• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • MissHellen

Amelie: Gud så kul Hoppas du haft en toppen dag!

Lana: Ja, tjejerna här inne är verkligen guld värda! Vi är som en liten familj ändå

• linn78

MissH: Han äter mycket oftare men mindre, ofta bara ett bröst. Och det med att sova så sover han mycket mer just nu också, känns som han bara äter och sover. Han somnar för natten redan vid 19-19:30 men på kvällen är han jättekinkig och kan konstigt nog bara somna i sängen om man står där och klappar honom på benet eller handen. På dagen somnar han aldrig om han inte ligger i famnen... I morse vaknade vi kl 10:50, jag fick en chock men gud vad skönt det var att få sova lite

Saliva: Usch vad jobbigt det är, Axel kan ligga och skratta och i nästa sekund tjuter han som om man slagit honom, med tårar och allt, jätteledsen Hoppas detta går över snart...

Amelie: Grattis!! Och ja, det låter som 8 veckors fasen... Boken som Jucea nämnde är för tillfället min bibel, jag känner att jag har mer förståelse och tålamod när jag vet varför lilleman beter sig som han gör.

• Lana

MissH; ja det är vi och det betyder mycket...helt sjukt att alla bryr sig om alla och försöker så gott de kan att hjälpa till....-

• S u s s

Lana - Hade ju missat att du mådde kasst. Starkt att du tar tag i det, att prata med någon är ju precis vad du behöver, men det är inte så lätt att erkänna n'r man behöver hjälp alla gånger, vi hejar på dig!

Mareld - Har nog missat dig med, vart har ni åkt tåg nånsrans?

Lille - Skönt att kissemorr kom hem. Är han inte kastrerad? Är väl vanligt med såna små strövartåg då tror jag.

KaOl - Här är vi inte så petiga med barn på lilleman. Både 2-åringen och hennes vänner är på honom, jag brukar mest säga att han inte vill bli pussad i ansiktet, men det har mer med 2-åringars sätt att vara att göra, de är ju inte alltid så varsamma.

Saliva och MissH - Jag tror INTE det är nån fara att amma till sömns eller att ha barnet i sängen. Så länge man försöker hjälpa bebisen att vara själv då och då, små bitar i taget, som VT (tror jag) uttryckte det.
    Miranda blev ju bara ammad, och låg hos oss första månaderna, och när hon var 3 månader sov hon hela natten första gången, och ofta eller så gott som alltid efter 5 månader.
    Jag hjälpte henne skippa ett mål, dvs sövde om utan tutte, resten grejade hon själv. SÅ länge de invaggas i trygghet på NÅT sätt så brukar det gå ok. Men barn är ju olika också, det får man inte glömma.

Lillebror här är GRYMT mkt enklare att ha att göra med, som person på nåt vis. Han är väldigt lättroad, kan ligga och skratta för sig själv. Bajsar mer sällan. Och det är ju inte direkt någt jag kan tacka mig själv för, så häftigt att de föds som en liten person med egna egenskaper liksom.

Vi är sjuka IGEN. Han bli av med feber och dylikt för ett par dar bara. Nu är jag och båda barnen dåliga med feber och vanliga förkylningssymptom igen. Kan det vara influensa? Fast jag kan ju stå på benen efter ett par alvedon. Känns som att man skulle må sämre av influensa...

• linn78

frågar igen om någon kan inboxa mej zitrus länk? Det var ingen som ville ge mej den igår

• Lana

nu ska jag sova men MissH ska klura på ett svar till dig tills i morgon...orkar inte tänka mer nu och det kräver tyvärr det

natta natt flickor!

• linn78

Såg nu att inte hela mitt inlägg kom med innan...

Lana: Skönt att det känns bättre nu och att M är hemma och hjälper till. Hoppas du får tid snabbt hos psykologen, jag är säker på att det hjälper att prata ut ordentligt med någon!

• MissHellen

linn: Skönt att ni fick sova ut Har vaknar vi alltid vid 8, men de är ganska lagont ändå tycker jag!
    Elton har haft några jobbiga kvällar, inte somnat förrän efter 9 :/ Hua!

Suss: Skönt o höra att de funkar bra för er, även fast ni haft M i sängen När sluta hon sova hos er då o hur gick de till?

Lana: Gör så God natt o sussa sött!

• jeng

missh:
    men gud klart att jag itne tar illa upp! jag kan ju inte bara kasta ur mig nåt och säga att "så här måste du göra!"

vi har ju inte haft problem med att ted bara vill snutta på bröstet så jag kan ju inte komma med nån bra lösning där!! däremot så jobbar jag mycket på att ted också ska lära sig att pappa funkar. till exempel så har vi ju då och då bytt ut en matning med ersättning just för att då får pappa mata. så ted lär sig att det finns tröst och mat hos både mamma och pappa! det har känts jätteviktigt för mig!

sen så hörom natten, så vaknade ted och var grinig! jag var skittrött hahaha. normalt så tar jag honom och ammar, om det var 2 timmar sen sist vi ammade. men den här gå¨ngen så var det typ bara migrän i mitt huvud, och ph stensov ju så jag fick ingen hjälp!!! så jag bara ploppade nappen i munne på ted, sa åt honom att "du, mamma orkar faktiskt inte! sov nu!" hahaha. och tro det eller ej, men 10 minuter senare så somnade han, UTAN att amma!! så då lärde JAG migf ju att det faktisk inte bara är mat han skriker efter hela tiden. det räckte med att han kände närhet genom att jag pratade med honom gav nappen, höll handen, och pussade på honom. det var skönt för mig för det har ju blivit mängder med amningar här sista tiden!!!

ang att få elton att komma ur det här med att amma hela tiden. min kusin hade problem med att hennes tjej ville hänga i bröstet hela tiden!!! och då så fick hon höra att efter 20 minuter på bröstet så finns ingen mat kvar - då bör man ta bort bebisen och trösta på adnra vis. ELLER om man märker att bebisen mest snuttar och myer, och inte äter, då tar man bort bebisen och ger nappen eller fingret eller så istället. och i början så kommer det ju att vara gnälligt såklart, men då måste man låta det vara så! det är ju det som är det jobbiga - jag vet!!! jag är också toffel! men man får ju bara tvinga sig själv, och tänka på att man kan ha det jobbigt i 2 veckor, för att det ska bli bra i längden!!

när elton inte vill somna själv, gråter och skriker han då? eller vill han bara inte somna utan gnyr lite och snurrar runt och sådär???? ted snurrar runt massa och pratar och ylar och har sig, men det är inte alls den där gråten som är när nånting är riktigt fel så att säga. näår han gråter så så låter jag såklart honom inte ligga heller!!! men inte tar jag upp honom heller bara för att han vaknar till eller inte vill somna eller sådär...

ja, jag skrivekr igen om jag kommer på felr tips jag har läst om eller hört!!!

Svar på tråden Augustibebisar 2008