• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

Zitrus Varför kassera!? :-O Om den nu är så skön, menar jag. JÄKLA VÄDER! Det får bannemej sluta regna snart. Klockan tre ska jag och Lyckeli på babymassage och jag har ju tänkt att gå dit, ju!

• Zitrus

VT: För att den har blivit så nersjunken när jag sovit i den, eller ja den kanske inte blir helt kasserad men däremot bortflyttad till gästrummet! Och dit vet jag inte om jag kommer att för att lägga mig! Haha.

Åh va kul med babymassage, de vill jag också gå på. Den här kommunen är ju så långsam så när vi väl får gå på babymassage så är väl inte Grimm någon bebis längre.

HÄr blåser de för fullt!

• lille08

Usch ja, trist väder idag. Här regnar det också! Men vi har redan varit ute på en morgonpromenad. William har sovit i vagnen i 2½ timmar nu och sover där ute fortfarande. Trött idag verkar det som!

• Hallonsocka

Vi var tvungen att "kassera" vår gamla också, den var i tyg och var nedsutten och luktade UÄK de vi har nu är som sagt i läder och det var ju en investering för flera år framöver...De blir ju bara skönare och skönare

• KaOl

jucea: jag började jobba 25 % när storebror var drygt 2 mån (höll min första utbildn m honom på armen när han var 2,5 mån) funkade bra eftersom jag ju bara hade honom - nu när jag har de andra barnen finns ju inte riktigt den tiden. Liiiite skillnad på ett o 4 barn - även om jag är väldigt mkt effektivare nu än när jag bara hade O
    eftersom det här är mitt sista barn försöker jag njuta varenda sekund jag går hemma

hallon: hihihi skönt att höra att det är fler som behöver påminna om handtvättandet.. våra små är jätteduktiga men tio-åringen skulle nog helst skippa helt att behöva tvätta o duscha sig, byta kläder etc (ja inte för att hon ska vara nära Måns så klart - mer i största allmänhet)

nej nu ska jag iväg o fika m syrran o en kompis - måste ju leva upp till epitetet "latte-mamma"

• Snart sommar

Godmorgon.
    VAd som funkar för att få lillen att sova nu är att ligga bredvid, han har napp och sen hålla armen över honom. Kan ju göra det när mellan sover, men får se hur det går sen.

Mellan sover också nu, får bli två sovturer idag. Hanv ar vaken inatt, låg och pratade!

Nåväl, jag är som vanligt svintrött även om A sov natten sen (vaknade bara för mat) och vaknade sen ordentligt vid 9.

Mellan har också lyckats ändra inställningarna i IE så jag har minimal text just nu...

Ikväll ska vi åka och storhandla och med tanke på hur vädret är så kommer vi nog vara inne till dess.

• Vilda Tiger

Snart Jaså, pissigt längs hela västkusten, verkar det som. Suck. Och mitt blodsocker är skithögt så jag BEHÖVER komma ut och gå lite, men det får bli med paraply isf.

• lille08

William är nog trött idag... han somnade i vagnen i morse när vi följde A till bussen (runt halv åtta)... och han ligger där ute och sover fortfarande! Mycket frisk luft får han iallafall.

• S u s s

Efter en natt med feber hos oss alla till och från så stannar vi banne mig inne idag. NU är såklart storan rätt pigg, men det struntar jag i, JAG känner mig inte så fräsch.

Lille - Åh vad skönt med en sovmorgon för bebisen, och framförallt för dig med kan jag tänka mig
    Ska snart kika på dina snygga bilder...

Mareld - Åh, är ni här hos oss. Vad synd att vi är sjuka, annars hade vi kanske kunnat ses en snabbis.

Snart - Om du inte hittar var man ändrar textstorlek: Knappen "Visa" högst upp, sedan "texstorlek"...

Jag är lite småsugen på att jobba då och då, men vet ju hur snabbt tiden går och att man saknar att vara hemma när man börjar jobba igen...
    Jag älskar mitt jobb, men att vara ifrån barnen är fasen inte lätt.
    När maken var ledig med dottern ringde jag bara för att se vad de åt till lunch ibland till och med.
    Skulle mycket väl kunna tänka mig att jobba extra, men amningen går före ett bra tag till.

• Hallonsocka

Måste bara propagera för min blogg, My blir två månader idag !
    socka.blogg.se
    måste bara varna känsliga läsare att det handlar lite om tvätt också

Svar på tråden Augustibebisar 2008