• Vilda Tiger

Augustibebisar 2008

Här är fortsättningen på "Vi som ska ha barn augusti 2008" nr 1, 2, 3 och 4. Eftersom alla våra underbara bebisar nu har kommit är det dags att skapa en ny tråd med nytt namn.  Skrattande

Våra gamla trådar och annat roligt:

Tråd nr 1: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m28213467.html
    Tråd nr 2: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m30517333.html
    Tråd nr 3: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m33104518.html
    Tråd nr 4: www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389409.html
    Bf-listan:   www.familjeliv.se/Forum-11-220/m35389344.html
    Bloggar:   www.familjeliv.se/Forum-3-28/m36261191.html
    Bilder:      www.familjeliv.se/Forum-11-285/m36892848.html

Älskade Lyckeli kom 080722
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-22 17:54
    Här är en rolig grej till! Länken till vår fotolek! (Tack, Lille!)
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m37498124.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-30 22:12
    Här är vår gå-tråd!:
    www.familjeliv.se/Forum-5-64/m37826073.html
  • Svar på tråden Augustibebisar 2008
  • Vilda Tiger

lille

Ska ni ha kalas för Adam på torsdag eller till helgen?

• lille08
    Vilda Tiger skrev 2008-10-21 12:19:23 följande:
    lilleSka ni ha kalas för Adam på torsdag eller till helgen?
    Vi ska fira både lite på torsdag när han fyller + ha släktkalas på söndag.
  • jeng

VT:
    Ja jag har ju nackdelen att jag jobbar med teknik och alla andra är skogsmullar och jobbar med utbildning... Lixom de har ju vettigt tekniskt sinne, men ofta så kan de ju iten tillräckligt för att se möjliga problem osv. Utan en idé kan ju verka skitbra, och de kan lixom sajna off på den. men då gäller det ju att personen som föreslår det har riktigt tänkt igenom menar jag!

Blev ju irriterad redan under min sjukskrivning, när det kom in 3 helt nya personer och bara skulle ändra på saker som vi har arbetat fram under flera år. Hetl plötsligt så fick man inte göra si eller så, bla bla bla... Istället så blev saker som de togs in för att göra liggande!! Nej, jag hoppas att de inte ger fast tjänst till nån av de som är inne just nu medan jag är borta, utan att jag får vara med och ta såna beslut efter att jag utvärderat vad som har skett... Jag menar, tas man in för att sköta vissa specifika uppgifter, då borde man göra det först, innan man hoppar på 27 andra saker som dessutom inte behöver ändras.

som tex så fick vi ju en marknadsföringsplan som krävde kanske 80% arbetstid för att klara av, trots att vi specificerat tydligt att man bar har 25% för marknadsföring. hur tror man att det ska kunna funka? lixom, det är ju dålig reklam för oss att sägga igång ett sånt stort jobb gentemot företag osv, när vi lixom inte har personal att upprätthålla kontakterna sen... hur bra verkar det???

nej... jag har ju försökt att släppa jobbet, inte kollat alls. men lixom... jag har väl tänkt mig att man har lite bättre styrning på det hela... men jag vet ju att alla har så fullt upp med sitt, att det är svårt att ha koll. urk, nej jag vill bara dit och rota upp allting nu! *suck*

• Saliva123

amelie

tack för hjälpen! vill du lägga ut en till bild? Snygg du blev förresten!

lille08 skrev 2008-10-20 22:55:09 följande:
    MissH: Känn dig inte värdelös för att du inte lyckas få Elton att somna själv. Det är jättebra att få lite olika råd och tips hur man kan göra och man kan pröva sig fram med olika metoder, men samtidigt måste man vara medveten om att det som fungerar bra för en bebis kanske inte alls fungerar för en annan. När min store kille A var bebis så gick det i stort sett bara få honom att sova om jag ammade honom. Han sov i stort sett aldrig i sin vagga eller spjälsäng, utan bara intill mig. Han åt varannan timma dygnet runt tills han var flera månader gammal. Nappen tog han först vid 3-4 månaders ålder! W är mycket enklare att få att somna själv (utom vissa dagar då när han helst bara vill sova i famnen). Han sover redan ganska långa sammanhängande pass och nappen tog han så fort vi kom hem från BB. Emellanåt använder William också mig som napp har jag märkt och kan ligga där och mysa och småtutta lite utan att det verkar komma något. Ibland tar jag bort honom och ser om han kan ta sin napp istället, men ibland får han ligga kvar. Trots allt är den här tiden som små bebisar väldigt kort och vill han ha min närhet och ligga och mysa så får han det.
    bra sagt!

mareld

bra tips att vänta en stund o sedan hålla en hand, ska prova! känneer igen oss i att A också tar det peronligt när hon skriker. han känner sig besviken o vill betyda mer för henne. han vet ju att det är lite så i början trots att han är en aktiv, närvarande och underbar papppa, men det svider ändå i hjärtat...

tack för alla tips om sömnen!

hallon

beata är blåögd ännu. får se vad som händer, A har så vackra bruna ögon som jag önskar till henne, jag har gröna. men jag tycker att hennes ögon på något sätt blivit lite ljusare blå på sistone så de kanske blir det trots allt...

någon som kan tipsa om schysst upplägg på namnfest? vi ska ha den 29e på A.s skola. först m familjen på dagen och så lsuter kompisar upp på kvällen och vi ska ha öppen scen (många musiker), och en bar osv. men man vill ju att det ska bli lite högtidligtockså och uppmärksamma beata och hennes namn... tips!!??
  • Saliva123

amelie

såg du den där bilden du la upp i min standardmapp eller? konstigt, jag gör det inte... försökte lägga in den men trodde att jag misslyckats...

• KaOl

VT: jag antecknar för fullt hahahhaa

Jucea: Jag jobbade en del hemifrån, när O sov eller hans pappa var hemma, och en del var jag tvungen att vara på plats. Kan inte rekommendera att hålla heldagsutbildningar - man blir lite svettig av att kombinera det m amning (spec när bebben i frågan var modell Elton och även ville ha mamma som napp..)

• Vilda Tiger

Suck. Hur ska det här gå ihop, då? Lyckeli sov en halvtimma under promenaden förut. Sedan vaken, åt vid tolv, och nu sover hon i sittern. Senast tjugo över två måste vi gå för att hinna till massagen. MEN hon brukar kunna sova typ två-tre timmar vid denna tiden. Jag får se till att hon vaknar (typ sluta gunga sittern) senast kvart i två så hon kan få en slurk mat innan vi är på språng igen. Sedan hoppas jag hon somnar lätt i selen. Och så får vi se hur kvällen blir... LILLE: Så fort jag kan ladda hem bilde igen är jag med i leken! Jag försöker hela tiden, men sedan jag skaffade plus är min sida pucko här på fl. Du vet.... mellanrummen...

• Snart sommar

lille08: hur går det med Libero-tävlingen? Blev det något utav det?

Svar på tråden Augustibebisar 2008