amelie
tack för hjälpen! vill du lägga ut en till bild?
Snygg du blev förresten!
lille08 skrev 2008-10-20 22:55:09 följande:
MissH: Känn dig inte värdelös för att du inte lyckas få Elton att somna själv. Det är jättebra att få lite olika råd och tips hur man kan göra och man kan pröva sig fram med olika metoder, men samtidigt måste man vara medveten om att det som fungerar bra för en bebis kanske inte alls fungerar för en annan. När min store kille A var bebis så gick det i stort sett bara få honom att sova om jag ammade honom. Han sov i stort sett aldrig i sin vagga eller spjälsäng, utan bara intill mig. Han åt varannan timma dygnet runt tills han var flera månader gammal. Nappen tog han först vid 3-4 månaders ålder! W är mycket enklare att få att somna själv (utom vissa dagar då när han helst bara vill sova i famnen). Han sover redan ganska långa sammanhängande pass och nappen tog han så fort vi kom hem från BB. Emellanåt använder William också mig som napp har jag märkt och kan ligga där och mysa och småtutta lite utan att det verkar komma något. Ibland tar jag bort honom och ser om han kan ta sin napp istället, men ibland får han ligga kvar. Trots allt är den här tiden som små bebisar väldigt kort och vill han ha min närhet och ligga och mysa så får han det.
bra sagt!
mareld
bra tips att vänta en stund o sedan hålla en hand, ska prova! känneer igen oss i att A också tar det peronligt när hon skriker. han känner sig besviken o vill betyda mer för henne. han vet ju att det är lite så i början trots att han är en aktiv, närvarande och underbar papppa, men det svider ändå i hjärtat...
tack för alla tips om sömnen!
hallon
beata är blåögd ännu. får se vad som händer, A har så vackra bruna ögon som jag önskar till henne, jag har gröna. men jag tycker att hennes ögon på något sätt blivit lite ljusare blå på sistone så de kanske blir det trots allt...
någon som kan tipsa om schysst upplägg på namnfest? vi ska ha den 29e på A.s skola. först m familjen på dagen och så lsuter kompisar upp på kvällen och vi ska ha öppen scen (många musiker), och en bar osv. men man vill ju att det ska bli lite högtidligtockså och uppmärksamma beata och hennes namn... tips!!??