honom vid bröstet i sängen. Fast eftersom han blir sur när det kommer mat när han bara vill snutta och därför skriker och spottar om vartannat så fick han nappen istället och det verkar fungera! Får väl sitta uppe en stund för att se så att det VERKLIGEN fungerar . Sen ska jag smyga mig ner i sängen också.

lille08: ij, stora killen ju . Ja, min äldsta är ju inte i närheten av den åldern, menjag tycker också att tiden går fort, för fort.

• Carinamamma84

Nya bilder på Bloggen
    amadeusbloggen.blogspot.com/

Godnatt nu ska jag hoppa in i duchen nja ska bada istället
    Amadeus ligger cch sover ska väka honom se.
    höres i morgon

• Hallonsocka

MissH: Haha, jag är som dig med My, hon ligger också vid bröstet massor. Nu är
    det dock lite skillnad eftersom hon försöker öka mjölkproduktionen. Skillnaden är
    att när hon är snuttig vill hon somna med bröstet och suger lite slött bara. Nu
    äter hon ordentligt, alltså suger nästan nonstop då hon ligger vid bröstet. Dessutom
    så äter hon varje timme istället för varannan.

I dagarna har hon dessutom haft feber och då får hon ligga bäst hon vill vid bröstet
    dels för att få tröst samt för att få i sig extra vätska!
    Jag avskyr ju nappen men vi använder den ibland nu, fast hon gillar också sina händer
    och det känns bättre då hon suger på dem så där är vi olika

Jucea och Linn: Vilken bok är det ni pratar om? (Den där olika faser beskrivs?)
    Verkar ju jätte intressant att få lite pejl på vad som händer/ska hända!

Carina: Jag kikade på bilderna på dig, Ebba och Amadeus... GUUUD så söta de är!
    Vad fin den där syskonbilden är också!

Snart sommar: Hihi, appropå ålder vi har en tradition i vår familj att hurra så
    många gången som personen vi sjunger för fyller år Skoj där vi står och sjunger
    för morsan ex, hurra 55ggr eller för småpojkarna 2hurra fick de sist :-P A tyckte
    det var lite jobbigt då han fyllde 40 och mina syskon, mamma och jag stod och hurrade
    40ggr för honom

KaOl: Jag är rätt bakterie, bacill skraj, säger åt L att tvätta händerna och så om hon
    ska vara uppi och lyfta blev helt förskräckt då hon tog bort Mys hand som hon kört
    in i munnen och stoppade in sitt egna finger... neee huu det tycker jag är jobbigt :-/

My sover, likaså A. Snart lär nog den förstnämnda dock vakna för sitt första nattmål.
    Jag borde väl försöka sova

Gnatt!

• Hallonsocka

KaOl: Ja, alltså kanske ska förtydliga. Alla tvättar ju händerna och så innan de är uppi henne, men det är bara L jag behöver påminna inte att bara hon behöver tvätta :-P!

• jeng

jahopp... ted vaknade runt kl 00 som han ska, rotade runt i soffan lite, pruttade som bara fasen, och somnade om!! hahaha... nu har ph gått o lagt sig så det är kanske dags att väcka ted och gå upp och mata och byta blöjan och försöka sova lite jag också. eller läågga sig och läsa!

godnatt

• Zitrus

God morgon tjejor!

Har ni sovit gott?

Det har inte jag, trots att jag sover i sängen nu, (sov i vrdgsrummer förut, på soffan). Och detta bara för att gubben skulle få sova ifred innan jobbet, men vi upptäckte att han vaknar inte om Grimm gråter ändå så vi kan sova där inne.

Hur kan en soffa va så mkt skönare än en säng?

• Vilda Tiger

Gomorron!
    Här var det morgon kl sju, trots ivriga övertalningsförsök från min sida at sova en timma till. Men nähä, det var bara att gå upp med min smilboll och börja dagen. Nu sover hon dock  sittern...

Älskade Lyckeli kom 080722
Svar på tråden Augustibebisar 2008